Ime dneva: Revolucionarna steklenička staršem polepša noči

Interes za Sleepy Bottle je pokazal tudi največji proizvajalec otroških stekleničk na svetu.

Objavljeno
23. junij 2017 20.03
Barbara Pavlin
Barbara Pavlin

Ljubljana – Ekipa treh moških je razvila stekleničko za hranjenje dojenčkov Sleepy Bottle, ki adaptirano mleko pripravi v desetih sekundah. Vložili so tudi nacionalno patentno prijavo za stekleničko, po potrebi jo bodo nadgradili v mednarodno.

»Zanimivo je, da nihče od ustanoviteljev podjetja sam še nima otrok. Vsak od nas pa ima kar nekaj prijateljev z otroki, ki se velikokrat pritožujejo nad težavami nočnega hranjenja dojenčkov (predvsem tisti, ki ne dojijo),« o tem, kako je nastala zgodba Sleepy Bottle razlaga direktor podjetja Rok Colarič.

Dodaja, da steklenička Sleepy bottle ni nastala, da bi zmanjševala ali zavirala dojenje. »V podjetju se zavedamo, da je dojenje najboljši način hranjenja dojenčkov in za tem tudi stojimo. Sleepy bottle je namenjen staršem, ki pa te sreče nimajo in iz različnih razlogov ne dojijo. Tako smo njim želeli olajšati težave, ki jih prinaša priprava adaptiranega mleka, še posebej v nočnih urah,« razlaga.

Opazovanje staršev in pogovori s tistimi, ki so bili zaradi nočnega hranjenja skoraj na robu izčrpanosti, je ekipo pripeljalo do točke, ko so pričeli raziskovati in razvijati Sleepy bottle. »S poglobljenim raziskovanjem, ki vključuje tržne raziskave, izvajanje anket, intervjujev in raziskav baz intelektualne lastnine, smo ugotovili, da je bolečina, ki izhaja iz tega naslova zelo močna in posledično tudi velika poslovna priložnost. Tako se je porodila primarna ideja o steklenički za nočno hranjenje dojenčkov, s katero v manj kot 10 sekundah pripravimo sveže, toplo adaptirano mleko,« razlaga Colarič.

Med razvojem so naleteli še na eno prednost, ki se je kasneje izkazala za veliko. »Steklenička je odlična tudi za potovanja ali pa sprehode, saj se polni preko USB vtičnice. Tako jo lahko polnimo v avtomobilu, s prenosno baterijo, v letalu, lahko pa uporabimo polnilec pametnega telefona in jo vklopimo kar v navadno vtičnico,« dodaja Colarič.

Grelnik nima tipk

Razvoj stekleničke traja že več kot 2,5 leti, vanj pa so vložili več kot 10.000 delovnih ur. »Če to pretvorimo v bruto bruto strošek delodajalca, dobimo približno dve tretjini doslej vloženih sredstev. V prvem letu razvoja smo zamenjali več kot 10 dizajnov in funkcionalnosti. Kasneje je prišel razvoj funkcionalnega prototipa s prototipnim grelnikom. Na koncu nam je uspelo razviti edini suhi grelnik otroških stekleničk, ki segreje in vzdržuje tekočino v steklenički na idealno temperaturo,« razlaga Colarič.

 Voda v steklenički Sleepy Bottle je vedno segreta na idealno temperaturo 37°C. Sestavlja jo tudi zalogovnik za adaptirano mleko, kamor vsujemo želeno količino adaptiranega mleka. Foto: arhiv podjetja

Grelnik nima tipk, ker sam po sebi zaznava, ali je v steklenički tekočina. Če je, prične s segrevanjem in vzdrževanjem temperature, če ne, pa se enostavno ne vklopi. »Gre za revolucionarni dosežek na tem področju,« poudarja sogovornik.

Vložili so tudi nacionalno patentno prijavo za stekleničko. Po potrebi jo bodo nadgradili v mednarodno in kasneje patentno ščitili trge, za katere bodo ugotovili, da je to treba.

Želijo si, da bi izdelek proizvajali v Sloveniji. »Ker smo trenutno v fazi iskanja investitorja za postavitev proizvodnje linije, je veliko odvisno tudi od investitorja in njegovih povezav ter izkušenj,« pojasni Colarič. Kar zadeva prodajo, pa se kažejo različne poti. Najprej bodo izdelek prek spletne prodaje testirali na slovenskem trgu, povezali pa se bodo tudi z nekaterimi trgovci in lekarnami. »Predvidena je hitra širitev na okoliške trge, vključno z nemškim. Zanimanje so pokazali tudi nekateri proizvajalci in zastopniki adaptiranega mleka, zato obstaja tudi možnost tako imenovane white label prodaje,« pravi Colarič.

V Silicijevi dolini velik interes

Pred kratkim so se vrnili iz Silicijeve doline, kjer so kot startup, ki prihaja iz ABC pospeševalnika, poželi veliko zanimanja. Interes so izkazala podjetja z neposrednim dostopom do največjih ameriških distributerjev, PR agencije in drugi pospeševalniki v Silicijevi dolini. »Interes pa kaže tudi največji proizvajalec otroških stekleničk na svetu, s katerim imamo sestanek že v začetku prihodnjega tedna,« napoveduje Colarič.

Prejeli so že angelsko, predsemensko investicijo, ki je namenjena testiranju trga. Trenutno pa so v fazi iskanja semenske investicije za postavitev proizvodnje ter izvajanje prodajnih in marketinških aktivnosti.

Ena od možnih strategij vstopa na trg je tudi platforma množičnega financiranja Kickstarter, ali kakšna druga. »Trenutno intenzivno razmišljamo, da bi se na takšen način predstavili globalni populaciji. Seveda obstajajo tudi drugi načini, ki jih bomo natančno pretehtali in se odločili za najbolj primernega,« pravi Colarič.

Med raziskovanjem konkurence niso našli produkta, ki bi bil neposredna konkurenca Sleepy Bottle. Kar pa seveda ne pomeni, da konkurence ni. »Konkurenco nam predstavljajo produkti, s katerim pripravimo adaptirano mleko. S trenutnimi produkti priprava adaptiranega mleka traja kar nekaj časa, še posebej v nočnem času ali pa na poti. Naše raziskave so pokazala, da starši v nočnem času potrebujejo med tri in sedem minut časa za pripravo adaptiranega mleka. To sicer ne pomeni veliko, pa vendar, če nas dojenček z glasnim jokom opozarja, da je prišel čas hranjenja, se te minute zdijo mnogo daljše kot sicer,« razlaga sogovornik.