Ime dneva: Slovenska tehnološka rešitev za legonavdušence

Kocka BuWizz za večjo zmogljivost in natančnejše obvladanje krmilnih funkcij presegla cilj na Kickstarterju. Načrtujejo nove izdelke.

Objavljeno
22. julij 2016 17.11
Barbara Pavlin
Barbara Pavlin

Ljubljana – Ekipi, ki stoji za daljinskim upravljalnikom za kocke lego BuWizz, je uspelo na platformi Kickstater preseči zastavljeni cilj 50.000 dolarjev. Kampanja se je zaključila včeraj, največ podpornikov pa je bilo iz ZDA, Nemčije, Avstralije in na Nizozemske.

BuWizz je visoko zmogljiv daljinski upravljalnik legomodelov, ki je združljiv s pametnimi telefoni in tablicami. Kocka v sebi nosi baterijo in se polni prek priključka micro usb. BuWizz se poveže z na telefonu naloženo aplikacijo, prek te povezave pa se lahko krmili model v katerega je kocka nameščena. Kocka omogoča večjo zmogljivost in natančnejše obvladanje krmilnih funkcij kot druge rešitve.

»Od nekdaj smo radi sestavljali kompleksne legomodele, a smo bili do pred kratkim omejeni na zaprte prostore. Modele smo želeli voziti na prostem, ki pa pred sistemom BuWizz niso bili dovolj učinkoviti zaradi pomanjkanja pametnih in zmogljivih krmilnih rešitev,« pravi vodja ekipe BuWizz Roni Leben.

Nadomestili tri komponente

Sistem BuWizz deluje prek tehnologije bluetooth in se uporablja na napravah iOS in Android, tablicah in telefonih. Ker se BuWizz tudi napaja sam s svojo baterijo, je nadomestil kar tri komponente (2 lego IR-sprejemnika in baterijo). Preden se baterija izprazni, aplikacija uporabnika obvesti, da je treba za nadaljevanje kocko napolniti. To uporabnik lahko naredi tudi s pomočjo powerbanka.

Ena kocka BuWizz zadostuje za upravljanje štirih motorjev lego power functions ali setov luči. Uporabniki lahko v model hkrati namestijo več kock BuWizz in s tem prek ene ali več naprav krmilijo 8, 12 ali več motorjev hkrati. Poleg motorjev bodo uporabniki BuWizzu lahko dodajali svetlobne učinke in druge posebne funkcije za svoje modele. Počasne in natančne gibe ali grobo moč in hitrost.

Upoštevali ideje uporabnikov

Po uspešni kampanji na Kickstarterju, v kateri so zbrali 55.165 dolarjev (okoli 49.500 evrov), bodo najprej izpolnili obljube podpornikom. Teh je bilo 318, povprečna donacija na podpornika pa je znašala 173 dolarjev (155 evrov). Največ kock so kupili ljubitelji legomodelov iz ZDA, sledijo Nemčija, Avstralija in Nizozemska.

S kocko BuWizz so na Kickstarterju zbrali več kot 55.000 dolarjev. Foto: Arhiv BuWizz

Kot pravi Leben, so platforme množičnega financiranja testni in prodajni kanal. »Z njimi se na sorazmerno enostaven način testira, ali je izdelek »prava stvar ob pravem času«, ali je zadosti kupcev, so nad izdelkom navdušeni, se jim cena zdi prava ipd.. Obenem od podpornikov dobiš ogromno povratnih informacij o njihovih željah in njihove ideje – nekaj teh idej smo upoštevali in naredili določene spremembe na izdelku. Podporniki svoje navdušenje zelo jasno izrazijo s tem, da so pripravljeni za izdelek plačati vnaprej,« o tem, zakaj so izbrali množično financiranje razlaga Leben.

V času kampanje je omejena serija kock za prve podpornike stala slabih 80 evrov za kos. V redni prodaj bo cena med 120 in 140 dolarjev (med 107 in 125 evrov), kajti po kampanji bodo kocke prodajali oziroma zbirali prednaročila prek svoje spletne strani. Kot pravi Leben, se Lego za zdaj še ne zanima za BuWizz, so jim pa prek ambasadorja v Sloveniji odgovorili, da budno spremljajo tovrstne projekte.

Idejni načrti za nove izdelke že narejeni

Ekipa, ki jo sestavljajo Roni Leben, Sandi Romih, Lovro Sambol, Melissa Cerić, Matjaž Ferenc, Žiga Godina, Peter Irman in Kajetan Kovač, že načrtuje nove podvige. Razširili bodo krog kupcev na vse kupce legoizdelkov z motorčki in tudi na vzporedna področja, kot so igričarstvo (gaming), modelarstvo, robotika in izobraževanje. »Izdelane imamo že idejne osnutke za prihodnje izdelke iz iste serije, na primer naprednejši in še bolj zmogljiv izdelek z dodatno funkcionalnostjo in enostavnejši (cenejši) izdelek, doplonilne izdelke (kamera na modelu, ki omogoča virtualno realnost – vožnjo prek slike na zaslonu telefona),« o načrtih govori Leben.

Za razmišljanja o novi kampanji Kickstarter je za zdaj še prezgodaj. »Zdaj je naša najpomembnejša naloga upravičiti zaupanje podpornikov kampanje in čimprej poskrbeti za izdelavo in dobavo obljubljenih nagrad, torej kocke BuWizz,« poudarja sogovornik.