Ime dneva: Viberate spreminja glasbeno industrijo

Prek slovenske platforme lahko uporabnik neposredno kontaktira agente znanih glasbenikov. 

Objavljeno
21. julij 2017 15.13
Barbara Pavlin
Barbara Pavlin

Ljubljana – Po mnenju evropske komisije je platforma Viberate, za katero stoji slovenska ekipa, na dobri poti, da spremeni svetovno glasbeno industrijo. Enako menijo tudi investitorji, ki so ekipi v dveh rundah namenili že milijon dolarjev za razvoj storitve.

Svetovna, pa tudi domača, glasbena scena hitro raste. Novih glasbenih ustvarjalcev je več kot kdaj prej in tudi najbolj izkušeni glasbeni profesionalci težko sledijo trendom in vzhajajočim glasbenikom na sceni. Zato se je pred slabim letom ekipa slovenskega start-upa, ki so ga ustanovili eden najuspešnejših slovenskih DJ Uroš Umek, Vasja Veber in Matej Gregorčič, odločila razviti glasbeno platformo Viberate.

Na njej se danes predstavlja že 130.000 glasbenikov, storitev pa so pred kratkim povsem prenovili in jo še bolj približali uporabnikom. To so opazili tudi pri evropski komisiji, kjer so jih v okviru iniciative Music Moves Europe izbrali med osem evropskih start-upov, ki bodo po njihovem mnenju spremenili svetovno glasbeno sceno. V okviru iniciative so Viberate predstavili na paviljonu evropske komisije, na enem največjih glasbenih sejmov MIDEM v Cannesu.

Novi, prenovljeni Viberate je analitična platforma, ki analizira ogromne količine podatkov o glasbeni industriji in jih pretvarja v uporabne informacije za ljubitelje glasbe in glasbene profesionalce.

»Storitev smo razširili z elektronske glasbe na vse glasbene žanre, bazo glasbenikov povečali s 30 na 120.000 profilov, popolnoma na novo pa smo postavili tudi uporabniški vmesnik, ki je zdaj veliko bolj prijazen končnemu uporabniku,« pravi eden od soustanoviteljev Vasja Veber.

Airbnb za glasbenike

Viberate že primerjajo z IMDb za glasbenike, kmalu pa ga bodo nadgradili v globalno tržnico glasbenikov, kjer bo vsak imel priložnost, da najame in tudi plača glasbenika. Platforme za zdaj še ne monetizirajo, ker storitev še gradijo. Sicer pa imajo več modelov monetizacije.

»Najenostavnejši je zaračunavanje za dostop do pomembnih kontaktov iz glasbene industrije. Prek Viberata lahko uporabnik na primer neposredno kontaktira agenta skupine Coldplay, vendar mora za to plačati manjši znesek. Zaračunavanje je namenjeno tudi temu, da preprečimo zlorabo komunikacijskega sistema za t. i. spamanje. Zaračunavali bomo tudi izpostavitve profilov glasbenikov na lestvicah, naš glavni model pa je zaračunavanje provizije, ko bo nek organizator dogodkov prek storitve Viberate za nastop najel glasbenika,« razlaga Veber in dodaja, da želijo postati neke vrste Airbnb za glasbenike.

Storitev Viberate že uporabljajo velika imena svetovne glasbene scene. Med drugim so uradni profil prevzeli v menedžmentu superzvezdnika Robbieja Williamsa, kar je za majhen slovenski start-up ogromno priznanje, pravijo pri Viberatu. To je tudi velika promocija Slovenije v svetu, kar so prepoznali tudi na ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo, kjer so projektu ponudili podporo.

Investicijo porabili za razvoj

Ekipa je doslej dobila milijon dolarjev investicije v dveh rundah, pri čemer so sodelovali trije investitorji, med drugim tudi ljubljanski pospeševalnik ABC Accelerator, ki se je po besedah Vebra izkazal za odličnega in neprecenljivega partnerja.

»Denar smo porabili za razvoj storitve praktično iz nič. Predvsem je ogromno sredstev šlo v razvoj aplikacije za analizo uspešnosti glasbenikov na družbenih omrežjih. Aplikacija je danes zmožna analizirati ogromno število podatkov vsak dan in omogoča, da merimo popularnost za več kot 120.000 glasbenikov v naši bazi, sposobna pa je tudi prehoda na mnogo večje številke,« pravi Veber.

Vpeljali bodo tehnologijo blockchain

Zagnali so tudi kampanjo, ki je namenjena financiranju nadaljnjega razvoja. Ne gre za klasično investicijo, temveč zbiranje prispevkov podpornikov iz kriptosveta.

»V storitev bomo namreč uvedli tehnologijo blockchain, saj se je izkazala kot idealna za reševanje mnogih problemov, ki smo si jih zastavili rešiti,« napoveduje Veber.

Tako bodo 5. septembra predstavili svoj lastni kriptokovanec, namenjen plačevanju glasbenih nastopov. Ekipi se je zato kot svetovalec pridružil Charlie Shrem, ustanovitelj Bitcoin Foundation in eden prvih ljudi na svetu, ki je prepoznal potencial bitcoina. Shrem je med drugim upravljal tudi prvo diskoteko v ZDA, ki je za plačilno sredstvo uporabljala bitcoin.

Potencial pa v ekipi in projektu vidi tudi dr. Jure Leskovec, profesor z univerze Stanford in Pinterestov glavni znanstvenik, ki podjetju svetuje na področju obdelave velikih količin podatkov.