Ime dneva: Janez Kodila

Ocvirki iz Prekmurja v Nemčijo, Avstrijo, na Nizozemsko in še kam. Po največji naložbi v zgodovini podjetja pred novimi izzivi.

Objavljeno
12. marec 2014 11.17
Posodobljeno
10. marec 2014 08.00
Barbara Pavlin, gospodarstvo
Barbara Pavlin, gospodarstvo

Ljubljana – Že tretja generacija družine Kodila je zaposlena v podjetju, ki ga Janez Kodila vodi 12 let. Pretekli teden je prejel tudi nagrado GZS za posebne podjetniške in gospodarske dosežke. Kot pravi, pa imajo kljub uspehom pred seboj še vrsto izzivov, med njimi je tudi osvajanje tujih trgov.

Iz lokalne mesnice so se preusmerili v proizvodnjo prekmurske šunke (zaščitena z geografsko označbo) in drugih mesnih izdelkov (paštete, ocvirki), prekmurske gibanice, ekoloških testenin in ekološkega kruha. Janez Kodila je tudi pobudnik ustanovitve regionalne blagovne znamke »Diši po Prekmurju«, ki je namenjena širši promociji lokalne hrane in zaščiti domačih izdelkov in jedi.

Lani so končali največjo investicijo v zgodovini podjetja, vredno tri milijone evrov, v nove proizvodne prostore, in ponudili obiskovalcem doživljajski kulinarični obrat s trgovino, kar zagotavlja nadaljnji razvoj podjetja. Po investiciji prihaja dvoletno obdobje stabilizacije, a se že pripravljajo na nove projekte. »Nočemo delati večjih proizvodnih prostorov, želimo si delati kakovostnejše izdelke z višjo dodano vrednostjo. Pri tem nam je izziv surovinska baza, zato bomo aktivneje delali na tem, da imamo še boljšo surovino kot doslej. Za mesne izdelke imamo sedem rejcev, ki pitajo prašiče samo za nas. To bazo želimo povečati in jo narediti še kakovostnejšo,« o izzivih razlaga Janez Kodila.

Dvig kakovosti in tradicija

Investicija v nove proizvodne zmogljivosti je bila namenjena predvsem dvigu kakovosti, izboljšavi tehnoloških pogojev dela in inovativnosti. »Uvedli smo nekaj novih standardov, kot je dozorilnica z ilovico in slamnato streho, torej sonaravno sušenje mesnin. Uporabljamo tudi obnovljive vire energije, kot je talna voda za hlajenje v zorilnici in za klimatizacijo ostalih prostorov,« razlaga Kodila. Zmogljivosti so z novimi prostori povečali za 30 odstotkov, ki so že zasedene.

Izziv pa so tudi tuji trgi. Podjetje je sicer večinoma usmerjeno na domači trg, kjer sodeluje z večjimi trgovskimi verigami, ustvarja rastočo dodano vrednost na zaposlenega, ki je nad povprečjem panoge. Že zdaj pa med šest in sedem odstotkov prometa ustvarijo v tujini, na trgih, kot so Nemčija, Nizozemska, Francija in Avstrija. Z vstopom Hrvaške v EU pa postaja vse zanimivejši tudi ta trg.

Ob sodelovanju z zunanjimi strokovnjaki so jim lastne recepture brez rabe konzervansov, stari, preizkušeni in izboljšani postopki predelave mesa in predvsem inovativne energetsko varčne tehnologije prinesle številne domače in tuje zlate in srebrne medalje ter certifikate (»višja kakovost«), kar jim omogoča vstope na nove trge.

»Zaradi konkurence smo boljši«

In kaj Janez Kodila pravi o konkurenci? »Zaradi konkurence smo tu, kjer smo, zaradi nje smo boljši. V Sloveniji so res težki časi, ne toliko zaradi konkurence kot zaradi težkih pogojev poslovanja. Če se bo ta klima v prihodnje izboljšala, bomo še boljši.«

Število zaposlenih povečujejo, letos so dodatno zaposlili dva, tako da v Kodili dela 20 ljudi. »Iščemo mlade, perspektivne, inovativne kadre, ki so željni izzivov. Tudi skozi pripravništva iščemo prave kadre za nas in jim prenašamo naše znanje,« pravi Kodila.