Ime dneva: Ekipa OriginTrail

Razvili so sistem za sledljivost mesnih in mlečnih izdelkov, njihov prvi kupec in razvojni partner pa je Mlekarna Celeia.

sob, 15.11.2014, 08:00
Na naši spletni strani smo v infografiki zbrali vsa dosedanja imena dneva, sproti pa dodajamo tudi nova. Pri tem računamo tudi na vašo pomoč. Vabljeni ste, da na elektronski naslov imedneva@delo.si pošljete svoje predloge, kdo naj bo ime dneva.

Ljubljana - V podjetju Prospeh so razvili sistem za sledljivost mesnih in mlečnih izdelkov, ki potrošniku pokažejo pot proizvodov od kmetij do predelave, proizvajalcem pa nudijo informacije o odzivih kupcev na njihove izdelke. Njihov prvi kupec in razvojni partner je Mlekarna Celeia.

Ekipa podjetja Prospeh se je pred tremi leti začela ukvarjati z razvojem sistema za sledljivost živil. Sodelovali so pri razvoju prve različice sistema sledljivosti za slovensko ekološko meso ter prejeli diplomo Gospodarske zbornice Slovenije za inovacijo sistema preverjana izvora ter pristnosti ekološkega mesa s pomočjo QR kod. »Ta projekt smo nadaljevali in se v letu 2013 odločili za ustanovitev podjetja in razvijanje produkta OriginTrail, takega kot je danes, dosti bolj kompleksnega kot je bila prva ideja,« razlaga projektni vodja Tomaž Levak.

Sledljivost od krave do police

OriginTrail pomaga uporabnikom odkriti poreklo mesnih in mlečnih izdelkov, ki se nahajajo na trgovskih policah vključno z najpomembnejšimi informacijami o izdelkih, pot proizvodov od kmetij do predelave, proizvajalcem pa nudi tudi informacije o odzivih kupcev na njihove proizvode.

Del sistema je tudi aplikacija Izvor, preko katere se potrošnik informira o izvoru izdelka. Ko kupec skenira oziroma fotografira EAN kodo (črtna koda) se prikažejo osnovni podatki o proizvodu, opis izdelka, nutricionistične vrednosti, kompatibilnost z njegovimi preferencami (alergije, poraba maščob, beljakovin ipd.), možno je oddodati tudi komentar o izdelku.

»Z našim izdelkom rešujemo problem proizvajalcev po razlikovanju izdelkov od tistih, ki niso avtentični, a skušajo skozi marketinške kampanje prikazati, da imajo določene lastnosti,« pravi Žiga Drev, odgovoren za finance in marketing.

Iščejo pilotne partnerje

Njihov prvi kupec oziroma kar razvojni partner je Mlekarna Celeia, saj so se z njimi dogovorili za sodelovanje, še preden je bila rešitev končana. »Zelo so nam pomagali, da smo na njihovem primeru zgradili celo zgodbo,« pravi Drev in dodaja: »Po drugi strani pa smo jim mi pomagali narediti vse njihove izdelke sledljive. Tako so prvi v svetu, ki imajo kompleksne izdelke, kot je jogurt, v katerem so sestavine iz več kmetij, sledljive in na vpogled potrošniku.«

V Sloveniji si želijo dodati še kakšno stranko iz mesne industrije, s čimer bi pokrili oba ključna trga. »Naš cilj je izvesti nekaj pilotnih projektov s partnerji, kot je Mlekarna Celeia. V Sloveniji ocenjujemo, da jih je od štiri do pet takih, katerih primerjalna prednost so izdelki slovenskega izvora. Tako bomo naš izdelek izpopolnili, se spoznali z različnimi informacijskimi sistemi, ter tako dobili rešitev na ključ, ki jo bo mogoče aplicirati tudi pri večjih sistemih v tujini.«

Najprej na bližnje trge

Že prihodnje leto se želijo usmeriti na tuje trge, najprej na bližnje. Spremljali bodo tudi, kako potrošniki uporabljajo aplikacijo, kateri deli so zanje najbolj zanimivi ter na tej osnovi še kakšne funkcionalnosti dodelali, dodali, spremenili. V skladu s širjenjem na tuje trge, bodo povečevali tudi ekipo, potreboval pa bodo predvsem programerje.

Obstajata dve konkurenčni rešitvi, ki pa sta osredotočeni na bolj enostavne proizvode, kot je sadje in zelenjava oziroma ena kmetija, en proizvod. Še noben ponudnik pa ni omogočil tako »seciranje« izvora prehrambnega proizvoda, kot ga ponuja OriginTrail.

Razvoj sistema so financirali deloma iz lastnih vložkov, dodatnih projektov, razvojno pa je pomagal prvi plačljivi kupec, Mlekarna Celeia. Upešni so bili tudi na razpisu za razvoj inovativnih podjetij P2 in trenutno ne iščejo investicij. »Seveda si bolj želimo ustvarjati prihodke, kot pridobivati investicije, a v nekem trenutku bomo za hitrejšo rast potrebovali tudi te,« pravi Levak. Prijavili so se tudi na razpis SK50, saj so ga ocenili kot dober instrument, s katerim bi se izognili začetni investiciji.

Zmagali na »pitchanju«

Pred kratkim so zmagali na Belgrade Venture Forum 2014 v »pitchanju« investitorjem in za nagrado dobili storitve v oblaku ter uvrstitev v ožji krog podjetij, ki se bodo potegovala za mesto v Microsoftovem programu BizSpark.

Prijavi sovražni govor