Metliška Kolpa presegla načrte

Prodaja je za sedem odstokov nad načrti. Dobička je bilo okoli 600.000 evrov.

Objavljeno
20. januar 2016 11.02
Ba. Pa., STA
Ba. Pa., STA

Metlika − Metliška Kolpa, eden vodilnih proizvajalcev kopalniške opreme v Srednji in Jugovzhodni Evropi, je lani ustvarila 39,2 milijona evrov prodaje in svoje načrte presegla za sedem odstotkov. Dobiček menda znaša približno 600.000 evrov. Na ravni skupine je Kolpa ustvarila 45 milijonov evrov prihodkov, vse njene družbe so poslovale z dobičkom.

Predsednik uprave Kolpe Mirjan Kulovec je za STA povedal, da je dobiček iz poslovanja (EBIT) v višini 1,5 milijona evrov ravno tako presegel načrte. Marža bruto dobička iz poslovanja (EBITDA), ki je lani znašala devet odstotkov, pa je nad povprečjem panoge v svetovnem merilu. Dodana vrednost na zaposlenega je lani dosegla 32.000 evrov in ravno tako presega panožno povprečje, je dodal.

Kulovec je hkrati opozoril, da je Kolpina dejavnost močno vpeta v gradbeništvo, ki se še vedno sooča s skromnimi naložbami in nadaljnjim krčenjem. Družba se je tudi zaradi splošnega padca likvidnosti − predvsem na domačem trgu in na trgih nekdanje Jugoslavije − soočala s povečanim obsegom zamud pri plačilih kupcev.

Milijon evrov na leto za razvoj

Sicer pa so se težkih tržnih razmer lotili s prilagajanjem, z osvajanjem novih in obetajočih trgov, razvojem novih izdelkov z visoko dodano vrednostjo, dodatnimi storitvami ter vlaganjem v znanje, z razvojem novih tehnologij in s tehnično posodobitvijo.

Kolpa, ki v razvoj novih izdelkov na leto vloži približno milijon evrov, je tako na področju sanitarne opreme razvila nove izdelke in za večino teh dobila najvišja mednarodna oblikovalska priznanja, kot sta Red Dot in Best Buy Award.

Okrepili bodo nove trge

V Kolpi si tudi še naprej prizadevajo za vodilno mesto med proizvajalci kopalniške opreme na domačem trgu in trgih Jugovzhodne Evrope. Svojo prodajo nameravajo okrepiti tudi z večjim prodorom v Veliko Britanijo, na Poljsko, v Švedsko ter na Dansko. V Rusiji, Indiji, Braziliji in državah Bližnjega vzhoda, kjer vzpostavljajo prodajno mrežo, pa povečati prisotnost.

Glede letošnjih napovedi je Kulovec dejal, da sodeč po prvih znakih okrevanja svetovnega gospodarstva in oglede na odpiranje novih trgov leto pričakujejo z optimizmom.

Družba je sicer izrazito izvozno usmerjena, saj devet desetin izdelkov izvozi, od tega več kot štiri četrtine na zahtevne trge Nemčije, Francije in Velike Britanije. Svoje izdelke prodaja pod blagovnima znamkama Kolpa san in Kerrock.

V družbi, ki v Metliki zaposluje nekaj več kot 380 ljudi in v skupini dobrih 470, pa bodo letos zaposlovali po potrebi, je še povedal Kulovec.

Skupino Kolpa poleg matične sestavljajo še družbe Polira v hrvaških Radatovićih, Kolpa Zrenjanin v Srbiji, Slo San v Rusiji, Kolpa Zeta v Črni gori, Kolpa Line v Bosni in Hercegovini, Kolpa Hungary na Madžarskem in Kerrock Nemčija.