Ime dneva: Boštjan Podvršič, Tibopo

Sistem zmanjšuje motnje pozornosti med vožnjo in pomaga reševati življenja. Ključna konkurenta Volvo in Mercedes.

Objavljeno
15. maj 2015 18.25
Barbara Pavlin, gospodarstvo
Barbara Pavlin, gospodarstvo

Ljubljana – Napreden tehnološki sistem zmanjšuje motnje pozornosti med vožnjo in pomaga reševati življenja. Ekipa bo sistem testirala doma in v Srbiji, testna trga pa boste še Švica in Nemčija. Ciljajo tudi na ZDA.

Tibopo je zmagovalno zagonsko podjetje letošnjega tekmovanja Startup Slovenija. Razvijajo mDrive, napreden tehnološki sistem za nadzor dvoročnega upravljanja z vozili, ki pomaga reševati pomemben dejavnik v prometni varnosti – motnjo pozornosti, kot so telefoniranje, pisanje SMS, prehranjevanje, kontrola radia in urejanje videza. Sistem prek 3D-kamere spremlja položaj rok in voznika opozori na nepravilnosti. S tem sistem drastično zmanjša možnosti distrakcij, pomaga reševati življenja in zmanjšuje gospodarsko škodo.

Po besedah Boštjana Podvršiča je ideja v njem zorela dobri dve leti. »Ko se voziš po cesti, vidiš, kaj vse ljudje počnejo med vožnjo, to te s časom začne motiti, sploh, ko vidiš, kakšna je statistika prometnih nesreč,« razlaga in dodaja, da je bil velik mejnik, da so se resneje lotili razvoja, prometna nesreča prijateljice iz Avstralije, ki jo je zbil tovornjakar, ko je med vožnjo pisal sporočilo SMS.

Testna trga Slovenija in Srbija

V prvi fazi bodo končali razvoj sistema do stabilnega prototipa, kar naj bi se zgodilo avgusta. Pri tem sodelujejo z ljubljansko fakulteto za elektrotehniko. Nato bodo sistem testirali v Sloveniji in Srbiji, kjer so v dogovoru s podjetjem, ki ima v lasti številna vozila in skrbi za varnost po vsej Srbiji. Testna trga bosta še Švica in Nemčija, ciljajo tudi na ZDA. Če bo vse delovalo, kot mora, se bodo v začetku prihodnjega leta podali na globalni trg. Motnje pozornosti med vožnjo so ta hip zelo vroče področje, zato bodo morali biti pri pošiljanju produkta na trg hitri.

Do zdaj so razvoj sistema financirali sami, za hiter in učinkovit prodor na globalni trg pa bo nujen tudi večji kapitalski vložek. Podpisali so že pisma o nameri z nekaterimi večjimi podjetji, ki upravljajo številna poslovna vozila. Sklenjen imajo tudi dogovor o nakupu prvih sistemov. Z Inštitutom za korporativno varnost pa so dogovorjeni za študijo o vplivu sistema mDrive na varno vožnjo.

Prednost sitema mDrive naknadna vgradnja

Konkurenčne rešitve v svetu so, kar po besedah Podvršiča potrjuje, da trg za njihov izdelek obstaja. Ključna konkurenta sta senzorski sistem avtomobilskega proizvajalca Volvo, imenovan Eye movement, in Mercedesov Attention Assist. So pa na trgu tudi nekateri drugi sistemi. Prednost sistema mDrive je naknadna vgradnja (retrofitting), saj ga je možno vgraditi v katerokoli vozilo, hkrati pa ne posega v sfero zasebnosti. Pomanjkljivost drugih sistemov so med drugim nedelovanje v primeru uporabe sončnih očal, nezmožnost zaznavanja ključnih distrakcij in visoka cena.

Kot pravi Podvršič, je še prezgodaj za ocene, kaj jim prinaša naziv najboljšega zagonskega podjetja leta, so se jim pa že na konferenci Podim, kjer so razglasili zmagovalca, odprla nova vrata, saj so imeli že nekaj razgovorov z morebitnimi vlagatelji.