Ime dneva: Tako pameten, da najde še sam sebe

Danes pametni obeski, jutri in pojutrišnjem še prilepke in sponke, ki pomagajo pozabljivcem pri iskanju izgubljenih očal, mobitela ali psa.

Objavljeno
24. februar 2017 19.36
Aleš Stergar
Aleš Stergar
Ljubljana – Zasavsko podjetje Chipolo – s 35 zaposlenimi in pisarnami v Trbovljah, Ljubljani in San Franciscu – bi težko še obravnavali kot zagonsko podjetje. V začetku tega leta so na sejmu CES v Las Vegasu predstavili dva nova produkta, njihov prvenec, Chipolo Plus, najglasnejši pametni obesek na trgu, pa je zdaj naprodaj v trgovinah v 150 državah sveta.

Chipolo je svoja osnovna sredstva – okrog tristo evrskih tisočakov – uspešno zbral na Kickstarterju že pred dobrimi tremi leti, odtlej pa se podjetje samo financira, pojasnjuje soustanovitelj in vodja prodaje Tadej Jevševar. Leto 2016 je bilo po njegovih besedah poslovno uspešno; poslovne rezultate bodo sicer objavili na pomlad, je bila pa rast v primerjavi z letom 2014 dobra.

Brezplačna aplikacija chipolo je na voljo za pametne telefone s programoma iOS in Android. V začetku so podpirali tudi naprave Windows phone, vendar je tržni delež teh naprav tako majhen, pojasnjuje Jevševar, da ni bilo veliko uporabnikov s temi telefoni, zato so se odločili, da razvoja za te naprave ne nadaljujejo.

Najtanjši pametni obesek na trgu

Jevševar vsem, ki še nimajo aplikacije chipolo, priporoča, da si jo naložijo, kajti tudi če nimajo obeska Chipolo, lahko z njo najdejo svoj založen ali izgubljen telefon. Lahko pa tudi pomagajo vsem njihovim uporabnikom pri iskanju izgubljenih stvari. In s tem naredijo dobro delo, kar je vedno dober občutek, kajne?

V Las Vegasu predstavljen Chipolo Clip je najtanjši pametni obesek na trgu, debel, pravzaprav tanek le 1,8 milimetra, tako da ga je mogoče vložiti v denarnico, pripeti na potni list ali pa prilepiti na daljinec. Naprodaj bo že to pomlad. Proti koncu leta pa bo v prodaji Chipolo Sticker – najmanjši pametni obesek v velikosti sponke za papir. Chipolo Sticker je tako majhen, razlaga Jevševar, da ga je mogoče pritrditi na (sončna) očala, polnilec za telefon oziroma vse majhne stvari, ki jih ljudje pogosto iščemo.

Chipolo Sticker ima vgrajeno brezžično polnjenje, imenovano WattUp, ki omogoča polnjenje z razdalje do enega metra; ta inovativna tehnologija je rezultat podjetja Energous, Chipolovega partnerskega podjetja. Chipolova strojna oprema deluje tudi na inovativnem projektu Swingy (brezžična ravnotežnostna deska), kampanja katere na Kickstarterju pa ni bila uspešna.

Zelo močna konkurenca

Chipolo je seveda navzoč na spletu, udeležujejo se sejmov, tudi na Kitajskem. Tadej Jevševar priznava, da je konkurenca zelo močna, predvsem ameriška podjetja, vendar pa poskušajo biti še naprej inovativni. Sogovornik ocenjuje, da gredo z letos predstavljenimi izdelki v pravo smer.

Na lanskem tekmovanju zagonskih podjetij so na regionalni ravni zmagali v eni izmed kategorij, na evropski ravni pa ne. S tekmovanji se sicer ne ukvarjajo veliko. Jevševar pa je do njih zelo kritičen in v njih na žalost ne vidi veliko dodatne vrednosti v smislu pridobivanja stikov z vlagatelji. Če pa je smisel druženje s podobno mislečimi podjetniki, potem priporoča obisk samo kakšnega izmed teh dogodkov, fokus mora biti vizija, podjetje.

Dewesoftov (trboveljski) Katapult je Chipolu v veliko pomoč, pravi sogovornik, saj gre za odlično okolje za zagonska podjetja, in dodaja, da je Dewesoft zelo uspešno podjetje, ki je na voljo za morebitna vprašanja, pomoč ali le nasvet. Tudi Chipolo je vedno na voljo vsem, ki so del Katapulta in v vizijo katerega Jevševar verjame in vabi na ogled tamkajšnjega dogajanja.