Trg hitre dostave pošiljk se je zadnja leta močno konsolidiral, kar pomeni, da imajo stranke možnost dostopa do različnih storitev, ki se ločijo predvsem po kakovosti, zanesljivosti, preglednosti in dodani vrednosti. »Predvsem se je močno povečal trg spletne trgovine, s čimer se spreminja razmerje v količini dostavljenih pošiljk B2B (od podjetja do podjetja) in B2C (od podjetja do kupca) v prid zadnjim,« pravi direktor DHL Ekspres Slovenija Matjaž Sirk.
Tudi v Pošti Slovenije letos ugotavljajo rahlo rast pošiljk hitre pošte, in sicer predvsem zaradi povečanja teh storitev v mednarodnem prometu. Zaradi zdajšnje gospodarske in finančne situacije podjetja optimizirajo stroške, kar se pozna v manjših oddajah nekaterih vrst pošiljk, zahtevah po nižjih cenah storitev ter iskanju nadomestnih in cenovno ugodnejših možnosti pošiljanja pošiljk, pravijo v Pošti Slovenije.
Kupljeno po spletu
V TNT pravijo, da se je letos ohranilo povpraševanje po cenovno ugodnejših storitvah in povečalo zanimanje za pošiljanje pošiljk v mednarodnem prometu. »Slovenski trg je zaznamovala predvsem solidna rast povpraševanja po letalskih in tudi cestnih transportnih storitvah. Večje in zahtevnejše stranke so bolj povpraševale po posebnih in kompleksnejših rešitvah, ki so vključevale tudi ustrezno carinsko posredovanje,« pojasnjuje direktor TNT v Sloveniji Thomas Zaralides.
Izjemno rast spletne trgovine v Sloveniji, ki vpliva na večje število kurirskih dostav, zaznavajo tudi v drugih družbah za hitro dostavo pošiljk in paketno distribucijo. Prav zato se morajo podjetja, ki se ukvarjajo s temi storitvami, ustrezno prilagajati, saj ta spremenjeni način distribucije zahteva bistveno večjo prilagodljivost oziroma različne možnosti dostave paketa končnemu uporabniku.
»Zaradi rasti izvoza, ki je glavno gonilo rasti BDP, se povečujejo potrebe po mednarodni paketni distribuciji. Ker se tudi slovenski spletni trgovci vse bolj ozirajo po drugih trgih, je tudi v tem segmentu potreba po mednarodni distribuciji paketov, vendar za zdaj na sosednje trge,« pojasnjuje izvršni direktor DPD Slovenija Andrej Cergolj.
»Končni potrošniki so vse bolj zahtevni, informatizirani in neučakani – kupljeni izdelek želijo imeti v svojih rokah takoj,« pravijo v GLS. Letos so imeli dvomestno rast dostave in prometa. Dvoštevilčno rast števila pošiljk in finančnega poslovanja bodo letos v primerjavi z lani dosegli tudi v TNT.
Letos dvomestna
DPD Slovenija se v zadnjem času zelo prilagaja potrebam distribucije paketov za končne uporabnike (B2C), saj se delež spletnih trgovcev močno povečuje. To se pozna v količini dostavljenih paketov po Sloveniji in tujini, predvsem na Hrvaškem in v drugih bližnjih državah. Letos so že uvedli skoraj 90 predajnih mest po Sloveniji, kjer imajo stranke možnost prevzeti svoje pakete. Prav tako testirajo uporabo paketomatov (paketni avtomat).
Močna IT-podpora
GLS ima 130 vozil in enako število kurirjev, deset skladišč in popolno informacijsko podporo za sledljivost paketov. Uvedli so tudi paketomat. TNT, ki ima zbirna in sortirna centra v Ljubljani in Mariboru, je izhodiščna točka oziroma transportno vozlišče za vse države nekdanje Jugoslavije. Prostor ima tudi na letališču Brnik, kjer vsak dan zagotavljajo prihod in odhod letala TNT.
Za prevzem in dostavo imajo v DHL Expresu Slovenija več kot 50 kombijev in tovornjakov. Uporabljajo tudi opremo, s katero omogočajo strankam spletno naročanje prevzema pošiljk. Kurirji so opremljeni z optičnimi čitalci, s katerimi se po vnosu podatkov omogoča takojšnji pregled nad posameznim dogodkom (prevzem, dostava, podatki o statusu pošiljke). Strankam omogočajo tudi e-fakturiranje in arhiviranje računov.
Nove storitve,
Tudi Pošta Slovenije nenehno razvija nove storitve oziroma izboljšuje obstoječe. Tako so dopolnili ponudbo storitve Hitre pošte po Sloveniji in pisem EMS (Express Mail Service) za tujino. »Od začetka leta opravljamo vsakodnevno distribucijo avtomobilskih delov za eno vodilnih blagovnih znamk na svetu. Gre za prevzem in dostavo po Sloveniji isti dan. Za podobne storitve se dogovarjamo tudi z nekaterimi drugimi strankami iz avtomobilske panoge,« pravi član poslovodstva Pošte Slovenije Vinko Filipič. Poleg tega aktivno sodelujejo v programu Interconnect, katerega namen je izboljšati ponudbo storitev za potrebe rastoče spletne trgovine.