Kofola in družina Polič v skupni nakup Radenske

Češka družba in podjetje družine Polič bi rada postavila Radensko na vrh v JV Evropi.

Objavljeno
23. junij 2014 13.47
Posodobljeno
23. junij 2014 14.55
jpo_radenska polnilnica
Milka Bizovičar, gospodarstvo
Milka Bizovičar, gospodarstvo

Ljubljana − Potem ko sta češka družba Kofola in skupina P & P v lasti družine Polič vsaka zase oddali ponudbo za nakup večinskega deleža Radenske, sta danes naznanili, da se povezujeta v konzorcij za nakup. »To prinaša številne prednosti za vse deležnike,« so prepričani v Kofoli.

Kot ocenjujejo v češki proizvajalki brezalkoholnih pijač, se v navezi združujeta Kofolino znanje na področju proizvodnje in prodaje brezalkoholnih pijač ter poznavanje slovenskega in mednarodnega poslovnega okolja družine Polič. Podjetje P & P zadnja štiri leta Radensko trži na Tajskem in v Združenih arabskih emiratih. Zato naj bi bila skupna investicija dobra priložnost za razvoj Radenske, ki naj bi postala »strateško središče za nadaljnje prevzeme v sosednjih državah,« razkriva Marián Šefčovič, vodja projektne skupine za nakup Radenske v Kofoli.

Poslovni cilj konzorcija je - po neuradnih informacijah je poleg njega interesent za nakup Radenske še eno globalno podjetje - »trem srcem« vrniti položaj v jugovzhodni Evropi, ki so ga na teh trgih že imela. »Radenska je bila nekoč v tem delu Evrope sinonim za mineralno vodo. Radensko bi v sodelovanju s Kofolo ponovno dvignili na raven regionalne zmagovalke,« pravi Peter Polič, ki smo ga v zvezi s povezovanjem prosili za dodatna pojasnila, a odgovorov do konca redakcije nismo prejeli. Jaroslava Musilová, predstavnica za stike z mediji v Kofoli, je dejala, da je na Češkem in Slovaškem njihova vodilna pijača, ki je nastala kot alternativa Coca-Coli, zdaj bolj prodajana. »Naredili bomo vse, da bi Radenska dosegla nekaj podobnega na slovenskem trgu,« je dodala in pripomnila, da njihovo podjetje ne načrtuje ustvariti močne mednarodne blagovne znamke, ampak uspešno poslovati na lokalnih trgih.

Na vprašanje, ali Čehi s povezovanjem stopajo korak nazaj pri nakupu Radenske, Musilová zatrjuje, da ne. V posel bi lahko šli sami, a so ocenili, »da bodo tako lahko dali res dobro ponudbo za Radensko. Lokalni partner pomaga razumeti mentaliteto, pozna način poslovanja ... Denar, ki nam bo ostal zaradi povezovanja, bomo porabili za druge naložbe po nakupu. Verjamemo, da bodo prodajalci videli, da je takšno povezovanje prednost«, pravi Musilová. Kakšna bo ponudba in kako daleč so pogovori s Pivovarno Laško, ki je 80-odstotna lastnica Radenske, je še strogo zaupna informacija. Obetajo si, da bo podjetje prodano do konca poletja.

Kofola je lani s prodajo ustvarila 241,3 milijona evrov in dosegla slabih 13,4 milijona evrov dobička. Kazalnik neto dolg/ebitda se je znižal na vrednost 1,55. Družba je lani izdala za 78,4 milijona evrov petletnih obveznic, kar je »neposredno povezano z željo Kofole po nadaljnji rasti. Kofola razpolaga z zadostnimi sredstvi za nadaljnjo širitev, zato v regiji redno spremljamo možnosti za nove investicije. Tovrstni primer je nedavno oddana zavezujoča ponudba za nakup Radenske, največjega slovenskega proizvajalca mineralnih vod,« je dejal Daniel Buryš, finančni direktor skupine Kofola ob predstavitvi poslovnih rezultatov za lansko leto.

Tri srca nagrajena za kakovost

Radenska je dobila posebno priznanje za kakovost PepsiCo za leto 2013, so sporočili iz te družbe in ob tem dodali, da sta kakovost in zdravstvena varnost proizvodov Radenske dve izmed osnovnih načel podjetja. Poleg slovenskih inšpekcijskih služb imajo vsako leto tudi več zunanjih nadzorov. Med njimi sta po besedah Zorana Svetca iz Radenske za družbo zelo pomembna prav PepsiCo in Hoferjev. »Presojajo nas po najzahtevnejših mednarodnih standardih za kakovost in varnost živil, z nagrado pa dokazujemo, da izpolnjujemo najstrožja mednarodna merila za proizvodnjo in prodajo varnih proizvodov tako na domačem kot tujem trgu,« je dejal Svetec.