Ime dneva: Najemi panj in pridelaj svoj urbani med

Vsaj deset kilogramov medu na leto. Možen tudi odkup drugih čebeljih pridelkov in »team building«.

Objavljeno
05. avgust 2016 18.13
Urbani čebelar Gorazd Trušnovec in ljudje, ki so najeli njegove panje v Ljubljani, 21. junija 2016 [Urbani čebelarji,čebelarjenje,Gorazd Trušnovec,Ljubljana,čebele]
Barbara Pavlin
Barbara Pavlin

Ljubljana – Tudi zelene ideje so lahko poslovne. Tako si je pred časom urbani čebelar Gorazd Trušnovec zamislil storitev najemanja panjev v mestih, za tiste, ki bi želeli imeti svoj urbani med z lastnega vrta ali balkona.

»Poslovna ideja se je razvila organsko, iz hobija. Poleg finančnega vložka sem moral temu nameniti večji del svojega časa, energije in znanja. Storitev je za zdaj butične narave in čeprav ne izključujem možnosti rasti, mi ustreza, da sam nadziram celoten proces. Sem se pa moral glede nekaterih vidikov poslovanja dodatno izobraziti,« o začetkih razlaga Trušnovec.

Najbolj je hvaležen kolegom, ki so mu svetovali, naj zviša nastavljeno ceno storitve, saj je povpraševanje preseglo njegova pričakovanja. »No, resno, največ mi pomaga družina z razumevanjem, da za zdaj ni dopustov in počitnic,« dodaja Trušnovec.

Na izobraževanje o poslovnih veščinah

V začetku leta 2014 so s somišljeniki ustanovili društvo Urbani čebelar, ki se zavzema za promocijo in uveljavitev mestnega čebelarstva. V letih 2015 in 2016 pa je bil vključen v program razvoja podjetniških idej s pozitivnim družbenim učinkom in poslovnega inkubatorja DPlac.

»Kot urbani čebelar sodelujem z Odsekom za razvoj podeželja pri Mestni občini Ljubljana in prek njih sem dobil informacijo o programu razvoja podjetniških idej s pozitivnim družbenim učinkom, ki so ga podpirali. Zdelo se mi je, da njihov intenzivni seminar ponuja ustrezen nabor seznanjanja s poslovnimi veščinami, ki jih znotraj splošnega izobraževalnega sistema večinoma ni najti,« razlaga o tem, zakaj se je odločil za DPlac.

Pridobil je certifikat Nacionalne poklicne kvalifikacije »čebelar« in v načrtu ima vključitev v shemo SMGO (Slovenski med z zaščiteno geografsko označbo) višje kakovosti medu z geografskim poreklom.

Svoj urbani med prodaja na domu in v mestni trgovini KulKul, specializirani za kulturo in kulinariko, kupiti pa ga je moč tudi v kavarni v Centru kulture Španski borci v Mostah. Njegove stranke pa so poleg slednjega tudi Hotel Park, Omega Air, AquafilSLO, Urbanistični inštitut in nekaj posameznikov.

Prihodnjo sezono bi se stroški povrnili

Trušnovec je posel zagnal po tem, ko je kot publicist ostal brez rednega vira dohodkov. »Znašel sem se v precejšnji stiski, ko je bilo nujno investirati prav v obdobju krize. Ob treh otrocih in kreditu časa za razmišljanje ni bilo, prodal sem življenjsko zavarovanje in s tem financiral vse potrebno za zagon. Zaradi promocijske cene storitve letos delam z načrtovano izgubo in računam, da bi se mi stroški ob dobri letini lahko povrnili prihodnjo sezono. Vsi prihodki iz naslova čebelarjenja gredo že od začetka v razvoj te moje dejavnosti, tako da kakšnega resnega dobička dejansko še ni na vidiku,« pravi.

Tržna cena najema enega panja z razvito čebeljo družino je zdaj 250 evrov za eno leto in progresivno pada z večjo količino. Ponavadi sklenejo dogovor za najem najmanj dveh enot za eno leto oziroma za vsako leto sproti. V dogovor o gostovanju panja je vključenih 10 kilogramov po ekoloških smernicah pridelanega medu, ki ga stranka dobi na vsak panj v sezoni in ima prednostno možnost odkupa vsega preostalega medu z dane lokacije po standardni ceni, ki jo vsako leto določa Čebelarska zveza Slovenije.

Panj ostane ves čas v lasti Najemi panj in za vse formalnosti z registracijo, vodenjem evidenc in delovanjem v skladu z navodili HACCP in dobro čebelarsko prakso poskrbijo oni, zaračunajo le honorar za celoletno delo s čebeljo družino, ki je izobraževalne narave.

Druge čebelje pridelke lahko odkupite

»Možno se je dogovoriti tudi za odkup drugih primarnih čebeljih pridelkov (vosek, cvetni prah, propolis) oziroma se z naborom uslug, ki naj bi jih zajemala storitev – od praktičnega dela prek predavanj do team buildingov za podjetja –, prilagodim pričakovanjem strank,« razlaga Trušnovec.

Zaradi stroškov, logistike in nenazadnje ogljičnega odtisa je storitev za zdaj omejena na obseg ljubljanske obvoznice, čeprav bi se, kot pravi, za večjega naročnika zapeljal tudi kam dlje.