Ime dneva: Jakob Šušterič, MESI

V dveh letih bi osvojili evropski trg, letos bodo začeli prodajati v Avstriji, Nemčiji in Franciji, pogajajo se v Kazahstanu.

sob, 02.06.2012, 12:00

Ljubljana - MESI je mlado podjetje, ustanovljeno pred dobrim letom in pol, odločili pa so se, da bodo poenostavili diagnosticiranje srčno-žilnih bolezni. Marca so svjo napravo začeli prodajati v Sloveniji in že pokrili dobro četrtino trga.

Zaenkrat so razvili in prodajajo Avtomatski merilnik gleženjskega indeksa, delajo pa tudi že na novih napravah. Idejo za napravo so jim dali zdravniki iz Izolske bolnišnice. »Takrat sva bila s Tomotom Krivcem še študenta in smo že na fakulteti za elektrotehniko naredili študijo izvedljivosti. Po tem smo opravili teste in ugotovili, da naprava lahko nadomesti doslej uveljavljeno Dopplerjevo ultrazvočno metodo. Želeli smo narediti nekaj več, zato sem se lotil pisanja poslovnega načrta,« začetke podjetništva opisuje direktor Jakob Šušterič. Eden od idejnih vodij je tudi delni lastnik podjetja in jih je spremljal in strokovno sodeloval celotno pot razvoja.

Pri izdelavi tržnega prototipa so sodelovali z Laboratorjiem za digitalno obdelavo signalov, slik in videa s fakultete za elektrotehniko. »Z njimi smo razvili precej kompleksen algoritem, ki je naša inovacija,« razlaga Šušterič. Po končanem razvoju so dobili certifikat EC, ki jim dovoljuje prodajo v Evropi, saj potrjuje, da je naprava izdelana po medicinski direktivi, ki je v Evropi zelo stroga.

»Za potrebe tega certifikata smo morali urediti tudi naš sistem vodenja kakovosti, tako smo najmlajše podjetje v Sloveniji, ki je pridobilo certifikata ISO 9001 in ISO 13485,« razlaga Šušterič.

V podjetništvu so bili bolj novi, a, če nekaj hočeš, se boš naučil, meni sogovornik. Poslovni načrt so prijavili tudi na tekmovanje za Rektorjevo nagrado in jo dobili. Bili so v finalu tekmovanja Startup Slovenija 2011, novembra istega leta pa so bili zmagovalci Slovenskega foruma inovacij. »Nagrade so nam pomagale priti v medije, kar pa je prineslo tudi kak poslovni kontakt. Poleg tega so nas distributerji začeli jemati bolj resno. Saj veste, nekega 22-letnika v kratkih hlačah ne jemljejo resno,« o pomenu nagrad pravi Šušterič.

Ko so dobivali nagrade so se še učili trženja, ekonomije, zdaj pa že sodelujejo s tremi distributerji v tujini, pri katerih so njihove testne naprave in v kratkem pričakujejo njihove odločitve.

V Sloveniji prodajajo sami. Napravo so prodali že v vse večje zdravstvene domove in bolnice, tako pokrivajo že več kot četrtino domačega trga. Prostora je ogromno, v Sloveniji za okoli 200 naprav, v Evropi jih načrtujejo prodati okoli 50.000, čeprav je prostora več. Na vseh trgih bodo glavnim zdravnikom poslali napravo v testiranje, da bodo napisali mnenje in tako v strokovnih krogih razširili napravo.

Poleg prodaje prek distributerjev bodo gradili tudi lastno prodajno mrežo, prek spletnega mesta, ki bo njihov prodajni kanal. Kupce bodo prepričali na kongresih, ki se jih bomo udeležili kot razstavljalci. »V prihodnjih petih letih bomo zgradili svojo prodajno mrežo, na katero bomo priključili še druge produkte, ki jih že razvijamo in bodo nared prihodnje leto,« o načrtih pove Šušterič.

Razvijajo še podobno napravo kot je obstoječa, a za diagnozo vseh žilnih bolezni, nadgrajeno z brezžično povezavo z internetom. Naprava bo podatke pošiljala v oblak, v katerega bo zdravnik lahko dostopal v zgodovino merjenja za določenega pacienta. Poleg tega bodo naredili tudi medicinski pripomoček za preventivno diagnostiko osnovnih življenskih funkcij za domačo uporabo, ki bo pravtako brezžična. Cena pa se bo gibala nekje okoli pol cene dobrega mobilnega telefona.

Distributerje bi imeli v vsaki državi. Letos naj bi podpisali tri pogodbe z distributerji v Avstriji, Nemčiji in Franciji, pogovarjajo se tudi v Kazahstanu. Tja so prišli preko Slovenske hiše. »V dveh letih moramo pokriti celoten evropski trg,« pravi Šušterič. V načrtu imajo tudi vstop na ameriški trg, a so tam strožja medicinska pravila. Zato morajo najprej pripraviti vso dokumentacijo, kar traja kako leto.

V razvoj so doslej vložili okoli 150.000 evrov. Začetki so bili težki, saj sta ves denar od študentskega dela Tomo in Jakob vložila v projekt. Zato sta na začetku vzporedno z MESI-jem delala še drugje. Dobili so tudi sredstva razpisa podjetniškega sklada P2, s katerim so plačali sodelovanje s fakulteto, letos pa so dobili bančno posojilo za financiranje proizvodnje naprave.

Materiale za naprave jim dostavijo dobaviteljii iz Evrope, sestavljajo pa jih sami. »Naše so razvojne mape, ohišje se brizga drugje, pumpe kupimo, LCDje kupimo, manšete se po naših načrtih delajo drugje. Pri nas te sklope sestavimo, testiramo in zapakiramo,« pravi Šušterič.

Na trgu sta dve konkurenčni napravi, ki sta se pojavili v letu našega razvoja, razlaga Šušterič. Ena je angleški Huntleigh, druga nemški Boso. »Naša naprava je cenejša, manjša, bolj enostavna za uporabo, le s tremi manšetami in ne potrebuje priklopa na računalnik,« konkurenčno prednost razloži Šušterič.

V MESI-ju si želijo utrditi kot vodilni proizvajalec pripomočkov za diagnostiko srčno-žilnih bolezni. Prostori Ljubljanskega univerzitetnega inkubatorja, kjer delujejo, so jim že pretesni, zato se bodo do konca leta preselili v večje prostore.

Povezane novice

Ime dneva: Janez Koprivec, Siliko
26. maj ob 15:00
V vseh letih gospodarske krize so imeli v podjetju Siliko gospodarsko rast in so zaposlovali.
Prijavi sovražni govor