Ime dneva: Pametni Teodoor vrata odklene sam

Najnapredneje zasnovana pametna ključavnica na trgu išče sredstva za zagon na Kickstarterju.

Objavljeno
28. april 2017 19.53
Barbara Pavlin
Barbara Pavlin

Ljubljana – Na platformi množičnega financiranja Kickstarter poteka kampanja za pametno ključavnico za vhodna vrata Teodoor, ki jo je razvila ekipa zagonskega podjetja Bitnot. Za zagon Teodoorja potrebujejo 90.000 dolarjev, obetajo pa si prvo mesto na trgu pametnih ključavnic.

Z začetkom kampanje so zadovoljni. Zbrali so že več kot 85.000 dolarjev, do konca kampanje pa je še 26 dni. Navdušeni so nad zanimanjem strank za njihovo rešitev. »Vidi se, da imamo to, kar stranke potrebujejo,« pravi član ekipe Žiga Godina.

Uporabniki ključavnico nadzirajo s pametnim telefonom prek povezave bluetooth ali wi-fi. Kot pravijo ustvarjalci, je njihova ključavnica najnapredneje zasnovan izdelek na trgu in se ga lahko prilagodi na najširši nabor ključavnic različne izdelave, poleg ameriških tudi na evropske. Merijo predvsem na ameriški trg, kjer imajo že nekaj povezav, pa tudi na Nemčijo in Veliko Britanijo.

Kako deluje pametna ključavnica? Ko je uporabnik s pametnim telefonom od vrat oddaljen 30 metrov, Teodoor prepozna domačega uporabnika, in ko ta stoji pet metrov od vrat, bo pametno odklenil vhod. »Namesto iskanja ključev, njihovega posojanja, bomo lahko prijateljem dovolili dostop v stanovanje po telefonu,« razlaga Godina. Pravzaprav ključavnica omogoča tudi odklepanje brez mehanske ročne aktivacije, s senzorji, ki zaznajo našo bližino in ključavnici sporočijo, naj se odklene sama od sebe.

Za varnost je poskrbljeno

»Medtem ko je najpomembnejša stvar, da vas in vašo hišo varuje, je treba pametne ključavnice razvijati tako, da so preproste za uporabo in pravi tehnološki užitek. Računamo na vso podporo simpatizerjev našega dela, da bi Teodoor vstopil na trg, kot se spodobi,« pravi direktor podjetja Bitnot, v okviru katerega je nastal Teodoor, Martin Koterle.

Teodoor deluje podobno kot bančna kartica. »Samo vi, vaš telefon in vaš Teodoor poznate vašo kodo za odklepanje. Na ravni pametnih ključavnic je to zdaj največja varnost. Seveda pa lahko tudi vašo kartico nekdo ukrade oziroma jo prekopira,« pravi Godina.

Foto: arhiv Teodoorja


Teodoor pa ni prva pametna ključavnica, tako ima na trgu že tujo konkurenco, a je slovenski izdelek najbolj premišljen sistem delovanja doslej, z najnovejšo tehnologijo bluetooth 5, z do uporabnika prijaznimi nastavitvami in najboljšo aplikacijo z natančnejšim pristopom k rešitvam pri odklepanju vrat.

Skupaj s Teodoorjem uporabnik lahko dobi wi-fi adapter, ki omogoča dostop do Teodoorja prek interneta kadarkoli, in aplikacijo. Prek nje so možne nastavitve urnikov, potrjevanje novih uporabnikov, bližina pozicije za odklep in opozorila, če so vrata nasilno odprta. »Čistilka si bo naložila svojo aplikacijo, mi ji jo bomo sprejeli v vaš sistem in ji dodali določene urnike, v katerih lahko vstopa v stanovanje,« razlaga Godina.

Izdelek so »postavili« od začetka

Razvoj Teodoorja je trajal dve leti, kar je ob tako kompleksnem izdelku povsem normalno. »Izdelek smo 'pisali' od začetka, saj ne obstajajo nobene kode, na katere bi se lahko oprli. Lahko gledaš konkurenco, kaj počne, a v našem primeru se nismo imeli kje učiti, ker smo hoteli izdelek postaviti od začetka, na popolnoma novih temeljih in tehnoloških prijemih. Poleg tega smo morali spremljati dogajanje na trgih interneta stvari in pametnih telefonov. Upoštevati smo morali celo vrsto dejavnikov,« o tem, zakaj je razvoj trajal dve leti, govori Godina. Razvoj so financirali s pomočjo Slovenskega podjetniškega sklada in s svojimi vložki.

Množična proizvodnja še ni stekla, imajo pa prototipe. Če bo kampanja na Kickstarterju uspešna, bodo do decembra postavili proizvodnjo. Izbirajo že med proizvajalci, tri imajo že v ožjem izboru. Za prve podpornike je cena Teodoorja v kampanji 99 dolarjev (približno 92 evrov). Takšna ne bo nikoli več, opozarja Godina. Cene konkurenčnih izdelkov se gibljejo med 200 in 260 evrov.

»Trudili se bomo, da bo Teodoor najbolj dostopen, veliko pa bo odvisno od uspeha kampanje,« o ceni pove Godina.