Ime dneva: Matej Vengust, NERVteh 

S simulatorjem vožnje voznike pripravljajo na krizne razmere v prometu. Med strankami so avtomobilska industrija in zavarovalnice.

sob, 07.06.2014, 12:00
Na naši spletni strani smo v infografiki zbrali vsa dosedanja imena dneva, sproti pa dodajamo tudi nova. Pri tem računamo tudi na vašo pomoč. Vabljeni ste, da na elektronski naslov imedneva@delo.si pošljete svoje predloge, kdo naj bo ime dneva.

Ljubljana – Na svetu v prometnih nesrečah vsako leto umre 1,2 milijona ljudi, približno 0,5 milijona žrtev je otrok ali mladostnikov. Visoke kazni in represivni ukrepi ne pomagajo. Voznik postane varen šele z izkušnjami, ko se nauči reagirati v kriznih situacijah, zato v zagonskem podjetju NERVteh razvijajo simulator vožnje.

Ekipa NERVteha želi delovati preventivno in z uporabo lastne sodobne tehnologije voznikom ponuditi možnost izobraževanja na simulatorju vožnje, kot je to samoumevno pri pilotih. Ekipo sodelavcev sestavlja osem ljudi različnih profilov, od elektroinženirjev, ekonomistov, do oblikovalcev in računalničarjev. Ideja pa se je razvila iz hobija. »Navdušeni smo nad simulacijami in glede na problematiko prometnih nesreč smo se odločili za razvoj pripomočka za izobraževanje, ki je edini način, ki lahko pripomore k zmanjšanju števila prometnih nesreč,« razlaga direktor podjetja Matej Vengust.

Nagrada za inovacijo

Njihov cilj je razvoj simulatorja, ki se bo približal resničnim situacijam v prometu, tako da bo voznik kar se da pripravljen. Notranjost simulatorja je sestavljena iz delov pravega avtomobila in ekrana, ki uporabniku omogoča popolni periferni vid. Del njihove inovacije je premična platforma, ki simulira premikanje podvozja avtomobila ter vozniku omogoča, da občuti dogajanje na ekranu.

Drugi del pa je simulacija sama, ki jo lahko uporabljamo za osnovno urjenje ali nevarne in nepredvidljive situacije, kot je prehitra vožnja, vožnja pod vplivom alkohola, skok otroka na cesto in podobno. Za to so prejeli tudi univerzitetno nagrado za inovacijo. Trenutno so v fazi izdelave prototipa, ki naj bi ga po načrtih zaključili do konca poletja, medtem ko bo nova različica izdelka pripravljena konec leta. Pri oblikovanju se dogovarjajo s podjetjem Gigodesign. Povezali so se tudi s podjetjem Black Box, ki se ukvarja z merjenjem možganskih valov, kar jim bo pomagalo oceniti kandidata in mu prilagoditi trening oziroma izobraževalni program za simulator.

Sodelovali bi tudi v igračarski industriji

Zaenkrat so osredotočeni na B2B trg, in sicer avtomobilsko industrijo. Med uporabniki so organizacije za varno vožnjo, kot je AMZS. Za njihov koncept se že zanimajo pri VolksWagnu. Predstavili so se tudi na kongresu mednarodne avtomobilistične organizacije in čakajo na odzive. Med možnimi strankami pa so tudi zavarovalnice in zdravstvene ustanove (medicina prometa), ki bi lahko ocenjevale sposobnost za vožnjo, predvsem starejših.

V prihodnosti bi lahko sodelovali tudi v igračarski industriji. Njihov cilj pa je prek sponzorstev avtomobilske industrije in zavarovalnic priti v šole in večja mesta. Tako bi lahko osnovne treninge delali še preden bi šli v avtošolo. Cena celega kompleta za izobraževalne ustanove je okoli 20.000 evrov. Najprej pa bo na vrsti evropski trg. Trenutno pa so v pogovorih z morebitnim investitorjem iz Slovenije.

Polno novih idej

Udeležili so se tudi letošnjega pospeševalnika idej ITIME in bili med tremi zmagovalci, prišli so tudi med 10 najboljših v natečaju za Startup leta. »Prek teh tekmovanj smo se naučili, kako se predstaviti investitorjem (angl. pitch). Zelo praktično naravnan je bil tudi program CEED, kjer smo se naučili, kako vstopiti na trg. Počaščeni pa smo bili tudi za uvrstitev med 10 na Startup leta, saj je bila konkurenca kar huda, mi pa smo bili takrat stari šele dva meseca,« pravi Vengust. Polni so novih idej, a najprej se bodo posvetili razvoju omenjenega simulatorja. Ko bo denar, bodo lahko vzporedno razvijali še kaj drugega, kot namigne Vengust, s področij avtomatizacije in letalstva.

Prijavi sovražni govor