Ime dneva: Rok Lončarič, Setran Plus

Razvili so pasivno klimo, ki prihrani 90 odstotkov električne energije. Ciljajo na poslovne objekte in hotelske verige.

Objavljeno
21. november 2014 17.27
Barbara Pavlin, gospodarstvo
Barbara Pavlin, gospodarstvo

Ljubljana – V zagonskem podjetju Setran Plus so kot prvi v svetu razvili notranjo pasivno klimatsko napravo, ki uporablja fazno spreminjajoče materiale. Pretekli teden so se predstavili na kongresu Smart City Expo v Barceloni, saj so bili izbrani kot ena izmed desetih najboljših inovacij leta.

»Delal sem kot zastopnik nemškega podjetja, ki je proizvajalo stropne plošče, ki uporabljajo fazno spreminjajoči material. Pri tem sem ugotovil, da je povpraševanja na italijanskem trgu dovolj in da te plošče ne delujejo tako, kot bi morale,« povod za zgodbo Setrana Plus opisuje Rok Lončarič. Z dvema inženirjema Srečkom Kneževićem in Tomažem Potrčem so se odločili za razvoj svoje naprave, ki so jo poimenovali air tower. Prijavili so se na razpis P2a Slovenskega podjetniškega sklada za aplikacijo tega materiala, vmes zamenjali idejo in se udeleževali zagonskih pospeševalnikov ter končno našli aplikacijo, ki je primerna za trg.

Med 10 najboljših inovacij

Naprava air tower ne potrebuje zunanje enote in prihrani več kot 90 odstotkov električne energije, ker hladi pasivno. Poleg tega je tiha in ne uporablja toksičnih in vnetljivih materialov. »Napravo postaviš pod pisalno mizo. Deluje z računalniškim ventilatorjem, tako da črpa zrak skozi toplotni prenosnik in absorbira odvečno toploto,« razlaga Lončarič.

Prejeli so nagrado za najboljšo inovacijo podjetja startup na letošnjem forumu inovacij. Prav tako so dobili nagrado projekta startCloud in razpis podjetniškega sklada SK50 za 50.000 evrov semenskega kapitala. Tega bodo, kot pravi Lončarič, porabili za prve večje projekte. »Imamo zelo velike obratovalne stroške in smo doslej naredili 30 produktov,« pravi. Napravo so testirali pri dveh domačih podjetjih in še nekaterih drugih.

Povabljeni so bili tudi na Smart City Expo v Barcelono, kjer se predstavljajo najboljše trajnostne, pametne rešitve. »Prijavili smo se in bili izbrani med 10 najboljših inovacij v lanskem letu,« razlaga Lončarič.

Na tuje trge se podajajo z lokalnimi partnerji

Ciljajo na poslovne subjekte s pisarniškimi prostori, večje poslovne stavbe, ki imajo skeletno gradnjo, kjer so visoka temperaturna nihanja, in na hotele oziroma hotelske verige. Povpraševanje za njihovo napravo prihaja z različnih koncev Evrope, od Velike Britanije do Italije. Na slednjega se bodo podali z lokalnim partnerjem prek skupnih vlaganj. »Za tujino vsekakor iščemo lokalne partnerje, ker poznajo trg in stranke, bližnjo okolico pa lahko pokrijemo sami,« o strategiji osvajanja tujih trgov govori Lončarič.

Sicer pa iščejo tudi različne vrste investitorjev, od poslovnih partnerjev v posameznih državah do večjih, bolj strateških partnerjev. »Vsaj zadnjega pol leta smo to počeli intenzivno. Hodili smo na investicijske dogodke od Berlina, Nizozemske do ZDA in počasi bomo prišli do dogovora,« pravi Lončarič.

Trenutno takih aplikacij fazno spreminjajočega materiala v svetu še ni. »Angleži sicer delajo stropno različico, ki pa je prevelika. Zato moramo biti hitri, v dveh do treh letih dobiti prve stranke in se uveljaviti na trgu,« glede načrtov doda sogovornik.