Ime dneva: Matevž Petek, Povio

Povio je novo družabno omrežje. V virtualnem svetu mladi narekujejo trend, meni njegov razvijalec.

Objavljeno
12. september 2014 19.02
Vili Einspieler, Celje
Vili Einspieler, Celje
Celje – »Če ne bi imel za cilj, da Povio preseže Facebook, se z aplikacijo ne bi ukvarjal,« je povedal 30-letni Celjan Matevž Petek, ki je razvil novo družabno omrežje, ki naj bi se uvrstilo med vodilne v svetu. V Sloveniji doslej takšne zgodbe še ni bilo.

Matevž Petek je v zadnjem letu in pol večino časa preživel v slovenski hiši startup v San Franciscu, ki je središče začetnikov novih trendov v podjetništvu oziroma epicenter tehnološkega podjetništva. Petek je petčlansko ekipo spoznal prek investitorja Andraža Logarja oziroma podjetja 3fs. »Tvegal je in omogočil, da smo zamisel pripeljali do prototipa, s katerim smo šli v ZDA«, je pojasnil Petek. V Silicijevi dolini so zagnali nov startup Povio z istoimensko aplikacijo, ki je namenjena uporabnikom pametnih mobilnih telefonov.

»Mladi množično odhajajo s Facebooka, ki vlaga milijarde dolarjev v nova podjetja. Instagram je kupil za milijardo dolarjev, čeprav ni imel dohodka. Nakup Whatsappa je bil težak kar 19 milijard dolarjev, za Snapchat pa je ponujal tri milijarde dolarjev,« razlaga Petek in dodaja, da je v mobilni dobi selitev uporabnikov na nova socialna omrežja bistveno hitrejše, kot je bila v obdobju osebnih računalnikov. Petek števila uporabnikov aplikacije Povio javno ne bo razkril, dokler ne bodo presegli milijona uporabnikov. Po njegovih besedah so najbolj popularni v Sloveniji, kjer so po velikosti izenačeni s polovico slovenske baze Twitter. Ker je Twitter potreboval za svoj uspeh na trgu šest let, Povio pa le leto in pol, je Petek prepričan, da so na slovenskem trgu dokazali, da se lahko kosajo z velikani. Povio je brezplačen, tržiti pa ga bodo začeli, ko bodo imeli več kot milijon uporabnikov.

Čeprav ni razkril zneska, ki ga je prejel od vlagateljev, je povedal, da so v ZDA, kjer lahko čez noč iz nič nastane milijardo dolarjev vredno podjetje, že dobili investitorje in kapital. Gre za ycombinator.com, ki je pospešil razvoj podjetij, kot so Dropbok, Airbnb in Stripe, pri čemer sta prvi dve vredni več kot deset milijard dolarjev. V Povio so investirali tudi številni posamezniki.

Povio je nov način komuniciranja med uporabniki. Je družbeno omrežje, prek katerega uporabniki pametnih telefonov delijo fotografije, njihov namen pa ni sebe pokazati v čim boljši luči, kot na družbenih omrežjih tipa Facebook, Instagram in Foursquare. Po besedah Petka je sliko najlaže ustvariti in zajeti, pa tudi »konzumirati«. V delčku sekunde se lahko odločiš, ali te vsebina na sliki zanima ali ne. Ali kot še pravi: »S sliko ujameš svoje vsakdanje življenje skozi lastne oči«. »Mladi imamo manj problemov z zasebnostjo kot starejši,« še meni Petek, saj je starejša generacija odraščala v drugačni informacijski dobi. »So tudi manj konservativni glede tega, kaj bo o njih na internetu. Mladi narekujejo trend. Ko vidijo na Facebooku tete in strice ali babice in dedke, je zgodba passé.«

V Poviu najbolj gledajo, kako uporabniki uporabljajo njihove strani in kaj izločajo iz svojega fokusa. V ZDA podaja novo verzijo vsake štiri dni, v Sloveniji pa vsak teden. Čeprav ljudje ne marajo in nočejo sprememb, ker se jih bojijo, Petek meni, da je za podjetje pomembno, da razvija produkt v korist čim večjega števila uporabnikov.