Izvoznik Plastnika Skaza: Do okolja prijazna plastika

Lani so izvozne prihodke povečali za petino, podobno načrtujejo letos.

Objavljeno
23. marec 2015 13.21
Brane Piano, Celje
Brane Piano, Celje
Te dni se v Plastiki Skaza odločajo za zaposlitev še nekaj novih sodelavcev. Do prejšnjega tedna so namreč zbirali prijave za zaposlitev grafičnega oblikovalca, vodjo logistike in razvojnega konstruktorja. Podjetje, katerega temelji segajo v leto 1977, ko sta z dejavnostjo začela zakonca Franc in Martina Skaza, zdaj vodi Tanja Skaza, zaposluje pa že okoli 200 delavcev.

Barbara Kitek iz Plastike Skaza pravi, da so lani zaposlovali predvsem v razvoju in prodaji. »Našemu kupcu želimo omogočiti popoln servis, od ideje do lansiranja izdelkov na police v trgovinah. Za takšen servis potrebujemo strokovno kompetenten kader. Letos potrebujemo okrepitev ekip v mini družbi razvoj poslovanja in servisu kupca,« pravi Kitekova in dodaja, da v letu 2015 načrtujejo še okoli deset zaposlitev.

O domačem gospodarskem in kadrovskem okolju Kitekova pravi, da se morajo precej ukvarjati z iskanjem kadrov s področja strojništva: »Ugotavljamo, da tega kadra v Slovenijo akutno primanjkuje.«

Sicer pa vsem zaposlenim z različnimi ukrepi omogočajo, da se v podjetju počutijo varne. »Prav tako je naša vsakodnevna skrb, da naše zaposlene krepimo s kompetencami in veščinami, ki jih potrebujejo za dobro opravljanje svojega dela,« še pravi.

Lani 20-odstotno povečanje prihodkov od prodaje

V Plastiki Skaza so v letu 2014 prihodke od prodaje povečali za 20 odstotkov. Prejeli so kar nekaj laskavih nagrad, ki so plod njihovega dela v preteklosti. Tako so dobili nagrado za najbolj hitro rastoče slovensko podjetje v letu 2014 – zlato gazelo, prejeli so certifikat družini prijazno podjetje, priznanje GZS za izjemne podjetniške dosežke, direktorica Tanja Skaza pa je prejela priznanje mladi manager, ki ga podeljuje Združenje manager Slovenije.

Plastika Skaza več kot 90 odstotkov prihodkov ustvari z izvozom, izvažajo pa v 52 držav z vsega sveta. Prodajno mrežo še širijo, za doseganje višje dodane vrednosti pa so razvili lastni blagovni znamki Cuisine in Organko. Lani so pod blagovno znamko Cuisine uvedli liniji izdelkov Contessa in Cubix in v domačem Velenju odprli svojo prvo trgovino z lastnimi izdelki. Pri znamki Cuisine gre za stilske kuhinjske pripomočke in dodatke za dom, ki ne vsebujejo škodljivih snovi. »Pri izbiri materialov smo strogi in natančni. Vse podrobno načrtujemo že od faze snovanja izdelkov, že v fazi razvoja izdelka pa imamo v mislih njegov celoten življenjski cikel,« pravijo v Plastiki Skaza.

Medtem ko se njihove novejše blagovne znamke začenjajo uveljavljati, je bil doslej najbolj znan in tudi že nagrajen koš za biološke odpadke za gospodinjstva pod imenom Organko, ki so ga sami razvili. Izdelan je iz reciklirane plastike in tako, da dopušča trajnejšo hrambo bioloških odpadkov kar v domači kuhinji.

»Vsako leto povečujemo sodelovanje z obstoječimi kupci in hkrati pridobivamo nove projekte,« povzema Kitekova. Tudi letos v Plastiki Skaza načrtujejo povečanje proizvodnje, in sicer za 15 odstotkov, s čimer bodo presegli 30 milijonov evrov prihodkov. S tem bo to hitro rastoče podjetje že skoraj potrojilo obseg prihodkov izpred petih let. To nameravajo doseči z novimi izdelki, ki jih bodo na trg poslali jeseni.

Velenjsko družinsko podjetje ima v panogi razvoja in brizganja plastike ter predelave plastičnih mas jasno vizijo in strategijo: imeti vrhunske izdelke, napredne tehnološke postopke ter velik delež uporabe ekoloških in biološko razgradljivih materialov. Poslovnim partnerjem zagotavljajo celovito storitev, kratek, največ šestmesečni rok od idejnega osnutka do uvedbe izdelka v serijsko proizvodnjo. Njihovi naročniki so v pohištveni industriji, proizvodnji bele tehnike, avtomobilski in elektro industriji. Med mnogimi drugimi so njihovi naročniki tako znana imena, kot so Ikea, Landis Gyr, Gorenje, BSH Hišni aparati ...

Rast podjetja vse od leta 1977

Kot rečeno, je Plastika Skaza vse od svojih začetkov leta 1977 rasla tako rekoč brez zastojev. Že leta 1985 so se iz garažne delavnice povečali v proizvodno podjetje, leta 1991 pa so imeli 12 zaposlenih. Ob prelomu tisočletja so imeli že velike proizvodne prostore in 42 zaposlenih, podjetju pa se je pridružil sin Igor Skaza. Štiri leta kasneje se je v družbi zaposlila tudi sedanja direktorica Tanja Skaza. Leta 2012 so imeli le nekaj manj kot štiri tisoč kvadratnih metrov proizvodnih površin, 44 specialnih strojev in 180 zaposlenih, ustanoviti pa so morali tudi svoj marketinški oddelek.