Ime dneva: Aleš Pfeiffer, HomeOgarden

Slovenski startup z agrohomeopatijo osvaja slovenski trg in naskakuje tudi sosednje, cilj pa je biti vodilni v Evropi.

sob, 12.04.2014, 12:00
Na naši spletni strani smo v infografiki zbrali vsa dosedanja imena dneva, sproti pa dodajamo tudi nova. Pri tem računamo tudi na vašo pomoč. Vabljeni ste, da na elektronski naslov imedneva@delo.si pošljete svoje predloge, kdo naj bo ime dneva.

Ljubljana – HomeOgarden je slovensko startup podjetje, ki se ukvarja z razvojem, proizvodnjo in trženjem naravnih, ekoloških, inovativnih izdelkov za dom in vrt. Na slovenski trg so vstopili letos, prihodnje leto jih čakajo sosede.

Solastnika podjetja Aleš Pfeiffer in Marko Hočevar sta v panogi vrtnarstva in kmetijstva prisotna že 20 let in poznata njen ustroj. Ideja za homeopatsko izdelke za rastline pa je prišla po naključju. »Spremljala sva trende in razvoj na tem področju ter na osnovi domačih preizkušanj ugotovila, da nekaj na tem je,« Pfeiffer razlaga o tem, kako sta delovanje homeopatskih zdravil najprej preizkušala na domačih rastlinah.

»Da bi odkrili še več o homeopatiji za rastline, smo se povezali s svetovno znanima pionirjema agrohomeopatije, ki sta tudi avtorja prvih knjig o tej temi,« razlaga Pfeiffer in nadaljuje: »Proučili smo ogromno literature in ugotovili, da obstaja že kar nekaj pozitivnih odzivov o uporabi homeopatije za rastline. Naše zadovoljstvo in pozitivne izkušnje, ki smo jih pri raziskovanju imeli, so bili glavni pokazatelji, da smo na prvi poti in da moramo idejo uresničiti.«

Bolj osveščen uporabnik izdelkov za vrt

Poleg tega so pri raziskovanju trga ugotovili, da se je v zadnjih letih pojavil čisto nov uporabnik izdelkov za vrt, ki je mlajši, bolj izobražen in osveščen, cenovno manj občutljiv, nima veliko znanja o vrtu, za vrtnarjenje pa se odloča zaradi nezaupanja v ponudnike sveže zelenjave in sadja. Dodatno je to, da je ideja prava, potrdilo tudi dejstvo, da celovite ponudbe za organsko vrtnarjenje in varstvo rastlin ni.

Tako so v sodelovanju z domačimi in tujimi strokovnjaki razvili inovativno linijo izdelkov za naravno trajnostno vrtnarjenje brez agrokemikalij. To so poskušali vplesti tudi v ime podjetja HomeOgarden, pri čemer Home prevajajo v dom, O pomeni organski in garden vrt. Izpeljanka iz celega imena pa predstavlja domači organski vrt. Takšno ime so izbrali tudi zaradi razpoznavnosti na evropskem in svetovnem trgu.

Iz Slovenije še na Hrvaško, v Avstrijo, Italijo, Švico in Nemčijo

Vizija podjetja je postati vodilni evropski ponudnik do okolja prijaznih inovativnih rešitev za dom in vrt. S svojimi izdelki so že prisotni pri večini največjih trgovcev v Sloveniji (Bauhaus, Baumax, Spar, Tuš, Mercator, Mercator Tehnika, Merkur, Semenarna) ter v večini specializiranih trgovin za vrt in dom (kmetijske zadruge, vrtni centri, cvetličarne).

V oglaševanje so letos vložili 70.000 evrov, ključna pa je promocija na prodajnih mestih. Z blagovno znamko prva pomoč proti glodalcem, ki so jo razvili z ameriškim partnerjem in je patentirana, so prek distributerja prisotni na Hrvaškem, s celotno paleto izdelkov za vrt pa tudi v Avstriji. Naslednji cilj na tem trgu je še močnejši nastop, podoben slovenskemu, saj želijo priti v vse distribucijske kanale. Imeli so tudi že predstavitve v Italiji in Švici, kjer so bili odzivi dobri. »Osvajali« bodo tudi Nemčijo.

Poleg odpiranja trgov za prihodnje leto pripravljajo nove izdelke, predvsem na področju urbanega vrtnarjenja. Vsi izdelki so plod domačega znanja, njihov razvoj poteka doma, pri proizvodnji pa si pomagajo s parterji iz tujine. Tako na primer kokosova vlakna izdelujejo na Šri Lanki. Za jesen načrtujejo selitev v stalne prostore in postavitev proizvodnje tudi pri nas.

Lanske prihodke bodo letos potrojili

Lani so ustvarili 155.000 evrov prihodkov od prodaje in redno zaposlili pet sodelavcev, poleg teh pa pri prodaji in predstavitvi izdelkov deluje še okoli 30 honorarnih sodelavcev. V prvih treh mesecih letos so že za več kot polovico presegli lanskoletne celoletne prihodke od prodaje. Pričakujejo, da bodo do konca leta lanske prihodke od prodaje več kot potrojili.

»Bila je prava izbira, da smo idejo uresničili, in ker vemo, da je zelo dobra, smo se lani povezali tudi z Alešem Pustovrhom iz podjetja Coinvest in dobili prve usmeritve tudi od Tomaža Freliha iz startup šole Hekovnik. Tako smo prišli do rezultatov, s katerimi smo zelo zadovoljni in hvaležni vsem, ki so nam na naši poti pomagali,« zaključi Pfeiffer.

Prijavi sovražni govor