Laško za reorganizacijo Dela

Prodaja časopisne družbe Delo, ki bi ga razdelili na več enot in ga prodali.

Objavljeno
04. november 2011 16.14
Posodobljeno
05. november 2011 07.00
Vanja Tekavec, gospodarstvo
Vanja Tekavec, gospodarstvo
Ljubljana – Prodaja časnika Delo, ki je v večinski lasti Pivovarne Laško, gre v drugi krog: v Laškem zdaj proučujejo, koliko bi iztržili za družbo, če bi jo razdelili na časopisno (Delo in Slovenske novice) in preostalo premoženje (distribucija, tiskarna, časnik Večer...) in ga prodali.

Pivovarna Laško, ki mora na zahtevo bank upnic prodati vse svoje nestrateško premoženje, tudi časopisne družbe, je doslej prodajala Delo kot celoto, s Slovenskimi novicami, nepremičninami in Delovo tiskarno vred, vendar iskanje kupca ni prineslo pričakovanega izplena. V Laškem za to po novem proučujejo tudi možnosti za izboljšanje pogajalskih pozicij pri zainteresiranih kupcih s prodajo družbe po delih.

»Trenutno za Delo kot celoto nimamo nobene resne ponudbe, zato iščemo nove poti za njegovo prodajo. Ena od možnosti je razdelitev Dela na časopisni in nepremičninski del ter ponovno iskanje najboljšega ponudnika. Če bo analiza, ki jo pripravlja naš svetovalec KPMG, pokazala, da je takšna oddelitev mogoča in ekonomsko smiselna, se bomo verjetno odločili za še en razpis in bomo poskušali pridobiti najboljšega ponudnika za Delo,« je poudaril predsednik uprave Pivovarne Laško Dušan Zorko.

Dve muhi na en mah

Delo pod svojim okriljem nima le Slovenskih novic in tiskarne, ampak tudi mariborski časnik Večer in družbo Izberi, ki skrbi za distribucijo časnika. Na koliko enot in po kakšnem ključu bi razdelili Delo, Zorko še ni hotel napovedovati, poudaril pa je, da bi z novim pristopom k prodaji rešili tudi problem časnika Večer, ki ga mora Delo prodati na zahtevo varuha konkurence. »Delo skupaj z Večerom ni prodajljivo, ker je to prekršek,« je Zorko spomnil, da je prodaja mariborskega Večera že nekaj časa na mrtvi točki.

Predsednik nadzornega sveta Pivovarne Laško Vladimir Malenkovič pa je poudaril nujnost reorganizacije časnika Delo. »Na zadnji seji nadzornega sveta Pivovarne Laško je bilo postavljeno vprašanje, ali gremo v reorganizacijo tudi, če prodaje morda ne bo. Ugotovili smo, da je reorganizacija Dela nujna, še posebno, ko gre za optimiranje poslovanja in delovanja,« je poudaril Malenkovič.

Pričakujejo nove interesente

Po doslej znanih neuradnih informacijah naj bi potencialni kupci Delo (kot celoto) cenili na približno 20 milijonov evrov, kar je precej manj, kot naložbo v Delo vrednotijo v Laškem.

»Če bo analiza KPMG pokazala, da je razdelitev Dela smiselna, pričakujemo, da se bo javil še kakšen zainteresirani kupec,« je poudaril Malenkovič. Zagotovil je še, da bodo o morebitni razdelitvi Dela odločali šele, ko bodo na mizi vse številke in analize. »Pravna analiza delitve je tako rekoč pripravljena, zdaj čakamo še odgovor na vprašanje, kaj bi prodaja časnika po delih prinesla v finančnem pogledu.«

Delitev Dela per partes se zdi tudi pisana na kožo nemško-švicarsko-švedskemu dvojcu, medijskima družbama Ringier Axel-Springer in Bonnier, ki sta spomladi skupaj oddali nezavezujočo ponudbo za Delo. Prva bi kupila Slovenske novice, druga Delo, vendar Zorko včeraj o imenih potencialnih kupcev ni hotel govoriti. Poudaril je le, da glavni cilj pri prodaji Dela ni le finančni izplen. »Delo hočemo prodati lastniku, ki ga bo lahko razvijal,« je poudaril Zorko.

Delo jih še zanima

Poleg dvojca Ringier Axel-Springer in Bonnier se je med možnimi interesenti doslej največkrat omenjala skupina nemških investitorjev. Skupino vodi nemški medijski menedžer Andre Warnecke, ki Delo dobro pozna, saj je lani svetoval njeni upravi, pogodbo z Delom pa je zaradi preglednosti prekinil ob koncu lanskega leta, ko se je Laško odločilo za postopek prodaje.

»Informacije o morebitni delitvi Dela ne poznamo, je nova in je za to ne moremo komentirati. Nismo finančni investitorji, temveč založniška skupina; naš cilj sta razvoj in rast Dela, ne le produktna, temveč tudi širitev Dela v širši regiji, če je to mogoče,« je poudaril Warnecke. Direktor časnika Finance Peter Frankl, ki je v lasti švedske družbe Bonnier, je dejal, da jih Delo še zanima: »Podjetji Rengier Axel Sprigner in Bonnier sta načelno zainteresirani za pridobitev medijskega dela podjetja Delo. Seveda ne izključujemo možnosti, da se bomo s prodajalcem še naprej pogovarjali o prodaji.«