Ime dneva: Simon Mandelj, GEM motors

Ekipa podjetja GEM motors iz Domžal postavlja nove standarde na področju električnih motorjev.

Objavljeno
28. junij 2013 19.58
Iz leve proti desni Jure Sever, Simon Mandelj, Uroš Flisar in Danijel Jankovec na tiskovni konferenci GEM motors v Ljubljani, 18. junija 2013
Barbara Pavlin, gospodarstvo
Barbara Pavlin, gospodarstvo
Ljubljana – Ekipa podjetja GEM motors iz Domžal je v več letih razvila inovativen električni motor, s katerim želijo prodreti na tuje trge. Elektromotor je zasnovan na drugačnem fizikalnem principu, ima zelo dober izkoristek in tudi ugodno ceno izdelave. Zdaj iščejo partnerje za serijsko proizvodnjo.

Tako kot vsaka prebojna zgodba se je tudi ta začela v garaži, kjer je doktor strojništva in direktor podjetja Gem motors Simon Mandelj rad raziskoval področje elektromagnetike. Podjetje je razvilo nov tip sinhronskega elektromotorja s trajnimi magneti, ki ima večji izkoristek in večji specifično moč v primerjavi sedanjimi elektromotorji. Rešitev temelji na novi tehnologiji, ki je predmet patentne zaščite. Tako nov tip elektromotorja določa nove standarde na področju električnih vozil. Inovativna zasnova, dovršen dizajn, integrirana konstrukcija v kolesu, velik izkoristek, preprosta in ekonomična rešitev ter povečan domet električnih vozil so njegove glavne odlike, motor opisuje Mandelj. Možna je uporaba različnih moči od štirih do 15 kilovatov, s čimer bi po besedah Mandlja pokrili večino trga električnih vozil, od skuterjev do štirikolesnikov. Izdelava motorja je ob enaki učinkovitosti za 10 do 15 odstotkov nižja kot pri konkurenci, še pravi Mandelj.

Konkurenca, ki je na področju električnih motorjev velika, je v razvoj vložila več kot 10 milijonov evrov, medtem ko je GEM motors doslej porabil približno pol milijona za razvoj in izdelavo prototipa, pravi Mandelj. Projekt je pridobil zaupanje investitorja Alcu, ki je podprl razvojno fazo in patentiranje ter je tudi solastnik podjetja. Zdaj pa ekipo čaka še velik izziv – vstop na svetovni trg. Pri razvoju trenutno sodeluje deset ljudi, od tega so štirje zaposleni, preostalo so zunanji sodelavci ter študenti elektro in strojne smeri.

Produkt ima zelo velik tržni potencial, saj je prihodnost v električni mobilnosti, meni Mandelj. Če bo vse šlo po načrtih, bi v petih letih prometa lahko imeli okoli milijarde evrov, desetodstotni tržni delež pri motociklih in petodstotnega pri električnih vozilih. Letošnji glavni cilj je poiskati kupca, da bi lahko začeli konkretne projekte in nadaljevali razvoj. Nekaj interesentov je že, a več za zdaj ne morejo povedati. Upajo, da bodo dogovor dosegli konec leta. Drugi cilj za letos je pridobitev večjega denarnega vložka, da bi projekt privedli na višjo raven. Tako bi lahko začeli maloserijsko proizvodnjo. Njihov cilj je industrijska proizvodnja. Želimo, da inovacija zaživi, pravi Mandelj. Poleg tega bi želeli ostati v Sloveniji, saj imajo tu kot pravi inovator dovolj znanja, manjkajo jim le udarni proizvodi. Seveda so odprti za različne možnosti, zato tudi prodaja tehnologije ni izključena.

Dodatne finančne vire bi lahko pridobili tudi z evropskimi sredstvi. Mandelj pravi, da iščejo projekt, ki bi jim bil pisan na kožo, zato se bodo verjetno prijavili na katerega od evropskih razpisov.