Ime dneva: Marko Javornik, ComTrade

Pred kratkim so objavili razpis za 20 delovnih mest v Sloveniji, kar je v teh časih prava redkost.

Objavljeno
07. junij 2013 18.35
Javornik
Barbara Pavlin, gospodarstvo
Barbara Pavlin, gospodarstvo

Ljubljana - ComTrade uspešno deluje že dvajset let. Podjetje je pretežno izvozno usmerjeno. Pred kratkim pa so objavili razpis za 20 delovnih mest v Sloveniji, kar je v teh časih prava redkost.

Začetki podjetja v Sloveniji segajo v leto 1990, ko so štirje partnerji, Rudi Bric, Andrej Kuščer, Tomaž Schara in Zoran Zagorc, ustanovili podjetje Hermes SoftLab. To je med letoma 1996 in 2007 odpiralo podružnice od Balkana do ZDA ter prevzemalo podjetja. Iskali so strateškega partnerja in se pred petimi leti pridružili skupini ComTrade, ki deluje v 16 državah.

Težko do pravih kadrov

ComTrade ima v Sloveniji približno 450 zaposlenih v Ljubljani, Mariboru in Novi Gorici. Iščejo nove sodelavce, kar pa ni tako lahko. Direktor za mednarodne storitve Marko Javornik pravi, da kljub krizi na lokalnih trgih dobivajo nove projekte, ki zahtevajo dodatne kadre. Iščejo razvijalce programske opreme različnih profilov, ki bi delali na področjih vgradnih sistemov, pomnilniških sistemov, igralništva, mobilnih naprav in podobno. »Ker tudi IT-panoga v Sloveniji ne cveti, smo pričakovali, da bomo brez težav dobili 20 dobrih razvijalcev programske opreme. Vendar ni tako.

Prijavilo se je sicer več kot 150 kandidatov, vendar večina nima ustrezne izobrazbe oziroma ustreznih izkušenj, zato še iščemo ustrezne kandidate. Pomanjkanje dobrih kandidatov v teh časih nas zelo skrbi, saj so vrhunski inženirji nujni za pridobivanje novih poslov. Bojimo se, da jih zdaj kar nekaj raje išče priložnost v tujini kot v redkih uspešnih podjetjih v Sloveniji,« pravi sogovornik.

Prednost je v dodani vrednosti

IT-panoga je zelo globalno konkurenčna. To je po eni strani priložnost, saj ni nič nenavadnega, da podjetje iz Slovenije ponuja storitve in produkte po vsem svetu. Po drugi strani pa je tudi konkurenca z vsega sveta. »Tako na primer v zahodni Evropi tekmujemo z malimi lokalnimi podjetji kot tudi velikani iz Evrope in z drugih celin. V zadnjem času je konkurenca zelo močna iz nekaterih vzhodno-evropskih držav, kjer države zelo aktivno in agresivno spodbujajo razvoj izvozno usmerjene panoge IT. To je velik problem, saj Slovenija pri tem zelo zaostaja, celo več - znanje, ki je osnovna sestavina našega podjetja, je v Sloveniji obdavčeno precej bolj kot v vseh državah okoli nas,« opozarja Javornik.

Posle jim vseeno uspe pridobiti zaradi velike dodatne vrednosti njihovih storitev in produktov ter s pomočjo inovativnih rešitev. V 20 letih so na mednarodnih trgih dobili veliko referenc in izkušenj, ki jim omogočajo delo v zelo zahtevnih visokotehnoloških projektih.

Še bolj usmerjeni v tujino

In kaj je recept za uspeh? »Predvsem usmerjenost h kupcu. Smo zelo uspešni pri sedanjih strankah, ki cenijo naše znanje, izkušnje in sposobnost izvedbe najzahtevnejših projektov v danem času z danimi sredstvi ter doseganje zelo visokih standardov kakovosti. To naši kupci nagradijo z novimi posli,« odgovarja Javornik. V zadnjih letih zelo pomaga mednarodna usmerjenost podjetja, saj so se v Sloveniji v veliko podjetjih investicije v IT precej zmanjšale. Comtrade se je temu prilagodil in se še bolj usmeril na tuje trge.