Gorenje pospešeno v svet

Gorenjev novi strateški načrt do leta 2020 predvideva povečanje prihodkov za 35 odstotkov.

Objavljeno
06. november 2015 14.50
Tiskovna koferenca Gorenje
Brane Piano
Brane Piano

Ljubljana − Gorenjev novi strateški načrt do leta 2020, ki ga je Gorenje dve leti po prejšnjem izdelalo zaradi velikih sprememb na globalnih trgih in svoje notranje konsolidacije, predvideva povečanje prihodkov za 35 odstotkov. Z letošnjih okoli 1,153 milijarde evrov na 1,56 milijarde evrov, pri čemer je že odšteto dokončanje dezinvestiranja programa ekologije.

Predsednik uprave Franjo Bobinac pravi: »V šestih mesecih smo preigrali vse možnosti - o biti nišni proizvajalec, do kopirati velike, a smo se odločili za svojo pot. Gremo v svet, pri tem pa se ne umikamo iz Evrope. V Aziji, Rusiji ali Latinski Ameriki bomo v petih letih zgradili tovarno za prodajo na velikih trgih, lokacije v Velenju, na Češkem in v Srbiji pa ostajajo in leta 2020 bomo v Slovenji še vedno imeli polovico proizvodnje.«

Skupina načrtuje še hitrejšo globalno rast oziroma povečanje prodaje na čezmorskih trgih − v Severni in Latinski Ameriki, Avstraliji, na Bližnjem vzhodu in v Jugovzhodni Aziji.

Za letos, pravi predsednik uprave Franjo Bobinac, bodo načrtovane prihodke dosegli, saj so v tretjem trimesečju dosegli 317 milijonov evrov prihodkov, ki naj bi jih konec leta bilo, še vedno upoštevaje program ekologije, za 1,224 milijarde evrov.

Tako bodo tudi v zadnjem četrtletju poslovali z dobičkom, izid pa bo tako kakor že drugo leto zapored močno odvisen od tečajnih razmerij, predvsem ruskega rublja in ameriškega dolarja v odnosu do evra.

»V spremenjenem in nepredvidljivem okolju išče Gorenije nove priložnosti, zato je pripravilo nov strateški načrt Skupine Gorenje 2016−2020, ki temelji na globalni rasti. Prodajo bomo podvojili v visokih cenovnih segmentih, s premijskimi in inovativnimi izdelki ter v čezmorskih državah. V Gorenju se nenehno prilagajamo nestabilnim razmeram na trgih in z vidika prodaje je bilo tretje četrtletje najboljše četrtletje letos,« je povedal Bobinac.

Letos je Gorenje za izpolnitev naročil že moralo dodatno zaposlovati, prihodki se zaradi učinka upada prodaje v Ukrajini in Rusiji ter kljub 20-odstotni devalvaciji rublja prvič niso znižali. Iz poslovanja je v tretjem četrtletju pred odbitjem amortizacije imelo 17 milijonov evrov dobička oziroma 5,6 milijonov evrov dobička, zaradi negativnega vpliva valut pa je imela Skupina Gorenje vendarle 2,5 milijona evrov izgube.

Z ukrepi prejšnjih let, ko je Gorenje kupovalo znane evropske proizvajalce, tudi lokalne ter selitvami proizvodnih tovarn, pri čemer je na Nizozemskem in Švedskem ohranilo razvojne skupine, pa z dizajnerskimi linijami in inovacijami v gospodinjskih aparatih je Gorenje letos že dosegalo 3,3 odstotka višje cene. Vrednost sodelovanja s Panasonicom so z lanskih 5 letos povečali na 10, prihodnje leto računajo na 21 milijonov evrov, pri čemer so učinki japonskega solastnika in partnerja po besedah Bobinca večji od 100 milijonov evrov. Njihovi globalni znamki sta Gorenje in Asko in aparatov Asko je v skupni prodaji le 4,4 odstotka izdelkov, prinesejo pa 10 odstotkov prihodka.

Bobinac: »Zaznavamo, da kupci vse bolj želijo imeti v Evropi izdelane stvari in vsi naši izdelki so narejeni v Evropi. Tovarn ne bomo selili, v štirih do petih letih pa bomo v Vietnamu, Rusiji ali Latinski Ameriki zgradili novo tovarno, a le za potrebe povečane prodaje izven Evrope. Tako bo leta 2020 v Sloveniji oziroma v Velenju še vedno 50 odstotkov naše proizvodnje.«

Prodaja v Evropi je sicer letos upadla za 4 odstotke, za naslednja leta pa je napovedana stalna 4-odstotna rast. V Gorenju trdijo, da bo rast njihove prodaje vsaj 6-odstotna.