Ime dneva: Anuška Cerovšek Beltram in Blaž Jemc, Travelstarter

Prek slovenske platforme množičnega financiranja za turizem in potovanja TravelStarter podprete lokalne in tuje projekte.

Objavljeno
09. januar 2015 18.10
Barbara Pavlin, gospodarstvo
Barbara Pavlin, gospodarstvo

Ljubljana – Anuška Cerovšek Beltram in Blaž Jemc sta zasnovala platformo množičnega financiranja za turizem in potovanja TravelStarter, na kateri ponujajo produkte iz Slovenije, Francije, Velike Britanije in Hrvaške. Podporniki pa v zameno za pomoč dobijo njihovo storitev.

Anuška je soustanoviteljica potovalne agencije STA potovanja, v kateri z Blaž skupaj delata že šest let, tako da sta s turizmom in popotniško industrijo kar dobro seznanjena. »Zadnje tri leta sva, Anuška še bolj kot jaz, spremljala razvoj platform množičnega financiranja. Anuška na to temo dela tudi doktorat. Ukvarjati sva se začela s tem, kako bi lahko turizem oziroma popotništvo pripeljali v množično financiranje oziroma obratno,« o tem, kako je nastal neke vrste Kickstarter za turizem in potovanja razlaga Blaž Jemc.

Osem pilotnih projektov

Platformo so zagnali pred par tedni, na njej pa se predstavlja osem pilotnih projektov, po trije iz Slovenije in Francije ter po eden iz Walesa in Hrvaške. Ideje za financiranje projekta lahko prijavi kdorkoli neposredno preko strani. V prvi fazi so prejeli več kot 100 idej in izbrati nekaj najboljših je bil kar izziv. »Dobra ideja še ni dovolj. Treba je resno zastaviti projekt, da je dobro zasnovan, narejen dober filmček, razdelane nagrade za donatorje ipd.,« pravi Jemc. Imajo že nekaj novih prijav, z nekaterimi so že dogovorjeni, da bodo njihove projekte objavili v kratkem.

Podporniki v zameno za podporo, ki se giblje med pet in 200 evri, dobijo storitev oziroma turistično ponudbo določenega projekta, od različnih obrokov, samega bivanja, vikend paketa, tečajev do izletov po mestih, športnih aktivnosti. »Naša posebnost je, da bi lahko pri obstoječih ponudnikih, ki s tem širijo svojo ponudbo, nagrado izkoristite še preden je kampanja zaključena,« razlaga Jemc. S projekti ciljajo na lokalne prebivlace oziroma popotnike, ki te destinacije želijo obiskati, ali pa so že tam, in si z njimi popestriti obisk nekega mesta, države. »Naša vloga je tudi izobraževanje popotnikov o množičnem financiranju in zaupanju v tovrstne projekte,« dodaja Jemc.

Vse kampanje imajo cilje – mora biti nek zaključen projekt, za katerega zbirajo denar. Lahko pa se pred začetkom kampanje odločijo za fleksibilen ali fiksen sistem, torej ali bodo dobili ves denar, ki so ga prejeli, ali pa bodo dobili denar le, če ga zberejo v celoti. Večina projektov je trenutno fleksibilnih.

Letos vsaj 50 novih

Prvi odzivi na platformo so dobri, tudi lokalni projekti iz drugih držav so s svojimi kampanjami zadovoljni, pravi Jemc. Do zaključka prvih kampanj je še slaba dva meseca in pri Travelstarterju računajo, da jih bo vsaj pol uspešno financiranih. Letos želijo zagnati vsaj 50 novih projektov, pomembnejša pa je kakovost pred količino. Investitorjem lahko že pokažejo statistiko obiska strani, z novimi projekti, ko se bodo številke še povečale, bodo morda iskali tudi kakšno finančno investicijo ali pa se bodo odpravili v katerega od startup pospeševalnikov v tujino.

Anuška in Blaž sta se namreč že udeležila startup konference v Romuniji, na kateri sta prišla v polfinale, bila sta tudi v ožjem izbor za dva pospeševalnika (v Španiji in Bolgariji), prijavljata pa se tudi na nove.