Ime dneva: Pametni kozarec hrani spomine

Ekipa Sipsupa si je zamislila kozarec kot novodobni listek post-it. Zanimanje zanj preverja na Kickstarterju in cilja na 30.000 dolarjev.

Objavljeno
19. junij 2015 18.11
Anže Valovšek SIP-SUP Ljubljana 11.6. 2015
Barbara Pavlin, gospodarstvo
Barbara Pavlin, gospodarstvo

Ljubljana – Na platformi množičnega financiranja Kickstarter interes javnosti preverja še ena slovenska kampanja, kozarec Sipsup, ki je novodobni listek post-it. Ekipa je pri izdelavi kozarca sodelovala s Steklarno Hrastnik, sami pa razvijajo programsko opremo.

»Kozarec je stvar, ki jo imamo najpogosteje v rokah, obenem pa se tega niti ne zavedamo. Zato smo se odločili, da bomo uporabili to navzočnost kozarca tako, da nas spomni na stvari, ki se jih sicer ne bi spomnili,« o ideji za Sipsup razlaga Miha Petek in nadaljuje: »Fotografije so naši materializirani spomini, ker pa jih imamo preveč, jih nimamo nenehno pred očmi. Ker neprestano lahko fotografiramo in imamo na naših napravah dovolj spomina, nas ne skrbi, da bi nam zmanjkalo filma ipd. Zato smo se odločili, da te fotografije, ki so nam blizu, damo na kozarec.«

Most med prijatelji

Rešitev deluje s pomočjo čipa NFC (near field communication) – ki ga poznamo z bančnih kartic –, s katerim so opremili kozarec. Gre za visokofrekvenčno komunikacijsko tehnologijo, ki omogoča izmenjavo podatkov med napravami na nekajcentimetrski razdalji. Čip so prilagodili svoji programski rešitvi tako, da si uporabniki prek mobilne aplikacije na kozarec nalagajo slikovno ali video gradivo, ki ga lahko tudi izmenjujejo z drugimi. Tako kozarec postane most med prijatelji, družinskimi člani, sostanovalci itd. »Kozarec postane neke vrste listek post-it,« razloži Petek in doda, da sta možnosti za vpogled sporočil dve, javna ali zasebna mapa, pri čemer v prvo lahko vidi kdorkoli, v drugo pa samo lastnik kozarca. Ob prejemu sporočila na kozarec njegov lastnik dobi obvestilo.

Med uporabniki kozarca Sipsup so po Petkovo tisti, ki jih zanimajo različni gadgeti, ki imajo pametne telefone, ki fotografirajo in uporabljajo kozarce. Za kampanjo Kickstarter so se odločili, ker ta ponuja možnost zagona posla. »Veliko medijev, posameznikov ga spremlja. Za ugoden denar celemu svetu poveš, kaj imaš. Poleg tega lahko preveriš, ali je tvoj izdelek zanimiv za javnost,« meni Petek. Zbrati želijo 30.000 dolarjev v 42 dneh. Imajo pa tudi plane B, C in D, v primeru, da kampanja ne uspe, a jih še ne bodo popolnoma razkrili.

Glavnino razvoja izdelka so financirali iz lastnega žepa, prijavili pa so se tudi na razpis SK 75 Slovenskega podjetniškega sklada. »Načrt je, da imamo finančno zaledje, ker bomo vstopili na segment B2B,« pravi Anže Volavšek.

Sodelovanje s Steklarno Hrastnik

Vzorčni kozarci so nastali v sodelovanju s Steklarno Hrastnik, ki jih bo tudi izdelovala. »Steklarna zelo podpira inovativne projekte in se tudi sama vključuje v razvoj. Tudi zaradi tega smo hitreje napredovali do prototipa kozarca,« razlaga Volavšek. Vzorčni kozarci bodo romali tudi mnenjskim vodjem v ZDA.

Osrednji del ekipe sestavlja devet ljudi, ki večinoma prihajajo s področja informacijskih tehnologij. »Naš izdelek sta fizični produkt in programska oprema. In prav v slednjem je naše glavno znanje, kako tehnološko rešitev narediti zanimivo, za ostalo sodelujemo s partnerji,« pravi Petek.