Ime dneva: Janez Koprivec, Siliko

V vseh letih gospodarske krize so imeli v podjetju Siliko gospodarsko rast in so zaposlovali.

Objavljeno
25. maj 2012 23.37
Janoš Zore, Posavje
Janoš Zore, Posavje
Sevnica – V desetih letih od odprtja obrata v Posavju bo družba Siliko število zaposlenih v Sevnici s 30 povečala na skoraj 200. Letošnja prednostna naloga podjetja bo gradnja 12 milijonov evrov vrednega razvojnega centra.

Junija bo podjetje Siliko iz Brezja pri Dobrovi v obratu v Sevnici odprlo novo halo v velikosti 1800 kvadratnih metrov. Pridobitev, vredna 1,3 milijona evrov, bo delno namenjena za proizvodnjo, delno za skladiščne prostore. »Naš cilj je nenehen razvoj,« pravi direktor Janez Koprivec, ki je del proizvodnje zaradi prostorske stiske na matični lokaciji v prostore nekdanje Jutranjke preselil leta 2003. Proizvajalec plastičnih, gumarskih in silikonskih izdelkov, večinoma za avtomobilsko industrijo, je pred devetimi leti v Sevnico pripeljal 30 novih delovnih mest in s tem podvojil število zaposlenih.

»Zdaj je v Siliku redno zaposlenih delavcev približno 220, od tega 160 v Sevnici. Ob tem zagotavljamo delo še za 80 pogodbenih delavcev,« je dejal Koprivec. S postopno zapolnitvijo nove hale bo v Sevnici zaposlenih dodatnih 30 ljudi, a vodstvo družbe kljub gospodarski krizi navala brezposlenih ne pričakuje.

»Težava slovenske mentalitete je, da ljudje niso več pripravljeni delati v proizvodnji. Zelo preprosto je dobiti človeka za pisarno, ko pa potrebuješ enako izobrazbo v proizvodnji, kjer je višja plača, ni več takšne želje po delu,« razkriva Koprivec. V Siliku se na pomanjkanje izobraženih strojnikov odzivajo tudi s štipendiranjem, a od lanskih deset razpisanih štipendij so v Sevnici uspeli podeliti le štiri.

V krizi porast prometa

Siliko se je v vseh letih gospodarske krize izognil odpuščanju in dosegal večji promet. Leta 2009 se je prodaja povečala za 30 odstotkov, leto pozneje za 40, lani pa za deset odstotkov. Podobna rast glede na naročila pričakujejo tudi letos.

Družba, ki je lani imela 27 milijonov evrov prometa, od 70 do 80 odstotkov prodaje ustvari s posli za avtomobilsko industrijo. »Mi smo usmerjeni na nemška vozila premium, kjer za zdaj še ni krize,« razlaga Koprivec in dodaja, da je zaradi razvitosti nemškega trga na njem kljub vsemu zahtevno obstati: »Doseči potrebno kakovost za avtomobilsko stroko je krvav posel. Naš cilj je, da imamo na milijon proizvedenih kosov nič slabih in da stroški reklamacije ne presežejo 0,5 odstotka prometa.«

Siliko po razširitvi obrata v Sevnici proizvodnih zmožnosti v bližnji prihodnosti ne bo več krepil. Prednostna naloga je gradnja 12 milijonov evrov vrednega razvojnega centra, ki naj bi bil po letošnjem nakupu objektov Usnja Vrhnike v stečaju zgrajen prihodnje leto. »Razvijali bomo produkte, surovine in procese za našo panogo (plastika, guma, silikoni) in ne zgolj za avtomobilsko industrijo,« pravi Kopricev in dodaja: »Ker smo Slovenci predragi, ne moremo več le delati posle, ki jih razvijajo drugi.«