Ime dneva: Letala bodo premikali in parkirali bolj učinkovito

Rešitev je namenjena zasebnim lastnikom letal in lastnikom letalskih hangarjev

Objavljeno
24. marec 2017 16.13
ŠTORMAN Gregor, 24.3.2017, Maribor [gregor štorman]
Barbara Pavlin
Barbara Pavlin

Ljubljana – Podjetje Hangar Aviacija razvija voziček, ki je namenjen učinkovitemu prestavljanju letal v hangarjih in optimalni izrabi prostora. Testirajo ga že prvi uporabniki iz Nemčije, Italije, Avstrije, Madžarske, Hrvaške, ki dajejo pozitivne povratne informacije. Največji trg je zanje sicer ZDA.

Rešitev je namenjena zasebnim lastnikom letal in lastnikom letalskih hangarjev, ki za premikanje letala iz hangarja na stezo porabijo približno 45 minut, pri tem pa so v napoto druga letala v hangarju. Tako je zamisel za boljši voziček dobil lastnik letala Gregor Štorman. »Če imaš letalo na tretjem mestu v hangarju, je treba najprej prestaviti dve letali, da prideš do svojega,« razlaga.

Z ekipo strojnikov, strokovnjakov za elektroniko in avtomatiko, so razvili rešitev, ki jo sestavljajo trije vozički. »Več sistemov je treba združiti v enega delujočega. Poleg tega mora biti izdelek zelo zanesljiv, saj so v igri objekti velike vrednosti,« o tem, zakaj mora biti ekipa raznolika razlaga sogovornik.

Set treh vozičkov aviaCART z vgrajenim hidravličnim sistemom se postavi pod vsako kolo letala ter omogoča hitro in učinkovito premikanje letala v vse smeri ter v višino. Za prestavljanje izbranega letala tako ni več treba premikati vseh, ki so v napoto.

Skrajša čas in zmanjša možnost poškodb

Voziček aviaCART s tem lastnikom letal bistveno skrajša čas priprave lastnega letala na vzlet in zmanjšuje možnost poškodb zračnih plovil. Upravljalcem hangarjev oziroma skladišč za letala pa odpravlja nevarnost poškodb letal zaradi premikanja drugih letal ter možnosti postavitve zračnih plovil na različnih višinah, kar pripomore k optimalni izrabi prostora.

Razvoj vozičkov so delno financirali sami, delno si pomagajo z evropskimi sredstvi in sredstvi, ki jih ponuja Slovenski podjetniški sklad, skupaj so zbrali okoli 200.000 evrov. V podjetju načrtujejo, da bi bil izdelek, če gredo vsa testiranja po načrtih, do konca leta pripravljen za trg. Za dokončno podobo vozičkov pa bodo sodelovali s strokovnjaki industrijskega oblikovanja.

Posredno so konkurenca aviaCARTu sistemi za premikanje letal (smartug, airtug in druge), ki se jih postavi le pod prednje ali repno kolo letala, da se ta lažje premikajo, saj omogočajo večji radij obračanja koles in posledično hitrejše preparkiranje. Nihče pa ne rešuje problema po vertikalni osi in ne razmišlja v smeri, kako izbrano letalo prestaviti čez vsa ostala parkirana zračna plovila. To rešuje aviaCART.

Cene konkurenčnih naprednejših in najkakovostnejših rešitev, ki so namenjene le prestavljanju letal po nosnem ali repnem kolesu, se gibljejo okoli 40.000 evrov. Cena aviaCART rešitve pa se bo gibala med 15.000 in 20.000 evri. Kot pravi Štorman, se investicija lahko povrne prej kot v enem letu.

Naklonjeni tudi prodaji podjetja

Možnosti za prodajo rešitve aviaCART pa je več. Ena od njih je razvoj lastne prodajne mreže. »Ne izključujemo možnosti partnerstva s katerim od velikih igralcev na trgu ali pa verjetnosti, da bi ta kupil našo rešitev ali celo podjetje. Odprti smo za vse,« pravi sogovornik.

Ekipa si sicer želi razviti avtonomen hangar. »To načeloma pomeni, da lahko doma s kavča odtipkaš v telefon, naj se tvoje letalo prestavi iz hangarja čez eno uro. To je seveda zadnja faza, najprej pa je treba razviti osnovo,« poudarja Štorman.