Ime dneva: Petra Melanšek, Vivapen

Slovensko družinsko podjetje, uspešno že več kot štiri desetletja, je prodorlo na vse celine.

Objavljeno
08. marec 2013 16.37
Slovenia Ljubljana 05.03.2013. - Nagrajenci GZS za izjemne gospodarske in podjetniške dosežke. Foto: Leon VIDIC/DELO
Barbara Pavlin, gospodarstvo
Barbara Pavlin, gospodarstvo

Ljubljana – Petra Melanšek vodi družinsko podjetje Vivapen, ki ga je prevzela od svojega očeta. Uspelo jim je prodreti na vse celine in tudi v države, od koder številna podjetja iz Evrope kupujejo, kot sta Indija in Tajvan.

Pretekli teden je Petra Melanšek prejela nagrado GZS za gospodarske in podjetniške dosežke, pred dvema letoma pa so dobili tudi priznanje GZS za inovacije. Inovacije so po besedah Melanškove za podjetje zelo pomembne. »Ključ do uspeha je zagotovo vlaganje v investicije, ki nam omogočajo razvoj tehnologije proizvodnih procesov, avtomatizacije in ne nazadnje novih produktov z več dodane vrednosti. Inovacije lahko rečem, da so del našega vsakdana in jih velikokrat naredimo ali uvedemo kar nevede kot nekaj samo po sebi umevnega,« pravi Melanškova.

V podjetju že šesto leto poteka projekt za nenehno izboljševanje procesov (NIP). Vsak sodelavec ima možnost, da sodeluje s svojimi idejami in predlogi za novosti ali izboljšave. Vsak uporaben predlog je finančno tudi nagrajen. Melanškova pravi, da trajnostni tehnološki razvoj pomeni temeljni element za zagotavljanje socialne varnosti zaposlenih.

Narejeno v Sloveniji

Strategija lastnega razvoja temelji na inovativnih rešitvah, kot je na primer razvoj lastnega dovajalnega sistema za pisala, kar družbo uvršča v sam vrh proizvajalcev v svetovnem merilu. Zato so v zadnjem obdobju investirali predvsem v opremo in avtomatizacijo proizvodnje. Podjetje nastopa v tržni niši dinamičnih proizvajalcev peres manjših serij, oplemenitenih z dekorativnim tiskom. Njihovi produkti imajo dodan napis »Made in Slovenia« (Narejeno v Sloveniji) oz. »Made in EU« (Izdelano v EU), tudi kadar gre za produkte, proizvedene za tuje strateške partnerje.

Navzoči so v več kot 30 državah po svetu. »Zadovoljni smo z izvozom po Evropi, v ZDA in na Daljni vzhod. Možnosti za povečanje prodaje so še v Franciji in v francosko govorečih državah ter Rusiji, saj tam veliko uporabljajo nalivna peresa in črnilo. Dobavo v severno Afriko smo pred časom prekinili zaradi finančne nediscipline in ker banke v Sloveniji za zavarovanje posla niso sprejele akreditivov in garancij severnoafriških bank, letos pa nam je uspelo letos spet prodati izdelke v Libanon,« o iskanju novih trgov govori direktorica in dodaja: »Kot v Nemčiji, kjer otroci v prvih štirih razredih šole pišejo z nalivnim peresom, tudi v frankofonskih državah še gojijo kulturo lepopisja, zato sta ti dve državi za nas v Evropi zelo pomembni, predvsem Nemčija, kamor sedaj prodamo približno 75 odstotkov izdelkov.«

Z nekaterimi konkurenti so tudi prijatelji

O konkurenci pa Melanškova pravi: »Konkurenca je huda, vendar jo mi upoštevamo kot izziv. Brez konkurence ni razvoja, seveda, če je ta lojalna. Od nelojalne pa se poskušamo distancirati. Lahko pa rečem, da imamo z našimi konkurenti iz Evrope (predvsem iz Nemčije in Avstrije) dobre, ponekod tudi prijateljske odnose in dobro sodelujemo.«

Konkurenti so večkrat tudi njihovi kupci. »Pa tudi medsebojna pomoč nam ni tuja, saj se je že zgodilo, da zaradi prevelikega povpraševanja nismo v kratkem času zmogli izdelati naročene prodizvode in nam je naš konkurent iz Avstrije pomagal tako, da nam je črnilne vložke posodil. Na takšno sodelovanje sem ponosna, kajti le-tega je moč doseči samo s korektnim, poštenim in fer odnosom drug do drugega in tako tudi ves čas poslujemo,« sodelovanju s konkurenco opisuje Melanškova.

V Vivapenu je trenutno 81 zaposlenih, v času sezone, pa pri njih dela tudi po 30 študentov in večina izmed njih se vrača vsako leto. Prav tako sodelujejo tudi z upokojenci, ki jim s svojimi dolgoletnimi izkušnjami in znanjem svetujejo in pomagajo, tako da vzdržujejo stike.

S podporo okolice je delo lažje

Kakšen je njen recept za uspešno poslovanje skozi desetletja? »Kot posameznik ne moreš delovati uspešno. Prilagoditi se je treba okolici, ali pa okolico prilagoditi sebi. Če ti uspe pridobiti podporo okolice, tima, potem je delo lažje, opraviš lahko težje naloge in dosežeš višje cilje. Prav tako pošten odnos in zavedanje, da je s čisto vestjo najlažje zaspati. Konec koncev pa človek ni na svetu samo zato, da se reproducira, ampak da ustvarja.«