Kofolina Radenska na Hrvaškem kupila še lipički Studenac

Po februarskem nakupu Badlovih blagovnih znamk brezalkoholnih pijač Kofola preko Radenske od Podravke kupila Studenac.

Objavljeno
20. september 2016 18.48
Jože Pojbič
Jože Pojbič

Radenci, Zagreb − Češka Kofola je preko Radenske od hrvaške Podravke kupila njihovo polnilnico mineralne vode in brezalkoholnih pijač Studenac v Lipiku. Tako se Radenska v skupini Kofola utrjuje kot nosilec njene širitve na območje Jadrana, saj je tudi direktor Radenske Marian Šefčovič obenem regionalni menedžer za Jadransko regijo.

Ugibanja o morebitnem Kofolinem nakupu Studenca so v hrvaških pijačarskih krogih začela krožiti že na začetku letošnjega leta, ko je Radenska od Badla 1862 potem, ko je ta opustil proizvodnjo brezalkoholnih pijač, kupila tri blagovne znamke Voćko, Nara in Inka.

Podravka je takrat že dve leti iskala kupca za Studenac, edino pijačarsko družbo v svoji skupini. Tudi v Podravki so se namreč odločili, da zaradi premajhne donosnosti in premalega deleža na hrvaškem trgu mineralnih vod in brezalkoholnih pijač to proizvodnjo opustijo oziroma prodajo.

O Studencu Marian Šefčović februarja še ni hotel govoriti neposredno, priznal pa je, da Kofola išče prevzemne cilje in da jih zanimajo predvsem utečene, starejše lokalne blagovne znamke pijač, s katerimi pridobijo tudi trg. Sedaj so se ugibanja izkazala za utemeljena.

Marian Šefčović Foto: Jože Pojbič/Delo

Radenska je s Podravko podpisala kupoprodajno pogodbo za družbo Studenac, ki proizvaja mineralno vodo Studenac, izvirsko vodo Studena in sirupe Lero, vendar bo transakcija predvidoma končana do konca letošnjega leta, saj mora Radenska izpolniti še nekatere pogoje in za najmanj 18 mesecev po dosedaj veljavni pogodbi o zaposlitvi prevzeti tudi vseh 115 zaposlenih.

»Delovanje Podravke temelji na poslovnih programih z mednarodno perspektivo. Ker je segment pijač lokalno orientiran, smo se odločili za dezinvestiranje v tem segmentu. Procesa izbire podjetja z resnimi načrti za krepitev programa pijač smo se lotili premišljeno in s skrbjo za pravice zaposlenih,« je po podpisu pogodbe v Zagrebu dejal predsednik uprave Podravke Zvonimir Mršič.

Podravka bo tako naprej razvijala svoje blagovne znamke hrane in farmacevtskih izdelkov in vlagala v njihovo internacionalizacijo.

Direktor Kofole Československo Jannis Samaras pa je bil zadovoljen s prevzemom Studenca, saj to po njegovem predstavlja pomemben korak k nadaljnji rasti skupine Kofola. Napovedal je tudi revitalizacijo blagovne znamke Studenac.

Sedaj ima skupina Kofola že 1900 zaposlenih v šestih proizvodnih obratih na Slovaškem, Češkem, v Sloveniji, na Hrvaškem in na Poljskem.

V prvem polletju letošnjega leta je ustvarila za 129 milijonov evrov prihodkov od prodaje, kar je za 3,3 odstotke več kot v prvem polletju lani.

Skupina Podravka pa ima več kot 6600 zaposlenih, v polletju je ustvarila za okrog 272 milijonov evrov prihodkov in dobrih 13 milijonov evrov neto dobička.