Ime dneva: Iskanje izvajalcev ni več nočna mora

Omisli.si po eni strani deluje kot TripAdvisor, po drugi pa kot Amazon za storitve.

Objavljeno
11. november 2016 18.44
dav
Barbara Pavlin
Barbara Pavlin

Ljubljana – Ideja za platformo, ki pametno povezuje iskalce in ponudnike storitev, je nastala pred leti, ko je bil njen soustvarjalec Mitja Pritržnik zadolžen za iskanje glasbenika za rojstnodnevno zabavo staršev.

Iskanje glasbenika po spletu se je izkazalo za pravo nočno moro, ki bi mu vzela preveč časa. »Od tod ideja o platformi, ki bi iskalcem storitev omogočila kar se da hitro poizvedbo o ponudnikih. Hitro sem ugotovil, da se da okoli tega zgraditi tudi posel. In smo ga,« pripoveduje Pritržnik. Danes je cilj ekipe, ki stoji za platformo, učinkovito dostavljati stranke malim podjetjem tako, da ti ne izgubljajo časa s prebiranjem »firbcev«, da je to ceneje od oglaševanja in predvsem, da upoštevajo priporočila od ust do ust ter lokalno okolje.

»Zavedamo se tudi, da je vsak ponudnik unikaten – drugačen,« pravi Pritržnik in dodaja, da je cilj tudi, da lahko iskalci katerekoli storitve z dovolj informacijami sprejmejo odločitev glede izbora lokalnega izvajalca.

Omisli.si po eni strani deluje kot TripAdvisor, po drugi pa kot Amazon za storitve. »Lahko bi rekli, da se obnašamo kot inštitut za storitve, katerega cilj je optimizacija izbora, najema in izvedbe storitev, tako s strani izvajalcev kot ponudnikov,« razlaga Pritržnik.

Avstrijci imajo radi slovenske ponudnike

Trenutno testirajo še zadnje hipoteze poslovnega modela pri organizaciji porok in različnih obletnic. Zatem sledi popolna eskalacija in cilj je, da Omisli.si postane prva misel pred najemom storitve v Sloveniji. Že prihodnje leto se podajajo čez mejo, verjetno najprej proti severu, kjer je kupna moč večja.

»Razmišljamo ne le o osvajanju novih trgov, temveč predvsem o povezovanju iskalcev in ponudnikov prek meja. Avstrijski naročniki denimo z veseljem najamejo slovenske ponudnike, ki so profesionalni in za tamkajšnje razmere poceni. Edina ovira je jezik, a jo bomo odpravili,« napoveduje sogovornik.

Imajo več kot 5700 aktivnih uporabnikov platforme, od tega je ponudnikov več kot 1600. »Počasi že tudi selimo ponudnike iz predhodnih portalov (Najdi-glasbenika.si, Najem-fotografa.si, Najemi-catering.si itd.), prek katerih smo skozi leta vzpostavili pristen poslovni odnos z ogromno ponudniki. Samo aktivnih glasbenikov je denimo tam v tem trenutku 956. Števila uporabnikov ni težko povečevati. Večji problem je obdržati obstoječe dovolj zadovoljne, da ti ostanejo. Večina jih, z ostalimi se ravno te dni največ ukvarjamo. Kljub vsemu pa število povpraševanj in ponudb iz meseca v mesec raste 30- do 60-odstotno, zato smo zelo optimistični,« razlaga Pritržnik.

Prvi posel je brezplačen

Verjamejo v t. i. freemium poslovni model po vzoru Googla, torej dati uporabniku zadostna orodja brezplačno, da lahko sam in v miru oceni vrednost, nato pa se svobodno odloča o dodatnih možnostih, ki so plačljive.

»Naš poslovni model ima dve strani. Na eni strani so iskalci storitev, ki iščejo ponudnike oziroma oddajajo povpraševanja. Zanje je Omisli.si v vseh pogledih brezplačen. Na drugi pa imamo ponudnike, ki na povpraševanja odgovarjajo s ponudbami. Prvi sklenjen posel jim omogočimo brezplačno, potem pa zaračunavamo za posamezne priložnosti. Plačajo torej za vsak novi stik (pay per lead), od enega do pet evrov, odvisno od velikosti posla,« o poslovnem modelu govori Pritržnik.

Na trgu niso edini, od konkurence pa se razlikujejo predvsem po tem, da se želijo čim bolj približati ljudem. »Vsi smo navajeni priporočil od ust do ust, ki preverjeno delujejo, prav zato takšna priporočila mi dajemo na splet, ki ta koncept le še dodatno optimizira,« razlaga Pritržnik in nadaljuje: »Po drugi strani poslovni model Omisli.si našim ponudnikom omogoča, da najprej prejmejo stranko brezplačno, potem pa se svobodno odločijo, koliko jim je to vredno, ne v obratni smeri. Prav tako ne verjamemo v spletne imenike in oglaševanje kot tako. Te dni se v marketinškem žargonu vsi pogovarjajo o t. i. inbound marketingu, ki ga prek koncepta Omisli.si lepo vključujemo. Namesto da podjetja prek oglaševanja kričijo 'pridite k nam, mi smo najboljši', tukaj stranke pridejo same, ko so pripravljene.«

Dovolj investicij za eno leto

Prejeli so zasebno investicijo Robija Kožarja in konvertibilno posojilo SK75 Slovenskega podjetniškega sklada, kar jim bo zagotovilo nemotene operacije za prihodnje leto. Za produkt SK75 so se odločili, ker jim poleg denarja omogoča dostop do ogromnega bazena mentorjev in drugih pomembnih stikov.

»To je precej bolj dragocena dobrina kot denar. Po drugi strani nam je blizu možnost, da nam za posojeni denar ni treba odstopiti poslovnega deleža. Menimo, da bomo lahko denar vrnili, z obrestmi. Še en razlog je, da nas sklad praktično tri leta pusti pri miru. To je ravno dovolj časa za nas,« pravi Pritržnik.

Prepričan je, da nadaljnja vlaganja ne bodo potrebna. Če pa bodo, se bo to pokazalo kmalu, čez kakih šest do 12 mescev. »Nobenih poti si vnaprej ne zapiramo, smo zelo učeča se organizacija in vsa dejanja skrbno preverimo s podatki, ki jih zbiramo na prav vseh področjih,« zaključi sogovornik.