Ime dneva: Nino Horvat, Apptron

Z aplikacijo smart kitchen ciljajo na domači in ameriški trg, predvsem na mlajše, uporabnike mobilnih naprav.

Objavljeno
04. julij 2014 18.06
Barbara Pavlin, gospodarstvo
Barbara Pavlin, gospodarstvo

Ljubljana – Skupina študentov iz zagonskega podjetja Apptron je razvila aplikacijo smart kitchen, s katero želijo na interaktiven, zabaven in enostaven način prikazati in približati kuhanje vsem, tudi tistim, ki tega niso najbolj vešči.

Kot pravi vodja ekipe Nino Horvat, je ideja za nastanek aplikacije izšla iz njihovih vsakdanjih problemov, kaj skuhati iz sestavin, ki jih imamo doma v hladilniku. »Ugotovili smo, da ima veliko ljudi, ki niso vešči kuhanja, podobne probleme kot mi,« razlaga Horvat.

Aplikacijo so začeli razvijati v začetku leta, od 27. junija pa je brezplačno na voljo v app storu. Njena glavna prednost je t. i. smart fridge, kjer uporabnik izbere sestavine, ki jih ima doma, aplikacija pa mu nato sama ponudi recepte, ki jih lahko iz njih pripravi. Recepti so narejeni na podlagi 50 najpogostejših sestavin (jajca, moka, sladkor itd.), ki jih imamo ponavadi doma.

Interaktivni vodič

Skozi kuhanje uporabnika popelje interaktivni vodič, ki je členjen na posamezne korake, opremljene s pripadajočimi animacijami in vgrajenim odštevalnikom časa, ki opozori, ko je jed gotova. Pri naboru receptov sodelujejo z najboljšimi slovenskimi kuharskimi blogerji, nekaj receptov pa so preizkusili sami in jih tudi fotografirali.

Osnovna aplikacija je brezplačna, za dodatne pakete receptov pa je treba plačati. Doslej so imeli okoli 4000 prenosov aplikacije in se uvrstili kar visoko po priljubljenosti v app storu. »Poslovni model freemium omogoča, da ne zapiraš vrat uporabnikom. S tem jim omogočiš preizkus aplikacije in če jim je všeč, si kupijo več,« pravi Horvat. Imajo štiri pakete, ki so razdeljeni po temah, od hitrih, romantičnih do zdravih receptov in sladic.

S časom bodo ekipo povečali

Trenutno aplikacija deluje na operacijskem sistemu ios, pripravili pa bodo tudi različico za android. V ekipi sodelujejo trije, dva ekonomista in oblikovalec, ter zunanji sodelavec, ki je programer za ios. S časom bodo potrebovali tudi programerja za android in enega, ki bo urejal strežniške zadeve (t. i. backend-programer). Najprej jih čaka dodelava omenjene aplikacije, in sicer odprava pomanjkljivosti in prilagoditev potrebam uporabnikov. Dobili so dobre odzive domačih uporabnikov in tudi predloge za izboljšave, med njimi prevod v slovenščino.

Ciljajo na skupino uporabnikov, ki niso vešči v kuhanju, in na tiste, ki iščejo nove ideje, predvsem pa gre za mlajšo populacijo, do največ 40 let, saj gre za mobilno aplikacijo. Poleg slovenskega trga se trudijo predvsem za prodor v ZDA.

Huda konkurenca

Konkurenca na področju kuharskih aplikacij je zelo močna, od Jamieja Oliverja, Escoffier Cook’s Companiona do BigOvna, pravi Horvat. To so močna podjetja, ki imajo dolgoletne izkušnje v kuhanju, a fantje iz Apptrona pravijo, da niso njihova neposredna konkurenca, saj prvi bolj stavijo na vsebino, naši pa na kakovost aplikacije. »Naša prednost je, da smo specializirani za razvoj aplikacij. Naš cilj pa je drugačna kuharska izkušnja,« pravi Horvat.