Ime dneva: Z igro do bolj zdravih otrok

Razvili so program za spodbujanje telesne aktivnosti otrok. Njihova prednost pred konkurenco je pedagoški kompas.

Objavljeno
23. september 2016 20.01
Barbara Pavlin
Barbara Pavlin

Ljubljana – Playness je inovativen in na sodobnih znanstvenih dognanjih utemeljen program za spodbujanje telesne aktivnosti otrok do devetega leta starosti.

»Kot filozof sem razmišljal o tem, kako delujejo razne ideologije v tem svetu. Zakaj ljudje hodijo v fitnes, velnes in podobno,« o tem, od kod ideja za Playness, razlaga Milan Hosta, športni pedagog in dr. filozofije, in dodaja: »Vsak potrebuje gibanje in igro.« Playness je tako nastal kot naslednje obdobje po fitnesu, velnesu in selfnesu, kot nov način pristopanja k športu.

Učenje skozi igro

O tem, da je učenje skozi igro (playfullness) eden bolj učinkovitih načinov učenja, je Hosta poudarjal v svojih predavanjih tudi v tujini. »Bolj ko sem se poglabljal v to, bolj sem ugotavljal, da je na tem področju še veliko prostora,« razlaga Hosta. Tako je registriral znamko Playness in po nekaj letih odprl še podjetje, ki je po enem letu delovanja s pedagogiko Playness prišlo v vrtce, ki so prvi korak pri širitvi Playnessa. Vrtcem bodo sledile še druge tržne niše, pravi Hosta.

Cilj podjetja je otrokom zagotoviti tako okolje, kjer lahko varno, uspešno in sistematično odkrivajo svoje potenciale na področju gibalnih veščin in motoričnih sposobnosti ter osvojijo emocionalne, socialne in intelektualne veščine, medtem ko so telesno aktivni oziroma se igrajo. V ta namen so razvili pedagoški kompas Playness, kot učinkovito in enostavno evalvacijsko orodje za vzgojitelja, učitelja ali trenerja, ki tako sproti preverja kakovost svojega dela in primerno usmerja otroke. Ponujajo pa tudi digitalno knjižnico, ki vzgojiteljicam prek videov pomaga z idejami, kako otroke voditi skozi gibalno opismenjevanje.

Poleg tega so razvili še mednarodno akademijo Playness oziroma večstopenjsko usposabljanje za strokovne delavce v vrtcih, šolah in fitnesih, s poudarkom na somatiki, igrivosti, psihomotoričnem razvoju in vrednotah poučevanja.

Nagovarjajo velike strateške investitorje

Ekipa je izdelek razvila in postavila na trg, z njim pa nagovarjajo tudi že velike strateške investitorje. Prvi jih je podprl Slovenski podjetniški sklad s konvertibilnim posojilom 75.000 evrov (produkt SK75). »Mi to, da otroci niso več tako razgibani, imajo primanjkljaje na razvojnem področju, so pretežki in asocialni, gledamo kot družbeni problem, kar je kasneje tudi strošek za gospodarstvo. Pretežek zaposleni stane podjetje okoli 3000 dolarjev na leto, ker hitreje zboli, počasneje ozdravi in je manj produktiven,« pravi Hosta.

Zato so se med prvimi obrnili na zavarovalnice, ki se na idejo dobro odzivajo. »Če otroke vzgajamo v zdrav življenjski stil, imajo zavarovalnice na koncu manj škodnih dogodkov. Zato jih nagovarjamo kot strateškega kupca, da z njihovo pomočjo ponesemo naš program do vseh otrok v Sloveniji in tujini,« pojasnjuje Hosta.

Širili se bodo prek franšize

Pedagogiko Playnessa bodo v tujino širili prek franšize, ki jo še razvijajo. Zanjo se že zanimajo v Turčiji, Dubaju, Iraku in ZDA. »Vsebine so kulturno pogojene, zato potrebujemo v tujini strokovnega in poslovnega partnerja,« pravi Hosta in dodaja, da bodo nosilce franšiz morali izšolati za Playness. V Sloveniji po principu pedagogike Playness delujejo v desetih vrtcih, pilotno pa tudi v eni šoli. Ti bodo kot primeri dobre prakse lahko v pomoč pri šolanju nosilcev franšize.

Konkurenca seveda obstaja, sploh na ravni digitalnih vsebin, a se je zaradi znanja in izkušenj, ki jih ima ekipa Playnessa, ne bojijo.

»Naša unikatna prednost je Playness pedagoški kompas. To je strokovni del zgodbe, ki prinaša sodoben koncept pedagogike v vrtec in kasneje šole. Vidimo, da standardni model šolanja razpada po vsem svetu. Zato se Finska, Škotska ipd. izogibajo standardizaciji otrok, razmigajo jih in so pri tem uspešne,« razlaga Hosta.