Ime dneva: Prek zapestja nadzirajo zdravje pilotov

Za napravo, ki pilota opozori na utrujenost ali dehidracijo, se zanima tuja multinacionalka.

Objavljeno
18. marec 2016 19.17
Barbara Pavlin
Barbara Pavlin

Ljubljana – Pilota iz Aerokluba Celje sta si zamislila napravo FlySentinel, ki nadzira psihofizično stanje posameznika in okolje, v katerem se nahaja. Prva skupina, na kateri gradijo znamko, so piloti, je pa naprava primerna za širši krog ljudi, ki želijo nadzirati svoje psihofizično počutje in stanje. Sploh za poklice, ki so bolj izpostavljeni tveganjem, kot so gasilci in vojaki.

FlySentinel nadzoruje in zazna težave s pilotovim zdravjem oziroma nevarnosti v kabini, ki lahko vplivajo na pilota. Naprava na jasen način pilota opozori o težavi in mu ponudi rešitev. »To je naprava, ki bo opozarjala na problem, torej bo diagnosticirala. Merili bomo namreč tudi parametre iz okolja, pline, temperaturo, vlažnost, hrup in podobno, ne samo iz telesa. Na podlagi teh podatkov bo naprava opozorila na problem, na primer na utrujenost ali dehidracijo. Ker pa ima pilot že dovolj drugih instrumentov v letalu, moramo narediti neinvazivno napravo, ki bo na težavo opozorila le takrat, ko bo to potrebno,« razlaga direktor podjetja Medicoapps Primož Grajžl.

Podatki shranjeni v oblaku

Pilot lahko po koncu leta vse podatke shrani tudi v oblak, taki pa so uporabni v kasnejši analizi, ki jo lahko izvede pilot ali zdravnik.

»Konkurenca večinoma meri srčni utrip in gibanje, mi pa bomo neinvazivno, iz zapestja, merili kisik v krvi,« pravi Grajžl in dodaja, da bodo v drugi fazi merili še krvni pritisk in sladkor v krvi. Cena naprave se bo gibala od 500 evrov navzgor, naredili pa bodo več različic (brez ekrana, z gumijastim ohišjem ipd.), kar bo tudi vplivalo na ceno.

Pri zasnovi naprave so sodelovali z Inštitutom Jožef Stefan, ki jim še vedno svetuje pri odpravljanju težav. Pri izdelavi elektronike sodeluje podjetje Lxnav, ekipa v podjetju pa razvija programsko opremo. Za oblikovanje produkta in blagovne znamke je poskrbel Studio Miklavc, vodja studia Jure Miklavc pa je tudi solastnik Medicoapps. Medicinski del ekipe vodi soustanovitelj podjetja kardiolog in pilot dr. Gregor Poglajen.

Kot pravi Grajžl, odkar so dobili razpis podjetniškega sklada SK 75, širijo ekipo. »Ta denar nam bo pomagal postaviti temelje ekipe, omogočil resen zagon razvoja in izdelave prvih 100 kosov naprave,« o tem, kako prav jim pride 75.000 evrov konvertibilnega posojila pravi Grajžl.

Že prvi podpis pisma o nameri

Z enim podjetjem so že podpisali pismo o nameri, v pogovorih pa so tudi z eno tujo multinacionalko. Zanima jih tudi skupni razvoj. Grajžl načrtuje, da bodo do konca leta izdelali prvo serijo naprav. Kot pravi, pa je Slovenija dober trg za testiranje, saj je pilotov različnih starosti nekaj tisoč.

Trenutni fokus ekipe sta izboljšanje prototipa in večja investicija. Iščejo predvsem investitorje, ki jih zanima vlaganje v tehniko. Zato so odprli pisarno v New Yorku, kjer imajo partnerja, ki pomaga pri iskanju investitorjev, v kratkem pa se bodo odpravili tudi v London, ki je najboljša odskočna deska za pridobivanje investicij. »London, Nizozemska, ZDA in Švica prednjačijo pri tem. London tudi zato, ker je zakonodaja podjetnikom prijazna,« razlaga Grajžl.