Profil: John Hanke, ustvarjalec Pokemon Go

Dvajset let dela je glavnemu razvojniku igre pokémon go zagotovilo nesmrtnost.

Objavljeno
22. julij 2016 18.01
Miran Varga
Miran Varga

Kot strela z jasnega je 6. julija udarila igra pokémon go, ki jo je skupaj z založnikom Nintendo razvilo ameriško podjetje Ninatic Inc., katerega izvršni direktor je John Hanke. Pokémon go je hipno obnorel svet, in čeprav je (uradno) na voljo le v petih državah, je že prvi teden prepričal več kot deset milijonov uporabnikov.

Danes je igra pokémon go z naskokom najbolj iskana aplikacija v spletnih tržnicah google play in iOS app store. Strokovnjaki njen uspeh pripisujejo predvsem edinstveni kombinaciji rabe tehnologij za nadgrajeno resničnost, ki v naše okolje umeščajo risane like, te pa ljudje lovijo v svoji okolici. Pokémon go je zadal velik udarec tudi družabnim omrežjem, saj so njegovi igralci resnično aktivni, povprečno namreč vsak igralec več kot 33 minut na dan v svoji okolici išče zanimive like, medtem ko si družabna omrežja, kot sta facebook in twitter ter snapchat in podobne storitve zaslužijo le od 10 do 22 minut njegove pozornosti.

John Hanke je v razvoj igre, kakršna je pokémon go, vložil dobrih dvajset let življenja. Začel je že leta 1996, ko je še kot študent soustvaril prvo masovno spletno večigralsko igro meridian 59. To je prodal podjetju 3DO in se posvetil svoji drugi strasti – mapiranju sveta.

Ob prelomu tisočletja je ustanovil podjetje Keyhole, ki je izumilo povezovanje zemljevidov s fotografijami iz zraka in ustvarilo prvi s tehnologijo GPS povezan 3D-zemljevid sveta, opremljen s posnetki iz zraka. Leta 2004 je Keyhole kupil velikan Google in omenjeno rešitev spremenil v storitev google earth, Hanke pa je postal vodja oddelka geolokacijskih rešitev in storitev ter v naslednjih šestih letih skupaj s spletnim gigantom svetu dal še vrhunske storitve, kot so google maps, streetview, sketchup ter panoramio.

A Hanke je potreboval nov izziv. Svojega delodajalca je prepričal v financiranje lastnega zagonskega podjetja Ninatic Labs, katerega cilj je bil ustvariti igre, ki bodo čim bolj realistične ter bodo uporabljale tehnologijo GPS in sodobne zemljevide. S seboj je v podjetje vzel tudi vrsto sposobnih razvijalcev in že leta 2012 predstavil prvo geolokacijsko masovno spletno igro ingress.

Leta 2014 sta se podjetji Google in Pokémon Company odločili za odlično prvoaprilsko šalo, kjer je spletni gigant v zemljevidih google maps uporabnikom omogočil iskanje pokémon figuric po svetu. Šala je v trenutku postala viralna, Hanke pa se je odločil idejo spremeniti v pravcato igro.

Petindvajset milijonov ameriških dolarjev svežega kapitala so prispevali večinoma Google, Nintendo in Pokémon Company, več kot 40 razvijalcev pa je letos svetu dalo nepozaben hit, igro pokémon go. Čeprav je ta šele dobro »shodila«, igralci v njej vsak dan že opravijo za dobra dva milijona dolarjev nakupov, Hanke pa ima v prihodnjih tednih in mesecih pred seboj le en cilj: igro spraviti v dvesto držav po svetu. Slovenija jo je po uradni poti dobila 20. julija.