Ime dneva: Med najboljšimi orodji za vizualizacijo podatkov

V Zebri BI so razvili vizualni jezik, ki poenoti poslovno komunikacijo v podjetju. Letos načrtujejo večji naskok na ZDA.

Objavljeno
05. februar 2016 17.45
Barbara Pavlin
Barbara Pavlin

Ljubljana – Slovensko podjetje Zebra BI, ki ponuja rešitev za vizualizacijo podatkov, je revija CIOReview iz Kalifornije uvrstilo med 20 najbolj obetavnih ponudnikov programskih rešitev za vizualizacijo podatkov. Kot pravi direktor podjetja Andrej Lapajne, je to zanje dobra referenca, saj so se ravno lani lotili osvajanja trga ZDA.

Zebra BI je aplikacija za hitro izdelavo poslovnih prezentacij, poročil, analiz in nadzornih plošč v orodju MS Excel. »Z napredno vizualizacijo podatkov, ki jo omogoča Zebra BI, postanejo poročila kristalno jasna za vse ravni menedžmenta. To je danes ključnega pomena, saj je pri vsakodnevnem delovnem tempu in vse večji količini informacij pozornost bralca močno omejena,« pravi Lapajne.

Ni našel, kar podjetja potrebujejo

Ideja za Zebra Bi je nastala že pred kakšnimi 10 leti. Lapajne je kot svetovalec podjetjem pomagal pri implementaciji sistemov poročanja in vizualne analitike ter ob tem ugotovil, da obstoječi produkti ne ponujajo tistega, kar podjetja potrebujejo.

»Stranke potrebujejo boljše vizualizacije, bolje strukturirana poročila in podobno. Po vseh letih iskanja in implementacije nisem našel pravega produkta na trgu, zato sem se odločil, da ga bomo razvili sami,« razlaga Lapajne.

Ob prvi predstavitvi, prvi investitor

Povezal se je s švicarskim profesorjem Rolfom Hichertom, ki je razvil vizualni sistem, in se pri njem izobraževal na temo vizualizacije podatkov. »Ustvariti smo želeli produkt, s katerim bo vsak uporabnik v podjetju oziroma ljudje, ki morajo sestavljati poročila, s par kliki, s podatki, ki jih že imajo, lahko na hitro zgradili poslovno predstavitev, poročilo in podobno,« pravi Lapajne in dodaja: »Razvili smo vizualni jezik, ki poenoti poslovno komunikacijo v podjetju.«

Ob prvi predstavitvi ideje v Frankfurtu so pritegnili kar nekaj pozornosti in pridobili tudi prvega investitorja, ki jim je omogočil intenziven razvoj produkta. Pred letom in pol so začeli prodajo in hitro dobili nekaj strank, med njimi tudi Coca-Colo v Turčiji.

Letos usmerjeni v ZDA

Po Evropi imajo za prodajo partnerje. Rastejo med 20 in 30 odstotki na mesec. Lani je podjetje več kot 92 odstotkov prihodkov ustvarilo zunaj Slovenije. Večino strank imajo v Evropi – Švica, Nemčija, Španija, Poljska.

Lani so se usmerili tudi na ameriški trg. Programsko orodje Zebra BI danes uporabljajo velika, srednja in mala podjetja, med katerimi so Coca-Cola, Roche, SanofiAventis, Heineken, Carlsberg, Volvo Bus, Konica Minolta, Saudi Airlines, US Gas & Electric, Telekom Srbije, Hemofarm in drugi.

Letos se bodo osredotočili predvsem na pridobivanje strank na ameriškem trgu. »Izbrali smo agencijo za prodajo in marketing, imeli bomo tudi predstavnika v New Yorku, ki bo pomagal strankam,« razlaga Lapajne.

Orodje stane 20 evrov na mesec, z njim pa se zmanjša količina dela, potrebnega za pripravo poročil. Tako se ljudje lahko bolj usmerijo v vsebino, iskanje vzrokov, zakaj je nekaj dobro oziroma slabo. »S tem se sproži nek krog analitike in ljudje začnejo izkoriščati podatke, ki jih imajo, kar je danes najbolj ključno,« meni Lapajne.

Veliko konkurence

Vizualizacija podatkov je v zadnjih petih letih zelo v trendu, tako je veliko različnih produktov na trgu, od velikih do manjših ponudnikov. »Poleg tega je profesor Hichert svoj vizualni sistem ponudil kot odprtokodno rešitev in iz tega naredil standard International Business Communication Standard, ki se širi po Evropi. Tako tudi drugi ponudniki poskušajo ta standard implementirati in ponuditi produkte s podobno idejo kot mi,« razlaga Lapajne.

Produkt Zebra BI je lani prejel certifikat organizacije IBCS Association (International Business Communication Standards) za odličnost v vizualizaciji poslovnih podatkov.

Iščejo razvojnika

Ekipa Zebre BI se zaradi hitre rasti širi, a kot pravi Lapajne, je težko dobiti dobre kadre. Prav tako jim ni v prid to, da je v Sloveniji v zadnjem času veliko zagonskih podjetij, ki se širijo in iščejo podobne profile.

»Razvoj želimo ohraniti v Sloveniji in pripravljeni smo vlagati v dobre kadre,« pravi Lapajne. Trenutno osrednji del ekipe sestavlja pet sodelavcev, nujno pa potrebujejo vsaj še enega razvojnika.