Kam s slovenskim paviljonom po Expu

Zanimanje za prevzem oziroma odkup je pokazalo ministrstvo za izobraževanje ter enajst interesentov.

Objavljeno
10. avgust 2015 18.01
Slovenski paviljon na sejmu Milano EXPO 2015, Italija 18.junija 2015.
Nejc Gole, gospodarstvo
Nejc Gole, gospodarstvo
Ljubljana – Kaj bo s slovenskim paviljonom po končanju Expa v Milanu? Za odkup se je doslej zanimalo enajst interesentov, Spirit pa ga je ponudil tudi ministrstvom. Zanj se je zanimalo ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport.

Spirit je zanimanje na trgu za odkup slovenskega paviljona preverjal že lani in v začetku leta, na poziv pa se je do konca februarja z nezavezujočimi ponudbami javilo enajst zainteresiranih. Postopek prodaje se je uradno začel konec aprila z obvestilom ministrstvom za možnost prevzema slovenskega paviljona po končani razstavi Expo. »Interes za prevzem je izrazilo ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport (MIZŠ). Dokončna odločitev MIZŠ bo znana v nadaljevanju,« pravijo v javni agenciji Republike Slovenije za spodbujanje podjetništva, inovativnosti, razvoja, investicij in turizma (Spirit).

Na MIZŠ so nam na vprašanje, za kaj bi uporabljali paviljon in kje ter do kdaj bo znana odločitev ministrstva, ali bo paviljon prevzelo, odgovorili: »Pogovori o uporabnosti in primernosti objekta med pristojnimi ministrstvi še potekajo, zato vam podrobnejših informacij v tem trenutku ne moremo posredovati.« Na Spiritu podrobnosti o načrtovanem namenu uporabe ne poznajo.

Če ministrstvo ne bo prevzelo paviljona − prenos bi bil brezplačen, saj se znotraj javne uprave prenaša le pravica upravljanja −, bo Spirit paviljon prodajal na javni dražbi. Vlada je sicer za nastop Slovenije na letošnji svetovni razstavi Expo v prestolnici Lombardije, ki se bo končala konec oktobra, namenila pet milijonov evrov.

Osemsto kvadratnih metrov iz lesa in stekla

Slovenski paviljon je velik 800 kvadratnih metrov, narejen pa je iz lesa in stekla. »Slovenija je namreč ena najbolj gozdnatih evropskih držav, les pa je njena strateška surovina. Zgodovinsko izjemnost dokazuje tudi v Sloveniji najdeno najstarejše datirano leseno kolo z osjo na svetu, ki je staro kar 5200 let – starejše torej od egipčanskih piramid in majevske civilizacije v Mehiki,« izbiro naravnega materiala pojasnjujejo na Spiritu.

Piramidalna oblika paviljona, postavljena na geometrijsko razgibani površini, odslikava reliefno razgibanost slovenskega ozemlja; »prehajanje alpskega hribovja, panonskih ravnic in sredozemskega gričevja v obdelovalne površine, pod katerimi se skriva izjemen podzemni labirint kraških jam in kapnikov«, v javni agenciji Spirit pojasnjujejo idejno zasnovo paviljona, ki so jo pripravili v biroju SoNo arhitekti, zgradili pa v podjetju Lumar IG.

Na dan v povprečju 4000 obiskovalcev

Slovenija se na svetovni razstavi v Milanu predstavlja s sloganom »I feel SLOVEnia, Zelena. Aktivna. Zdrava.«. Paviljon, ki je na križišču dveh glavnih ulic in v bližini italijanskega, povprečno na dan obišče 4000 obiskovalcev, na spletni strani www.exposlovenia.si pa Spirit paviljon predstavlja še virtualno. Maja in junija je ta spletna stran imela 14.375 obiskov. V okviru stalne razstave je v paviljonu predstavljenih pet vsebin, in sicer soline, čebele, termalne in mineralne vode, pohodništvo in kolesarjenje ter projekt merjenja črnega ogljika.

V paviljonu, v katerem deluje poslovni center, se predstavljajo tudi nekatera slovenska podjetja, konec prejšnjega meseca se je tako predstavil oblikovalec pohištva LINA Design. »Poslovni center nam je v veliko pomoč, ker nam pomaga navezovati stike s predstavniki gospodarstva, do katerih sami težje pridemo ali sploh ne moremo priti. Prav tako so nam v okviru slovenskega paviljona na voljo njihovi prostori, ki jih lahko izkoristimo za predstavitev potencialnim strankam,« je dejal direktor podjetja Damjan Uršič in dodal: »Predvsem je tu pomembno mreženje oziroma spoznavanje predstavnikov gospodarstva, ki lahko odprejo vrata do potencialnih kupcev oziroma poslovnih partnerjev v posameznih državah.«