Ime dneva: Prek spletne platforme do domače salame in jajc

Pri Foodku izkoristijo proste zmogljivosti in s tem malim proizvajalcem pocenijo prevoz in skladiščenje hrane.

sob, 14.05.2016, 12:00

Ljubljana – Ekipa Prospeha je zagnala nov projekt Foodko, ki povezuje lokalne proizvajalce prehrane, zato da bi našli lažjo pot do kupca in s tem povečali dostopnost lokalne hrane za kupce. Pri razvoju so jim pomagali v nemškem pospeševalniku Finish.

Prospeh se ukvarja s povečevanjem transparentnosti v industriji hrane in hkrati povečevanjem učinkovitosti distribucije hrane. Pognali so novo zagonsko podjetje Foodko, ki povezuje lokalne proizvajalce prehrane, zato da bi našli lažjo pot do kupca in s tem povečali dostopnost lokalne hrane za kupce.

Skozi svoj prvi projekt OriginTrail je ekipa Prospeha bolje spoznala prehransko industrijo in ob tem ugotovila, da imajo zaradi neučinkovite distribucije proizvajalci previsoke stroške prevoza, saj kar četrtina vozil vozi praznih. Poleg tega je vzdrževanje hladne verige za mnoge manjše proizvajalce velik izziv, saj nimajo lastnih logističnih zmogljivosti, ali pa so te neoptimalno izkoriščene. Zato kupci nimajo dostopa do lokalnih izdelkov po dostopnih cenah.

Razvijali v nemškem pospeševalniku

Ekipa je v nemškem pospeševalniku Finish razvila rešitev, ki proizvajalcem omogoča, da izkoristijo proste logistične zmogljivosti pri transportu ali pri skladiščenju hrane. S tem pa tudi ustvarjajo nove prodajne poti in tudi zmanjšujejo ogljični odtis, saj hrana ne prepotuje velikih razdalj. Pa tudi kupcem se ni treba za vsak nakup odpeljati do vsakega proizvajalca posebej.

Nekatere lokalne kmete so povezali z malo večjimi podjetji (Mlekarna Planika, Kmetijska zadruga Šaleška dolina, Mlekarna Celeia in Natureta), ki so ponudila pomoč pri transportu njihovih proizvodov. Tako so, kot pravijo pri Foodku, manjši lokalni proizvajalci dobili možnost neposredne prodaje lastnih izdelkov. Platforma za svojo storitev pobere sedem odstotkov.

Foodka so pilotno zagnali v Ljubljani. Po uspešnem testiranju koncepta v zadnjih šestih tednih so ga 'v živo' zagnali z včerajšnjim dogodkom v Tehnološkem parku Ljubljana. Na spletni strani so na voljo lokalni mesni izdelki, zelenjava in sadje, mleko, jajca ter mlečni izdelki. Ob zaključku naročila kupec izbere dostavo na dom ali pa prevzem na določeni lokaciji v njihovi bližini. Prevzem je trenutno organiziran v Tehnološkem parku v Ljubljani, kjer sta sedež podjetja in zbirni center.

Testirajo tudi funkcionalnost skupinskega nakupa, s čimer želijo kupcem omogočite nižje stroške dostave in v prihodnosti tudi količinske popuste na naročeno hrane. Skupinsko naročilo lahko organizira vsakdo tako, da preprosto deli povezavo, ki jo ustvari v svoji košarici na www.foodko.si, s svojimi prijatelji iz bližine, sodelavci, družino ali sosedi.

Kot pravita soustanovitelja Žiga Drev in Tomaž Levak so cene lokalnih izdelkov, ki jih ponujajo proizvajalci prek Foodka primerljive tistim, ki so enake kakovosti v trgovinah, ponudili pa bodo tudi izdelke po veleprodajnih cenah.

»Ko odpravimo vse težave v kodi in logistiki, bomo Foodka razširili na Koper, Maribor in ostala večja slovenska mesta, kasneje pa tudi na tujino,« napoveduje Drev.

Razvoj Foodka so financirali s sredstvi iz tujine, ki jih je zagotovil pospeševalnik Finish, ki je prispeval 150.000 evrov. Že prej so za projekt OriginTrail dobili sredstva Slovenskega podjetniškega sklada, konvertibilno posojilo SK50. OriginTrail proizvajalcem hrane omogoča, da se od drugih razlikujejo na podlagi porekla njihovih proizvodov. Produkta sta komplementarna, tako je tudi razvojna ekipa, ki ustvarja oba, ena.

Prijavi sovražni govor