Kot med inovatorji v Silicijevi dolini

Padite, a se nato hitro poberite in pojdite naprej, svetuje izvršni direktor HBX, Harvard Business School, Patrick Mullane.

Objavljeno
22. januar 2016 19.00
Barbara Pavlin
Barbara Pavlin

Ljubljana – V podjetniškem zagonskem vozlišču ABC Hub, ki deluje v spodnji etaži Emporiuma v ljubljanskem BTC, se bo jutri zaključil dvodnevni poslovni maraton, ki ga organizirata Podjetniški pospeševalnik ABC Accelerator in Business Intelligence Center.

»Presenečen sem nad inovativnostjo in podjetniškim duhom, ki sem ju občutil pri vas. Če bi mi zavezali oči, bi zlahka mislil, da sedim med inovatorji v Silicijevi dolini,« je v uvodu v dvodnevni poslovni maraton dejal izvršni direktor HBX, Harvard Business School, Patrick Mullane, ki na maratonu sodeluje tudi kot žirant.

Poudaril je vpliv tehnologij na naše življenje in priložnosti, ki se ob tem porajajo. »Internet je na primer z Uberjem spremenil naročanje taksija, spreminja nakupovanje, pa tudi izobraževanje,« je izpostavil Mullane.

Kot pravi, so disruptivne (moteče) inovacije tiste, ki spreminjajo svet. To so inovacije, ki nastanejo v majhnih podjetjih in lahko ogrozijo obstoj velikih, uveljavljenih podjetij oziroma trgov. Tako je na primer iTunes spremenil glasbeno industrijo ali pa Ryanair letalsko. Take ideje ponavadi ne iščejo izboljšav na obstoječem trgu oziroma izdelku, ampak ustvarjajo nove, ki prej niso obstajali. »Zato se vedno, ko se ukvarjate s svojo idejo, vprašajte, ali ustvarjate nov trg,« je dodal Mullane.

Produkt je pomemben, prav tako strategija, še bolj pomembna pa je izpeljava, meni Mullane in mladim podjetnikom svetuje, naj ne izgubijo fokusa. »Delajte manj stvari in te naj bodo dobre,« pravi. Prav tako je v podjetništvu pomembna izbira pravih ljudi, s katerimi se obdate. Čeprav ni lahko, je treba kdaj koga tudi odpustiti oziroma prekiniti sodelovanje z njim. »Ne bojte se neuspeha. Padite, a se nato tudi hitro poberite in pojdite naprej,« poudarja Mullane in dodaja: »Ob vseh uspehih pa ostanite ponižni.«

V okviru poslovnega maratona tekmovalci 48 ur tekmujejo v reševanju poslovnega izziva družbe Plastika Skaza. Sedemčlanska žirija pa bo danes razglasila zmagovalce, ki bodo prejeli MBA štipendije v obliki podjetniških modulov na Cotrugli Business School in 2000 evrov denarne nagrade. Posebno nagrado bo prejel še najboljši posameznik, ki se bo lahko udeležil izobraževanja na Harvardu v obliki HBX modula.

Iščejo resne startupe

Podjetniški pospeševalnik ABC Accelerator pa je še pred poslovnim maratonom gostil 100 domačih gostov in 90 tujih investitorjev, med katerimi sta bila tudi soustanovitelj podjetja Electronic Arts Jeff Burton in predsednik podjetja ADVentura Capital Oliver Rothschild.

Na predstavitvenem dnevu, t. im. Demo day, so prisluhnili desetim podjetniškim projektom, ki iščejo sredstva za nadaljnji razvoj in širitev na tuje trge. Interes investitorjev je ocenjen na med 4,5 in šest milijonov evrov.

»Ko zbereš več kot 80 mednarodnih investitorjev, potem veš, da niso prišli gledati vrtca, ampak so prišli iskati profesionalne startupe, ki imajo izjemno velik potencial hitre rasti. Naj dejanja govorijo sama zase,« je predstavitveni dan označil direktor pospeševalnika ABC Dejan Roljič.

Med podjetji, ki so se predstavila investitorjem, je bil tudi Nervteh. »Predstavitev je tekla gladko in spoznali smo investitorje, ki smo jih želeli spoznati. Tuji investitorji so pokazali kar nekaj interesa. Testirali so lahko naš produkt – simulator varne vožnje, ki uporabniku omogoča soočenje s kritičnimi situacijami v prometu in s tem pomaga pri preventivi in izobraževanju v prometni varnosti,« je vtise z dogodka strnil direktor podjetja Matej Vengust.

Od varnovanja podatkov do osebnih trenerjev

Poleg Nervteha so se predstavili še AppRay, z aplikacijo skrbi za večjo varnost shranjenih podatkov na mobilnem telefonu, saj preverja potencialne grožnje drugih aplikacij. Podjetje Dentem je ustvarilo platformo, ki zbližuje zobozdravnike s pacienti. Mobilna aplikacija Homey je narejena za učinkovitejše komuniciranje družinskih članov o hišnih opravilih. Podjetje Kripto je razvilo interaktivno platformo za nakup in prodajo bitnih kovancev. Podjetje Mogy je predstavilo specializirano aplikacijo za osebne trenerje in njihove kliente. Z uporabo aplikacije Money rabel bodo uporabniki dobili svojega virtualnega osebnega finančnega asistenta.

Marketing od ust do ust z aplikacijo podjetja Pointme dobiva nove razsežnosti, saj bodo uporabniki za promocijo določene ponudbe nagrajeni z ugodnostmi. Aplikacija Sportly je trenerjem v pomoč pri razpisu, promociji in upravljanju vadb in tečajev. Spletna platforma Vis medic pa prek video seje pacientom omogoča dostop do zdravnikov iz najboljših zdravstvenih institucij po svetu.

Omenjena podjetja so svoje ideje pilila v trimesečnem programu pametno bivanje in zdravo življenje. Naslednja generacija startupov v pospeševalniku ABC pa bo iskala rešitve s področja komercialnih tehnologij.