Je pozornost potrošnikov na zdravo prehrano tveganje?

Kako Pepsi s svojim prepoznavnim portfeljem izdelkov še naprej lahko hrani apetite vlagateljev.

Objavljeno
19. februar 2016 19.00
Tina Orzan, Alta Invest
Tina Orzan, Alta Invest

Podjetje PepsiCo je bilo ustanovljeno leta 1965 in je globalni proizvajalec ter prodajalec pijač, hrane in manjših prigrizkov, prisoten v več kot dvesto državah sveta. V lasti ima 22 blagovnih znamk, med katerimi so najbolj znane istoimenska Pepsi (ustvarjena leta 1898), Lay's (vodilna znamka prigrizkov na svetu), Gatorade (vodilna športna pijača v ZDA), Quaker Oats (ustvarjena leta 1877 in prva registrirana znamka kosmičev v ZDA), 7UP in Doritos.

V sodelovanju s podjetjem Unilever je podjetje razvilo tudi znamko čajev Lipton, skupaj s Starbucksom pa od leta 1994 razvija pripravljene kavne napitke. Vprašanje pa je, ali Pepsi s svojim prepoznavnim ter močnim portfeljem blagovnih znamk in izdelkov lahko še naprej hrani apetite vlagateljev.

Prihodek 63,1 milijarde, dobiček pa 6,9 milijarde dolarjev  

Z vidika vrednotenja je delnica z multiplikatorjem dobička 21,3 še vedno privlačna, predvsem ob upoštevanju stabilnega poslovanja podjetja. Podjetje je vrednoteno nekoliko pod povprečjem v panogi, pri tem pa ima povprečno 8,6-odstotno neto maržo ter nadpovprečno 45-odstotno donosnost kapitala.

Prodaja se je pri tem v zadnjih desetih letih povečala z 29,3 milijarde dolarjev leta 2005 na 63,1 milijarde dolarjev leta 2015, čisti dobiček pa se je v istem obdobju povečal s 4,2 milijarde dolarjev na 6,9 milijarde dolarjev. Obenem Pepsi že zadnjih 44 let povečuje svojo dividendo, dividendna donosnost pa pri tem znaša solidnih 2,8 odstotka.

Na spremembo trga so se odzvali z uvedbo dietnih pijač

Stabilno poslovanje Pepsiju omogočajo predvsem močne blagovne znamke, ki vsaka prispeva vsaj milijardo dolarjev prodaje na leto, ter razpršenost poslovanja, saj več kot 50 odstotkov celotne prodaje sestavlja hrana. Prigrizki podjetja predstavljajo kar 36,4-odstotni tržni delež v Severni Ameriki. Zaradi dobrih marž, ki jih podjetje nudi trgovcem, pa imajo njegove znamke tudi optimalni prodajni prostor na policah, kar še dodatno vpliva na povečevanje prodaje.

Ugoden trend pomenijo tudi nizke cene nafte, ki vplivajo na povečanje prodaje pijač in prigrizkov na bencinskih črpalkah. Kljub temu je ključni izziv za Pepsi trend čedalje večje ozaveščenosti ljudi za zdravje in zdravo prehrano, kar je povzročilo upočasnitev rasti prodaje gaziranih pijač. Podjetje se je na to sicer uspešno odzvalo z uvedbo dietnih pijač, organskih različic obstoječih pijač ter vlaganj v linije naravnih sokov.

Poleg tega se je podjetje v zadnjem času osredotočilo tudi na zviševanje marž in povečanje učinkovitosti. Za ta namen je avtomatiziralo pakiranje prigrizkov v tretjini tovarn, prestrukturiralo sisteme distribucije izdelkov na trg ter povečalo izkoriščenost kapacitet za 20 odstotkov.

Blagovna znamka Pepsi prispeva vsaj milijardo dolarjev prodaje

Glavne konkurenčne prednosti Pepsija so torej svetovno znane blagovne znamke, rast tržnega deleža na ključnih trgih, moč promocije ter diverzificiranost poslovanja, ki skupaj pripomorejo k stabilnemu poslovanju podjetja.

Posledično je delnica Pepsija uspešno kljubovala padcu, kljub močnemu padcu svetovnih delniških indeksov na začetku letošnjega leta, seveda pa je že sama panoga, v kateri podjetje deluje, relativno neobčutljiva na stanje gospodarstva. V današnjih časih, ko so trgi nekoliko bolj negotovi, je torej naložba z nižjim tveganjem za vlagatelje lahko še posebno zanimiva za dopolnitev portfelja.