Interesenti oddali prve 
ponudbe za nakup Cimosa

Cimosovi svetovalci niso poceni, toda uprava pojasnjuje, da jim zagotavljajo večdesetmilijonske prihranke.

Objavljeno
29. september 2015 20.45
Tovarna Cimos Kper29.3. 2014
Boris Šuligoj, Koper
Boris Šuligoj, Koper
Koper – Cimosovi lastniki (zastopa jih Ernst & Young) so prejeli več ponudb za nakup koprske avtomobilske družbe, z nekaterimi so že začeli pogajanja in vse kaže, da bi bil večji del prodajnega posla lahko zaključen že letos.

To so nam včeraj potrdili iz dveh neuradnih dobro obveščenih virov, ki pa natančnejših podatkov javnosti nikakor ne posredujejo zaradi strategije prodaje. Sklepamo, da bo vrednost posla presegla 200 milijonov evrov.
S prodajo se mudi, saj so naročniki Cimosovih proizvodov precej zadržani pri sklepanju novih naročil, dokler Cimos ne dobi strateškega lastnika. V prvi polovici leta so lastniki iz istih razlogov hitro izvedli postopek prisilne poravnave, vendar se je kmalu po zaključku prisilne poravnave in nastopu novega predsednika uprave Gerda Rosendhala izkazalo, da hočejo previdni naročniki tudi trdnejše jamstvo v konsolidiranem Cimosovem lastništvu, če bodo hoteli sklepati nove dolgoročne razvojne pogodbe in se s tem spet trdneje poslovno vezati s koprskim avtomobilskim dobaviteljem, ki oskrbuje pomemben del avtomobilske industrije, saj vsak tretji avtomobil na svetu premore vsaj en Cimosov proizvod.

O Cimosovi prodajni vrednosti lahko zgolj ugibamo. Lastniki, ki so skupaj kapitalizirali svojih 168,6 milijona evrov terjatev, verjetno nikakor nočejo privoliti v ponudbo pod tem zneskom. Prav tako bi iz poslovnih rezultatov Cimosa, ki bi letos (po načrtu) moral pridelati okoli 40 milijonov evrov ebitda, lahko pričakovali denimo teoretični sedem- ali osemkratnik tega zneska (od 280 do 320 milijonov evrov), kar bi bil prodajni maksimum. Ker mora Cimos poravnati 124,8 milijona evrov terjatev v osmih letih (po dveletnem moratoriju) in bo kupec prevzel to obveznost, bo dejansko plačana kupnina najbrž precej nižja od 200 milijonov evrov. Če bodo torej lastniki lahko poplačali svoje vložke (kapitalizirane terjatve), bodo lahko zadovoljni.

Kdo bi lahko bil kupec, pa se še ugiba, znano je le, da je še vedno predvidena prodaja celote.

Kupci Cimosovih izdelkov zahtevajo novega lastnika


Kupci Cimosovih proizvodov vse bolj pritiskajo na Cimos in z njim ne sklepajo novih dolgoročnejših naročil. Nasprotno – po nekaterih navedbah naj bi celo prekinjali pogodbe.

To pomeni grožnjo pri poslovanju in nadaljnjih razvojnih načrtih koprskega dobavitelja avtomobilske industrije, mogoče pa je takšna ravnanja razumeti tudi kot pritiske na lastnike, da bi Cimos prodali čim hitreje in ceneje.

V javnosti so se pojavile informacije, da naj bi naročila odpovedali celo pri BMW, Fordu in PSA, čeprav so večji kupci Cimosu celo pomagali v postopku prisilne poravnave. V Cimosu zanikajo, da bi BMW in Ford odpovedala pogodbe. Doslej je šlo le za eno odpoved. Bolj jih skrbi napoved družbe PSA, da bi lahko odpovedala pogodbe, kar bi zelo prizadelo tovarno v Buzetu. V Cimosu upajo, da se to ne bo uresničilo, sicer pa nekdaj ključni Cimosov naročnik PSA pomeni 10 odstotkov vseh naročil. V Cimosu se zavedajo, da bodo brez sklepanja novih naročil zaostajali v tekmi s konkurenco, saj kljub uspešni prisilni poravnavi težko računajo na nove posle.

Po drugi strani pa so sedanji lastniki Cimosa zadovoljni, da so lani zamenjali način sanacije in da so zamenjali svetovalce. Ameriški svetovalci Alvarez & Marsal (za katere je Cimos že odštel približno dva milijona evrov in zdaj zahtevajo še dodatnih pet milijonov evrov) so namreč zastavili načrt zunajsodne finančne poravnave. Maja lani pa je prišlo do nenadnega preobrata, v okviru katerega so se lastniki odločili za postopek prisilne poravnave. Tedaj so zamenjali svetovalce (vstopila sta KPMG in Admetam), ki sta med drugim dosegla, da so velik del finančnega bremena tedaj prenesli tudi na dobavitelje (z delnim odpisom Cimosovih obveznosti) in na kupce. »Če tega ne bi storili, se načrt finančnega prestrukturiranja ne bi izšel in Cimos bi nasedel,« trdi današnje vodstvo Cimosa.

V Cimosu menijo, da avtomobilskega koncerna ne bi rešili brez vključitve strokovnjakov. »V enem letu smo dopolnili vse strategije na področju prodaje, projektnega vodenja in novih naložb. Cimos bo prav na račun svetovalcev (tudi Admetama) letos prihanil za 17 milijonov evrov (od tega 6 na račun večje kakovosti proizvodov in manjšega izmeta, po štiri milijone na področju nabave in na področju stroškov prevoza. Prihodnje leto bo vseh prihrankov 27 milijonov, v več letih skupaj bodo prihranki presegali 100 milijonov evrov,« je povedala Nataša Kocjančič Hrabar iz Cimosa.

Koliko denarja je Cimos v zadnjih letih namenil svetovalcem, v Cimosu ne želijo odgovoriti. Izračunali smo, da znesek krepko presega 5 milijonov evrov, saj so poleg Alvarez & Marsal, več mesecev plačevali svetovalce KPMG, dobro leto (od maja lani in jih bodo do konca oktobra letos) pa Admetam. Za Admetam v Cimosu povedo, da so mu nekaj mesecev letos plačevali po 88.000 evrov mesečno, zadnje mesece pa po največ 110.000 evrov mesečno. Toda med svetovalce bi morali prišteti tudi Ernst & Young, ki zdaj vodi prodajo Cimosa. V začetku leta pa je Cimos sklenil svetovalni pogodbi tudi z Walterjem Gnauertom (predsednikom nadzornega sveta) in Petrom Stehlejem oziroma njegovim podjetjem SYN (članom NS). Razmere na globalnem poslovnem trgu so tako zahtevne, da brez ustreznega znanja in povezav, beri brez svetovalcev, družba ne more upati na uspeh.