Konec tedna bo jasno, kdo bi kupil Žito

Žito čaka vabilo hrvaškega Agrokorja k nakupu Mercatorjeve Pekarne Grosuplje. Agrokor bi lahko imel pomembno vlogo pri iskanju kupca za Žito.

Objavljeno
29. oktober 2014 17.48
Slovenija, Maribor, 3.9.2012 - BOJC Vasja, predsednik uprave Skupina Zito foto:Tadej Regent/Delo
Vanja Tekavec, gospodarstvo
Vanja Tekavec, gospodarstvo
Ljubljana – Medtem ko lastniki ljubljanskega Žita čakajo nezavezujoče ponudbe za nakup največje slovenske pekarske družbe, uprava Žita čaka vabilo hrvaškega Agrokorja k nakupu Mercatorjeve Pekarne Grosuplje.

Hrvaški Agrokor je v drugi polovici oktobra na zahtevo bank začel prodajati več svojih hčerinskih družb oziroma strateško nepomembnega premoženja. Poleg Mercatorjeve Pekarne Grosuplje, ki velja za največji pekarski obrat v državi, je na naslove potencialnih kupcev romalo tudi vabilo za nakup programa zamrznjenih pekovskih izdelkov, ki spadajo pod okrilje Agrokorjevih družb Frikom in Ledo. Interes za nakup je minuli petek izrazilo tudi Žito.

»Precej logično je, da nas zanima nakup Pekarne Grosuplje. Koncentracija trgovcev v regiji je čedalje večja, zato je konsolidacija v pekarstvu za nas zelo pomembna. Manjši pekarski obrati bodo težko preživeli v čedalje konkurenčnejšem okolju in smiselno je, da pride do povezovanja v pekarski dejavnosti. Kot veste, smo imeli v preteklosti kar nekaj ambicij z Mlinotestom, dolga leta je Žito celo imelo naložbo v Mlinotestu, a je na koncu vsak šel svojo pot,« je včeraj spomnil predsednik uprave Žita Janez Bojc.

Uprava Žita je o svoji nameri za nakup grosupeljske pekarne obvestila tudi lastnike, ki v isti sapi iščejo lastnika za Žito. »Lastniki nas ustno podpirajo, seveda pa želijo tudi nemoteno nadaljevati svoj prodajni postopek za Žito in mi jih pri tem ne želimo ovirati,« je poudaril Bojc. Po dosegljivih informacijah je Žito izrazilo tudi interes za nakup programov zamrznjenega testa Leda in Frikoma, ki sta v veliki meri odvisna od prodajnih polic Konzuma.

Vloga Agrokorja ni nepomembna

Izbiro kupca za Mercatorjevo Pekarno Grosuplje bo veliki meri diktiral Agrokor, ki je z nakupom slovenskega trgovca postal največji trgovec v regiji nekdanje Jugoslavije. Agrokor prodaja premoženje na zahtevo bank, pri katerih se je zadolževal, za bodočega kupca grosupeljske pekarne pa bo najbolj pomemben dogovor o pogojih nadaljnjega poslovnega sodelovanja z Agrokorjem. Nakup pekarskega podjetja brez zagotovljenih trgovskih polic v združenem trgovskem podjetju ter zagotovil o razširitvi poslovanja bi bil za vsakega kupca kajpak tako rekoč »mrtev kapital«.

»Vsak posel mora biti v korist družbe in povečevanja njene vrednosti. V nasprotnem primeru se takšnih zgodb ne gremo,« odgovarja Janez Bojc. Žito v Sloveniji realizira približno 80 odstotkov prodaje, zato je Mercator s svojim približno tretjinskim tržnim deležem zelo pomemben partner. Vse pomembnejši je tudi izvoz, je dodal Bojc in spomnil, da je Žito v prvem polletju povečalo prodajo na tuje trge za približno 20 odstotkov.

Agrokor torej utegne imeti pomembno vlogo tudi pri iskanju kupca za Žito. Rok za oddajo nezavezujočih ponudb za Žito poteče konec tedna, med potencialnimi interesenti se največkrat omenjata podjetje Don Don in Podravka.