Ime dneva: Tadej Gregorčič in Jernej Kocjančič, Motiviti

Za eno leto so prenehali sprejemati projekte in se povsem posvetili izdelavi zahtevne računalniške igre.

Objavljeno
05. september 2014 18.02
Tadej Gregorčič, soustanovitelj podjetja Motiviti, 3.9.2014, Maribor
Robert Galun, Maribor
Robert Galun, Maribor

Maribor – »Zgrabi tisto, kar bi z veseljem delal tudi za minimalca. Uči se na lastnih napakah, napotke vzemi z rezervo. Vztrajaj in verjemi,« bodočim podjetnikom sporoča soustanovitelj podjetja Motiviti Tadej Gregorčič. Sam je v to verjel in strast do izdelovanja računalniških igric spremenil v posel.

»Ne gre za to, da delaš za minimalca. To je prispodoba. Gre za to, da se lotiš nečesa, v kar resnično verjameš, in do tega čutiš strast. Preveč ljudi gleda samo na to, kaj potrebuje trg. Mislim, da je to že v startu napačno. Če ne maraš tega, kar počneš, je bolje iti v neko službo, kjer boš zadovoljen,« svojo podjetniško filozofijo razkriva 32-letni programer Tadej Gregorčič.

S poslovnim partnerjem in soustanoviteljem družbe Motiviti, štiri leta starejšim Jernejem Kocjančičem, ekonomistom, sta precej netipična slovenska podjetnika, ki uspeha ne razkazujeta z drago pločevino. Pred njunim podjetjem ne stojijo prestižne in drage nemške mrcine, dobiček raje vlagata v razvoj podjetja, v to, o čemer sta zmeraj sanjala.

Podjetje sta ustanovila leta 2009 izključno zaradi izdelovanja računalniških igric za bolj ali manj vse platforme. Zagnala sta ga sama in počasi služila denar ter si z njim, kot poudarja Gregorčič, kupila nekaj svobode. Ta jima omogoča izdelavo prve zelo zahtevne igre (Elroy And The Aliens) brez pomoči kakšnih stricev iz ozadja oziroma založnikov, s čimer bi se prikrajšala za kreativno svobodo.

Cena razvoja bo v šetmestni številki

Čeprav sta v preteklosti še s tremi stalnimi sodelavci ustvarjala za velika globalna imena, kot sta Adidas in LG, si za največji uspeh štejeta prav to, da lahko zdaj delata, kar sta si zmeraj želela – računalniško igro. Koliko ju bo stal več kot eno leto trajajoč razvoj, ne želita razkriti, Kocjančič pripomni le, da bo končna številka šestmestna. »Pogum potrebuješ, da se lotiš česa takega,« pravi Gregorčič.

Najbrž bo kar držalo, saj se zdi, da sta na kocko postavila veliko. Dohodki podjetja so namreč do leta 2011 strmo rastli, potem pa so začeli upadati. Kocjančič pojasni, da so v začetku veliko delali projektno in s tem zaslužili dovolj denarja za razvoj igre, zatem pa so za eno leto preprosto prenehali sprejemati projekte in se povsem posvetili izdelavi igre.

Na koncu je pomembna kakovost

»Rad bi delal, kar si si zmeraj želel, a po drugi strani iščeš projekte, da dobiš kapital, in to te odvrača od prvotnega fokusa. Začetni izziv je bil najti projekte, ki so vsaj približno v smeri, v kateri bi radi delali, da se ne obračamo preveč stran od tehnologij, ki niso jedro našega posla,« začetek uresničevanja svojih sanj opiše Gregorčič. Spletna stran podjetja Motiviti je izključno v angleškem jeziku, razlog za to pa je sila preprost. »Na slovenskem trgu ni veliko strank ali pa so pogoji, pod katerimi bi nas najeli, slabi,« pravi Gregorčič. Po njegovih besedah je za preboj na svetovni trg pomembno le dobro delo, saj se stranke vračajo, prek njih pa pridobivajo tudi nove.

»Če pri nas nekoga poznaš in si šel z njim dvakrat na pivo, boš morda lahko uredil nek posel. V tujini je enako. Lahko tudi greš na pivo, a zdi se mi, da je na koncu pomembna kakovost,« meni Kocjančič, medtem ko Gregorčič bodočim podjetnikom polaga na srce: »V krizi, če temu še vedno lahko rečemo kriza, je priložnost za nekaj novega. Zdaj je prava priložnost, da ljudje počnejo to, v kar verjamejo in poskušajo v tem postati najboljši, hkrati pa najti kombinacijo veščin in življenjskih situacij, ki jih delajo unikatne.«