Henkel bo letos prevzemal in krepil položaj na trgu

Več kot 40 odstotkov izdelkov prodajo na hitro rastočih trgih.

Objavljeno
09. januar 2015 18.06
Andrej Kotar, gospodarstvo
Andrej Kotar, gospodarstvo

Nemški proizvajalec pralnih in čistilnih sredstev Henkel namerava še bolj okrepiti svoj položaj na trgu, zato razmišlja o prevzemih drugih podjetij. Katera nameravajo prevzeti, pa v družbi niso bili pripravljeni povedati.

Podjetje Henkel je v 19. stoletju ustanovil Fritz Henkel, ki je ustvaril prvi nemški detergent. Povpraševanje po njem se je hitro povečevalo. Najeta tovarna v Düsseldorfu je po letu dni postala premajhna, zato je Fritz Henkel zgradil lastno. V njej so začeli izdelovati tudi druga čistilna sredstva in izdelke za nego las, podjetje pa je začelo odpirati predstavništva v tujini. Leta 1907 je Henkel trgu prvič ponudil zelo uspešen pralni prašek Persil, podjetje pa je takrat zaposlovalo več kot sto ljudi.

Pralni prašek Persil izdelujejo že več kot sto let

V Henklu, ki je usmerjen v raziskave, dosledno poudarjajo, da je za uspešno poslovanje zelo pomembno razvijati inovativne tehnološke rešitve, saj samo tako lahko izpopolnjujejo svojo ponudbo in ponujajo nove izdelke. Sčasoma so močno povečali svojo ponudbo, poleg tega so prevzeli več drugih podjetij ter se razvili v enega najuspešnejših proizvajalcev kemičnih sredstev na svetu.

Pred leti so prevzeli tudi mariborsko tovarno Zlatorog, ki zdaj posluje kot Henkel Maribor, v katerem je zaposlenih 560 delavcev, še sto pa v podjetju Henkel Slovenija. Leta 2013 je Henkel v več kot sto državah zaposloval približno 47.000 ljudi, prodaja je presegla 16 milijard evrov, Henklovi strokovnjaki pa so opravljali raziskave v sedemnajstih raziskovalnih središčih po vsem svetu. V zadnjih letih se je podjetje dobro uveljavilo tudi na hitro rastočih trgih, na katerih proda več kakor 40 odstotkov svojih izdelkov.

Zdaj Henkel med drugim proizvaja pralna sredstva in čistila, med katerimi je njegova najbolj znana in najuspešnejša blagovna znamka pralni prašek Persil, ki ga podjetje izdeluje že več kot sto let. Henkel velja tudi za zelo uspešnega proizvajalca izdelkov za nego, oblikovanje in barvanje las, prav tako je eden vodilnih ponudnikov lepil, tesnil in premazov.

Skrivnostni glede načrtovanih prevzemov

Vodilni predstavniki podjetja so pred dvema tednoma izjavili, da spet razmišljajo o prevzemih podjetij, s katerimi bi radi izpopolnili svojo tehnologijo in še bolj okrepili položaj na področjih, na katerih že tako ali tako dobro poslujejo. O imenih podjetij, ki jih nameravajo prevzeti, so ostali skrivnostni.

Izvršni direktor Henkla Kasper Rorsted je sredi lanskega leta napovedal, da bodo za 940 milijonov evrov prevzeli francoskega konkurenta Spotless Group, ki ima v lasti znamke Eau Ecarlate, Dylon, Grey in Catch. Večinoma gre za izdelke za pranje perila, boj proti nadležnim insektom in izdelke za gospodinjstvo. Leta 2013 je koncern Spotless Group imel 280 milijonov evrov prihodkov od prodaje in 470 zaposlenih.