Ime dneva: Avtomobil kot inovativna oglaševalska platforma

Tradicionalno oglaševanje so združili s prednostmi digitalnih kanalov.

Objavljeno
28. oktober 2016 19.23
Novinarska konferenca domačega start up podjetja Coolio. Luka Vončina (L) in Matej Gostiša sta zagnala podjetje, kjer z oglasnimi nalepkami na vozilih služimo denar. Ljubljana, Slovenija 10.oktobra 2016. [podjetje Coolio,Vončina Luka,Gostiša
Barbara Pavlin
Barbara Pavlin

Ljubljana – Luka Vončina in Matej Gostiša sta si zamislila, kako dodatno zaslužiti s svojim avtomobilom. »V osnovi je najina ideja namenjena voznikom, ki v avtomobilu preživijo veliko časa. Tudi sama sva med njimi in razmišljala sva, kako bi lahko prevožene razdalje kar najbolje izkoristila,« pravi Gostiša.

Rešitev, ki vsem voznikom z veljavnim vozniškim izpitom omogoča, da zaslužijo z oddajanjem oglasnega prostora na svojem avtomobilu, sta poimenovala Coolio. Obenem je to tudi inovativna oglaševalska platforma, ki naročnikom omogoča, da lahko spremljajo geografske in časovne prikaze svojih oglasov, angažirajo svoje ambasadorje, Coolio voznike, in poleg splošne izpostavljenosti na oglasnih prostorih generirajo tudi neposredne prihodke z akcijami, ki jih ponujajo svojim voznikom ali tistim, ki se odzovejo na poziv oglasa.

Tradicionalno fizično oglaševanje tako združujejo z vsemi prednostmi digitalnih komunikacijskih kanalov – s segmentacijo, z možnostjo preračuna ogledov in dinamičnim določanjem cen. Vsako vozilo je opremljeno z vmesnikom, ki komunicira z zalednim sistemom in omogoča preračun tarife glede na lokacijo vozila. Naročnik lahko torej spremlja izpostavljenost svojih oglasov in učinkovitost kampanje glede na vnaprej predvidene parametre.

Edini pogoj, da vozilo ni poškodovano

Vozniki se Cooliu! lahko pridružijo na uradni spletni strani, kjer ob prijavi vnesejo, kakšen avto vozijo, temu pa sledi izbira želene oglasne kampanje. »Ob prijavi nam zaupate, kakšne so vaše vozne navade in kakšen avto vozite. Coolio! ekipa nato na podlagi naročnikovih želja izbere primerna vozila za kampanjo in o tem obvesti voznike,« o tem, kako poteka izbira vozil, razlaga Vončina in nadaljuje: »Različni naročniki si seveda lahko zaželijo različne starosti, barve in modele avtomobilov, zato ob sami registraciji vozil ne delamo omejitev. S segmentacijo vozil pred kampanjami pa postane jasno, da je edini pravi pogoj ta, da vozilo ni vidno poškodovano.«

Izbrani vozniki prejmejo navodila, kam in kdaj naj pripeljejo svoj avto, da ga bodo ustrezno polepili z dizajnom in sporočilom izbrane kampanje. »Dolžina kampanje je vnaprej znana – predhodno se namreč z naročnikom dogovorimo, koliko časa, kakšne avte in kakšno oglasno sporočilo bo vključevala njihova kampanja,« pravi Vončina.

Vozniki se zavežejo le k temu, da bo njihov avto ostal polepljen do konca kampanje, ko bodo lahko izbrali novo. »Obveznosti vozniki praktično nimajo. Prepustimo jim, da se vozijo po vsakodnevnih opravilih, ob tem pa jim za vsak prevožen kilometer plačamo,« pravi Vončina.

Komunikacija prek aplikacije

Vsa komunikacija med vozniki in sistemom poteka prek spletne aplikacije, ki omogoča tudi, da si vozniki dohodek samostojno izplačajo na svoj tekoči račun. »Z vsakim voznikom podpišemo najemno pogodbo in vsakemu ob koncu kampanje, ko prek naše platforme zahteva izplačilo zaslužka, odvedemo tudi dohodnino.«

Za oglaševanje se odločajo velika podjetja, ki jim je to eden od kanalov za komuniciranje, pa tudi manjša in srednja, ki v Cooliu prepoznajo alternativo ustaljenim oglaševalskim potem. Prva kampanja je že v teku, v njej pa se po slovenskih cestah vozi 150 avtomobilov, polepljenih z oglasi podjetja AD VITA.

»V naslednjih mesecih bomo število Coolio! vozil na cestah še povečali, saj so dogovori z novimi naročniki že v teku,« napoveduje Vončina.