Ideja ni dovolj, je le koncept

Vsak posel se vedno začne z idejo. A vse niso za milijon dolarjev. Zamisli je treba ovrednotiti, analizirati in razvijati.

Objavljeno
13. julij 2017 19.19
Barbara Pavlin
Barbara Pavlin

Ljubljana – Vsak posel se vedno začne z idejo, ki se podjetniku lahko utrne na potovanju, v trgovini, pri frizerju, pod prho ... V Sloveniji je v zadnjem času vse več uspešnih poslovnih zgodb, ki so nastale kot odgovor na vsakdanje težave ustanoviteljev oziroma njihove okolice. Vse ideje pa niso za milijon dolarjev.

Če menite, da imate dobro idejo, jo najprej ovrednotite oziroma validirajte, pravijo podjetniški svetovalci. To pomeni, da je treba najprej preveriti, ali vaša ideja res rešuje določen problem, kakšna je njena dodana vrednost za kupca, ali obstaja trg, ali jo je možno izpeljati.

Manj sanjariti in več delati

»Sama iskrica in zavedanje glede poslovnega potenciala je dober začetek, seveda pa to ni vse. Pravo delo se šele začne. Streti je treba trd oreh problemov, izzivov in potencialnih rešitev. Manj sanjariti in več delati je verjetno najboljši možen nasvet. Nobena stvar ni popolna. Takoj se je treba lotiti tudi prodaje, ne glede na to, ali je produkt tak, kot bi moral biti,« pravi direktor in soustanovitelj platforme Beeping Jan Dobrilovič in dodaja: »V našem primeru, npr. ne potrebuješ spletne platforme, da bi lahko prodajal storitev na trgu. Dovolj so preprosta stvar, manjši obrazec in telefon. Na ta način lahko najhitreje in najceneje preveriš, ali je trg za idejo ali ne. Vse ostalo lahko sproti nadgrajuješ in dopolnjuješ.«

Dobrilovič pravi, da so, kot verjetno marsikdo, od prvega dne verjeli v svojo idejo. »Da bi zadeva utegnila biti zanimiva trgu, je pokazalo dejstvo, da smo prvo večjo prodajo uresničili, še preden smo imeli produkt načrtovan, kaj šele pripravljen,« razlaga.

Za povečavo kliknite na grafiko. Vir: Podjetniški portal

Idejo je treba torej analizirati in razvijati, pri tem pa so v pomoč strokovnjaki, morebitni kupci, investitorji, poslovni partnerji. Lahko se priključite tudi v katerega izmed programov, ki so prav namenjeni razvoju in izboljševanju poslovne ideje oziroma produkta. Eden takšnih je Ustvarjalnik, ki srednješolcem prek podjetniških krožkov daje možnost, da svoje ideje – ne glede na to, kako (pre)drzne so – pretvorijo v resnične posle.

Veliko zanimanje za Luijev program

Nedavno je Ljubljanski univerzitetni inkubator Lui v sodelovanju z zavodom za zaposlovanje razpisal program, v katerem bodo pomagali pri razvoju poslovne ideje in zagonu lastnega posla. Interes je bil tako velik, da so po nekaj dneh prijave zaprli.

Prijavili so se lahko študenti dodiplomskega in podiplomskega študija ter alumni študenti in brezposelni, ki so študij dokončali pred največ tremi leti. Med prijavljenimi na razpis je 37,3 odstotka alumni študentov, 29,4 odstotka podiplomskih študentov, 25,5 odstotka dodiplomskih študentov in 7,8 odstotka doktorskih študentov.

Sprejeli pa so prvih 15 posameznikov ali ekip, ki so izpolnili pogoje. Zamišljeno je bilo, da se prijavijo vsi tisti, ki imajo (vsaj) okvirno idejo in jo skozi program izpilijo ter izoblikujejo prek mentorskih ur 1 na 1 z dr. Francem Vidicem, so nam povedali v Luiju.

Delavnice bodo potekale od 21. avgusta do 7. septembra, svetovanja pa po dogovoru. Program bo poleg usmerjenosti na podjetniški proces in razumevanje poslovnega okolja okrepil tudi kompetence in osebnost udeležencev. Ti bodo dobili osebna svetovanja in coaching z namenom krepitve notranje moči, ki je pogoj za uspeh. Zaradi velikega zanimanja bodo v Luiju podoben program še izvajali v prihodnosti.

Brez dobre ekipe ne gre

Samo ideja še zdaleč ni dovolj. »Ideja je koncept. Posel je pa prodajati, služiti. Če ne delaš posla, je to hobi. Opažam, da je slednja mantra kar prisotna. Tudi v mladem, zagonskem ekosistemu. Ne bom veliko zgrešil, če bom rekel, da je treba biti pozitivno obseden s svojim poslom, popolnoma osredotočen, delati produktivno, hkrati pa ob sebi oblikovati super ekipo,« poudarja Dobrilovič.

Kje vse je mogoče poiskati pomoč pri razvoju poslovne ideje, poslovnega modela, izdelka, pomoč pri iskanju investitorjev, kakšne programe in za koga razpisujejo podjetniški inkubatorji, pospeševalniki, tehnološki parki idr., je zbrano na portalu Iniciative Startup Slovenija www.startup.si, ki je aktivna povezovalka in promotorka javnih ter zasebnih deležnikov slovenskega start-up ekosistema.