Ime dneva: Po kozjem rogu uspešni še s pametno Gino

Ekipa Goat story želi biti med najboljšimi na področju kave na svetu.

Objavljeno
09. december 2016 17.44
Posodobljeno
10. december 2016 11.00
Barbara Pavlin
Barbara Pavlin

Ljubljana – Ekipa Goat storya je na pragu drugemu uspehu na platformi množičnega financiranja Kickstarter, kjer bodo čez šest dni zaključili kampanjo za pametni pripomoček za pripravo kave Gina.

Dve leti bo odmevnem lončku za kavo v obliki kozjega roga goat mug, s katerim so zbrali skoraj 460.000 dolarjev (cilj je bil 25.000 dolarjev), so v drugi kampanji že v osmih urah presegli zastavljeni cilj 50.000 dolarjev in doslej s pomočjo več kot 2000 podpornikov zbrali več kot 412.000 dolarjev.

»Pri prvi kampanji smo skočili v vodo in splavali,« pravi vodja ekipe Anže Miklavec, v drugo so bili bolj pripravljeni in se na platformo podali z bolj dokončanim izdelkom. To je bilo pravzaprav nujno, saj je Gina bolj kompleksen produkt od kozjega roga.

Kako so prišli do Gine? V želji po nadaljevanju kozje zgodbe Goat Story so najprej načrtovali drugačno kafetjero, a so skozi preizkušanje postopkov priprave kave prišli do Gine. Miklavec je z oblikovalcem Luko Pirnatom dobre pol leta raziskoval kavo in različne postopke priprave kave, pri tem spoznala veliko kavnih navdušencev, kar jim je pomagalo narediti korak naprej v razvoju novega izdelka iz serije Goat story.

»Enkrat smo šli na pot in pozabili tehtnico za kavo. Takrat smo se odločili, da je treba pripravo kave poenostaviti,« o tem, kako so se podali v novo zgodbo razlaga Miklavec. Nastala je Gina, ki je tehnološko velik preskok od kozjega roga, saj je razvojno precej bolj kompleksna.

Gina združuje klasične metode priprave kave z najnovejšo tehnologijo. Vgrajeno ima pametno tehtnico in mobilno aplikacijo, ki se povežeta preko bluetooth povezave in uporabnika na preprost način vodita do priprave skodelice kave. Izdelku posebnost dodaja še vijak, ki omogoča uravnavanje pretoka vode in eksperimentiranje z različnimi tehnikami priprave kave. Uporabnik se tako lahko z enim pripomočkom poigrava s tremi različnimi tehnikami, in sicer pour-over, cold-drip ali immersion, svoje stvaritve pa prek aplikacije kadarkoli deli še z drugimi ljubitelji kave.

Imajo pet delujočih prototipov, ki so jih preizkusili bariste, pražarji kave in kavni strokovnjaki po celem svetu. Delovanje baterije pa so optimizirali, da zdrži 80 ur oziroma 10 mesecev v stanju pripravljenosti. Kot pravijo v ekipi, imajo še nekaj prostora za izboljšave. Zakaj Gina? »Našemu čudovitemu proizvodu smo želeli dati nekaj osebnosti in ker je zmožen opravljati več stvari hkrati, smo mu morali dati žensko ime,« so zapisali na strani kampanje.

ZDA, Azija in Evropa glavni trgi

Največ zanimanja za Gino so pokazali uporabniki v ZDA, Aziji in Evropi, za te trge je bila tudi delana. Podprla jih je skupnost uporabnikov goat muga, ki so jo vseskozi vzdrževali digitalno. Kot pravi Miklavec, so jih še bolje spoznali na sejmu v Londonu. Tudi sicer se veliko pogovarjajo s svojimi strankami in upoštevajo njihova mnenja. »V vsaki kategoriji je velika konkurenčnost, zato je treba biti bolj inovativen, poiskati nišo in razumeti stranke,« meni Miklavec.

Ekipa si je izkušnje nabirala že z blagovno znamko stekleničk za vodo Equa, Kickstarter pa je bil poseben izziv. »Z vsakim projektom se veliko naučiš. Kickstarter pa jim je pomagal, da so na trg prišli pol leta hitreje kot sicer. Za nas je bila proizvodnja pri goat mugu velik problem,« priznava Miklavec. Zgodilo se jim je, da so jih, še preden so svoje skodelice poslali podpornikom, skopirali na Kitajskem. Dizajn imajo sicer zaščiten pri obeh, kozjem rogu in Gini.

V ekipi Goat story sodeluje 20 ljudi, ki imajo v razvoju vedno okoli 10 idej, a seveda vse ne končajo v obliki produktov za trg. »Že pri goat mugu sem vedel, da za Goat storyem stojijo izdelki za kavo, a takrat še nisem vedel, kakšni,« razlaga Miklavec in dodaja, da bodo zgodbo vsekakor nadaljevali v tej smeri. Želijo si, da bi Goat story na področju kave pristal med najboljšimi tremi na svetu, kot ena najboljših znamk z najboljšo uporabniško izkušnjo. Sledilo bo še več izdelkov, a ni nujno, da bodo vsi pristali na Kickstarterju.

»Ne želimo vsakič sveta na glavo obrnit. Izboljšujemo tudi uporabniško izkušnjo,« razlaga Miklavec, ki o tem, kaj je nujno za uspeh pove: »Treba je poizkusiti, raziskovati, verjeti vase in se ne preveč spraševati, ampak zaupati svojemu občutku.«