Gornja Radgona - Družba Arcont IP je nastala pred dvanajstimi leti, ko je matično podjetje Arcont, d. d., osamosvojilo proizvodnjo oken in vrat za svoje bivalne zabojnike. Zdaj več kot polovico izdelkov prodajo na trgu, prihodki pa razen majhne prekinitve med letoma 2008 in 2009 kljub krizi nenehno rastejo.
Že od vsega začetka to invalidsko podjetje, ki zdaj zaposluje 125 ljudi, od katerih je dobrih 40 odstotkov invalidov, vodi direktor in solastnik Boris Sovič. Pod njegovim vodstvom je Arcont IP prva leta svojega obstoja povečeval proizvodnjo in prihodke tudi z 20- do 30-odstotnimi letnimi stopnjami rasti, vsako leto doslej posloval z dobičkom, se nenehno opremljal z novimi stroji in se po petih letih delovanja že preselil v novo, lastno tovarno v neposredni bližini Arconta. In pod Sovičevim vodstvom uspeva družbi kljub hudi krizi v gradbeništvu tudi v tem času ohranjati minimalno rast in najvišjo boniteto. Sam pravi, da predvsem zato, ker nikoli niso resneje sodelovali z velikimi gradbenimi podjetji v Sloveniji. »Pri njih je bilo težko doseči primerne cene, po končanem poslu so bile zelo pogosto težave s plačili, zato smo se poleg dela za Arcont, d. d., raje usmerili predvsem na individualne naročnike,« pravi. Za to je sicer treba imeti večjo prodajno službo - v podjetju imajo dvajset prodajnih inženirjev - vendar tako obstoj podjetja ne more nikoli biti odvisen od enega samega velikega naročila. »Šele lani smo se prvič spustili v malo večji posel, ko smo izdelali okna za enajst stanovanjskih blokov v Borovnici v vrednosti 500.000 evrov.
Septembra smo posel končali, investitor Orbital pa nam je še vedno dolžan polovico denarja. Nihče več me ne bo prepričal, da bi delali s kakšnim slovenskim gradbenim podjetjem,« pravi Sovič, ki zadnje leto delo podjetja vse bolj usmerja čez bližnjo mejo, v Avstrijo. Tam je podjetniška kultura povsem drugačna, nikomur ne pride na misel, da opravljenega posla ne bi plačal v roku, pravi Sovič, zato so lani obseg dela za avstrijski trg povečali za 80 odstotkov, letošnjo desetodstotno rast prihodkov pa deloma utemeljujejo tudi z nadaljnjim povečevanjem obsega dela v Avstriji in dejstvom, da je v zadnjih nekaj letih propadlo ali prišlo na rob propada kar nekaj slovenskih proizvajalcev plastičnih in aluminijastih oken in vrat.
A ne samo na trgu, tudi ukrepi znotraj podjetja in odnos do delavcev v Arcontu IP veliko pripomorejo k uspešnosti in dobremu delu. Tako so pred kratkim končali interno 100-urno prodajno akademijo za 18 svojih prodajnih inženirjev, v proizvodnji nenehno vlagajo v vedno boljše delovne razmere, delavci poleg rednih plač, regresov in božičnic vsako leto dobijo tudi božični paket, direktor Sovič pa že vseh dvanajst let, odkar podjetje obstaja, vsakega delavca ob njegovem rojstnem dnevu povabi k sebi v pisarno na kavo in klepet ter mu da darilo.