Heineken lani s 25-odstotno rastjo dobička

Tretji največji svetovni pivovar je lani dosegel 6,5-odstotno rast prihodkov od prodaje.

Objavljeno
10. februar 2016 13.42
V. T.
V. T.

Ljubljana − Nizozemski Heineken, ki bedi nad Pivovarno Laško, je v letu 2015 ustvaril 20,5 milijarde evrov prihodkov od prodaje, kar je 6,5 odstotka več kot v letu 2014, ko so prihodki dosegli 19,2 milijarde evrov. Pod črto je ostalo za skoraj 1,9 milijarde evrov čistega dobička, to je 25 odsotkov več kot konec leta 2014, ko je bilo čistega dobička za 1,5 milijarde evrov.

Kot pravijo v Heinekenu, je k rasti prihodkov poleg boljše količinske prodaje pripomogla rast v obeh Amerikah, v Aziji in v Evropi, s čimer so nadomestili slabšo količinsko prodajo v Afriki, na Bližnjem vzhodu in v Vzhodni Evropi. V segmentu premium izdelkov je Heineken lani dosegel 3,5-odstotno količinsko rast.

Heineken je lani postal večinski lastnik Pivovarne Laško (97,5-odstotni lastniški delež), svojo prisotnost je okrepil tudi v Burmi, na Slonokoščeni obali, v Vzhodnem Timorju, Jamajki, Maleziji in Južni Afriki. Lani je Heineken dokončal tudi nakup polovičnega deleža kalifornijske pivovarne Lagunitas.

V letošnjem letu namerava Heineken graditi nove pivovarne na Slonokoščeni obali, v Vzhodnem Timorju, Mehiki in Braziliji ter razširiti svoje kapacitete v Etiopiji.

Heinekenova politika je, da za dividende nameni od 30 do 40 odstotkov čistega dobička. Za leto 2015 uprava predlaga dividendo v višini 1,30 evra na delnico, kar je 18-odstotna rast glede na leto 2014, ko je dividenda znašala 1,10 evra.