Kako se bosta Slovenija in njeno gospodarstvo predstavila svetu?

Expo 2015: Za lesom in steklom bo predstavila svoje posebnosti milijonom obiskovalcev, dogodek bo pomemben tudi za turizem.

Objavljeno
27. februar 2015 18.54
ITALY-BUSINESS/
Ljiljana Đerić, gospodarstvo
Ljiljana Đerić, gospodarstvo
Slovenija bo imela letos odlično priložnost, da svetu predstavi svoje gospodarstvo, saj so ji gostitelji svetovne razstave Expo Milano 2015 dodelili zelo dobro lokacijo za paviljon. Stoji namreč na 1910 kvadratnih metrov veliki parceli ob križišču dveh glavnih ulic Expa (Cardo in Decumana), ki bosta v času svetovne razstave – od 1. maja do 31. oktobra – tudi najbolj obljudeni.

Slovenija je ena od 53 držav, ki bodo imele lasten paviljon, sicer pa bo na Expu v Milanu sodelovalo 144 držav, v katerih živi 94 odstotkov svetovnega prebivalstva. Organizatorji pričakujejo kar 20 milijonov obiskovalcev, in sicer približno 15 milijonov Italijanov in kakšnih pet milijonov iz tujine. Temi svetovne razstave bosta hrana in trajnostni razvoj s sloganom Nahranimo planet, energija za življenje.

Seveda bo tolikšen obisk Expa tudi priložnost za naše turistične delavce, da vsaj nekaj teh obiskovalcev privabijo tudi v sosednjo Slovenijo. Geslo, s katerim se bo naša država predstavila na Expu, »Čutim Slovenijo. Zelena. Aktivna. Zdrava.«, je vabljivo.

Slovenija se bo predstavila v lastnem paviljonu, in sicer z regijami, poleg tega pa še v skupnem paviljonu EU; mimogrede, glavna tema bo kruh in Slovenija bo predstavila tudi en recept za značilno slovensko jed.

Veliko lesa in stekla

Slovenski paviljon je iz lesa in stekla, meri 800 kvadratnih metrov, celotno zemljišče, ki ga je Slovenija zakupila za čas Expa, meri 1910 kvadratnih metrov, na njem pa bodo postavili tudi zunanji oder.

Paviljon je 82,5 metra dolg in 15 metrov širok ter sega do deset metrov visoko. Z izbiro lesa kot gradbenega materiala se naša država želi predstaviti kot dežela lesa, s steklenimi površinami pa želijo arhitekti predstaviti Slovenijo kot državo, odprto za sodelovanje z mednarodno skupnostjo.

Paviljon je postavilo mariborsko podjetje Lumar, in sicer na podlagi arhitekturne zasnove ajdovskega biroja SoNo arhitekti. Geometrijsko je razgiban, piramidalne oblike in razdeljen na pet prostorov s trapezno obliko tlorisnih površin.

Njegova oblika odraža reliefno razgibanost slovenskega ozemlja in ponazarja prehajanje alpskega hribovja ter panonskega in sredozemskega gričevja v obdelovalne površine ravnin, kotlin in dolin s podzemnim svetom, prepredenim s kraškimi jamami in kapniki.

Sicer pa paviljon in tudi glavne zgodbe stalne razstave temeljijo na številki pet. Pet je namreč prizmatičnih enot, ki sestavljajo paviljon, in pet glavnih vsebin stalne razstave, ki jo povezuje zgodba o petih zrnih ajde, kar je metafora za pet čutov (vid, sluh, otip, voh, okus), ki so temelj državne znamke in jih izraža slogan I feel Slovenia.

Pet tematskih sklopov

In na tem prostoru bo Slovenija tematsko predstavila nekaj svojih specifičnih dejavnosti. To bodo slovenske čebele, termalne in mineralne vode, soline oziroma pridobivanje soli, zelene tehnologije ter zdrav in aktiven življenjski slog.

Za uskladitev z italijanskimi predpisi in predstavitev načrta je Lumar potreboval tudi usposobljene gradbene strokovnjake iz Italije. To vlogo je zaupal zamejskim Slovencem – dolinskemu arhitektu Igorju Spetiču in bratoma Alešu in Borutu Plesničarju. Zamejski Slovenci bodo sodelovali tudi v pestrem programu v slovenskem paviljonu na letošnjem Expu.

Za oblačila osebja v našem paviljonu bo poskrbelo podjetje Moda MI&LAN, ki so ga izbrali med desetimi podjetji, ki so se prijavila na javni razpis. Katero bo slovenski paviljon opremilo, še ni znano, saj je bil rok za prijave 27. februar.

Paviljon bo po Expu naprodaj

Mimogrede, paviljon se bo dal razstaviti in javna agencija Spirit že išče kupca zanj, ki mu ga bo prodala po koncu svetovne razstave. To, kot kaže, ne bo težko, saj je za slovensko leseno hišo, kot gradbeno ikono, menda že veliko zanimanja tujih kupcev, a v Spiritu si želijo, da bi jo lahko prodali domačemu.

Bo pa Slovenija žal med tistimi udeleženkami Expa, ki bodo imele najmanjši proračun, le pet milijonov evrov. Zato si nacionalni usklajevalec, javna agencija Spirit Slovenija, prizadeva s prodajo partnerskih paketov še kaj iztržiti od podjetij, ki so pripravljena vložiti nekaj več denarja v svojo promocijo.

Rok za prijavo podjetij za nakup vrste različnih partnerskih paketov je sicer potekel konec prejšnjega tedna, a na agenciji Spirit Slovenija pravijo, da bodo morebitne ideje in predloge zbirali tudi po 28. februarju, saj želijo gospodarstvu dati čim več priložnosti za predstavitev (tudi zato je bil v javnem pozivu napisan datum kot predvideni rok), seveda v skladu z možnostmi, ki jih predvideva koncept svetovne razstave.

Trije glavni cilji

Kot pravijo na agenciji Spirit Slovenija, bodo denar od prodaje partnerskih paketov porabili za dodatne aktivnosti, s katerimi želijo popestriti predstavitev Slovenije na Expu.

Sicer pa si je agencija postavila tri glavne cilje, ki jih bo poskušala doseči v Milanu. To so povečanje ugleda in prepoznavnosti Slovenije, tako v Italiji kot v svetu; povečanje gospodarske menjave med Slovenijo in Italijo pa tudi z drugimi državami; ter predstavitev Slovenije kot turistične destinacije.