Gorenju upadli prihodki, boljši obeti za naprej

Poslabšale rezultat, a naročila se povečujejo.

Objavljeno
21. avgust 2015 21.41
Družba Gorenje ob Partizanski cesti v Velenju 1.julija 2014.
Brane Piano, Velenje
Brane Piano, Velenje

Velenje – V prvem polletju je imela Skupina Gorenje 557,8 milijona evrov prihodkov od prodaje, kar je za 7,8 odstotka manj kot v enakem obdobju lani, in 6,9 milijona evrov izgube. Do konca leta naj bi vendarle dosegli letni načrt v višini 1,224 milijarde evrov, dobiček pa bo najbolj odvisen od valutnih tečajev med okrepljenim evrom, oslabelim ruskim rubljem in ameriškim dolarjem. Sicer pa Gorenje, za zdaj začasno, že tretji mesec dodatno zaposluje.

»Prodajno smo optimisti. A čisti rezultat ob koncu leta je še negotov, saj bo dobiček odvisen od valutnih tečajev. Prvo polletje je bilo težko, pomembno pa je, da je bil junij že boljši, prav tako je julij in boljši so obeti vsaj še za avgust in september,« ob objavi polletnih rezultatov pravi predsednik uprave Gorenja Franjo Bobinac.

Gorenje je že maja zaznalo povečevanje naročil, a se to do konca junija še ni moglo dovolj pokazati v finančnem izidu. Sedanji optimizem temelji na zanimanju velikih tujih naročnikov za nove generacije in kolekcije gospodinjskih aparatov, med njimi tudi za izdelke Gorenje by Starck, ki so nastali v sodelovanju z vrhunskim oblikovalcem Philippom Starckom.

Samo v drugem četrtletju letos je imela skupina nekaj manj kot 290 milijonov evrov ali osem odstotkov več prihodkov od prodaje kot v prvem četrtletju. S prilagoditvijo trženja razmeram na posameznih trgih sta maj in junij oživila prodajo, letošnji julij pa je že presegel lanskega.

Do konca leta računajo na izboljšanje rezultatov

Letos je Gorenje prodajo povečalo v državah Beneluksa, predvsem na Nizozemskem, manj je prodalo v Nemčiji, Skandinaviji in Veliki Britaniji. Zato so se cenovno prilagodili, v Nemčiji povečali promocijsko prodajo, bolje je tudi v Skandinaviji. Po pričakovanjih pa so prodajo spet povečali na češkem, madžarskem, slovaškem, poljskem, slovenskem, bosanskem, makedonskem, bolgarskem in romunskem trgu.

Nižji prihodki ostajajo posledica nizke vrednosti ruskega rublja, prizadetega ukrajinskega trga in krepitve evra proti ameriškemu dolarju. Ob tem pa Gorenje nadaljuje povečevanje deleža inovativnih in premijskih gospodinjskih aparatov v prihodkih. Oba segmenta predstavljata že skoraj četrtino vse prodaje, in sicer zlasti na račun znamk Asko in tudi Gorenja v Avstraliji ter Aska v Aziji.

Do konca leta pa v Gorenju resno računajo na izboljšanje rezultatov, saj je proizvodnja vse bolj zasedena, še več, Gorenje mora v Sloveniji za izpolnitev naročil dodatno zaposlovati. Napovedujejo boljšo prodajo v zahodni Evropi, predvsem Nemčiji in Skandinaviji, celo v Rusiji ter na trgih zunaj Evrope.

Bobinac o tem pravi: »V prvem polletju smo imeli na čakanju 136 delavcev. Pred dvema mesecema smo jih poklicali na delo. S 1. julijem smo dodatno zaposlili še 171 delavcev, s 17. avgustom še 130. V dveh mesecih smo tako zaposlili 300 ljudi. Za zdaj do konca septembra, a če bodo naročila, bodo delali naprej. Za tretje četrtletje so torej obeti dobri. Nakup švedskega Aska, katerega izdelke zdaj izdelujemo v Velenju, je bil dobra poteza. Predvidevamo, da bomo prodajo izdelkov Asko zunaj Evrope letos povečali za desetino in samo na neevropskih trgih, k čemer ne prištevamo Rusije, zaslužili 117 milijonov evrov, kar je skoraj desetina načrtovanih prihodkov.«