Lastniška telovaba Poljakov v Adria Airways Tehniki

Družba ni več v lasti Linetech holdinga, ampak družbe Avia Prime.

Objavljeno
10. avgust 2017 16.56
Posodobljeno
11. avgust 2017 06.00
tlo adria
Maja Grgič
Maja Grgič

Ljubljana – Novembra 2015 sta SDH in Aerodrom Ljubljana Adrio Airways Tehnika prodala poljskemu Linetech holdingu. A v postopku, ki v zvezi s to prodajo poteka na podlagi Delove zahteve po zakonu o dostopu do informacij javnega značaja, se kot kupec ne pojavlja več Linetech holding, ampak družba Avia Prime. Je bila torej Adria Tehnika vmes prodana ali gre le za spremembo imena?

Slovenski državni holding (SDH) je v odločbi glede naše zahteve po zakonu o dostopu do informacij javnega značaja zapisal, da je Avia Prime pravni naslednik Linetech holdinga, ki je bil stranka pogodbe o prodaji Adrie Airways Tehnike (AAT). Zato smo pogledali, kaj se dogaja z lastništvom AAT, še posebej zato, ker je po javno dostopnih registrih članica uprave Avie Prime tudi Mirjana Tratnjek Čeh, namestnica izvršnega direktorja AAT. To namreč odpira vprašanje, ali je bilo vodstvo družbe morebiti vpleteno v prodajo in so imeli kupci notranje informacije. Kot je znano, so se za nakup družbe potegovali tudi delavci, a je SDH družbo zaradi višje cene prodal Poljakom.

V Ajpesu lastništvo AAT ni vpisano, zato smo se obrnili na Linetech holding in na SDH. V Linetech holdingu so nam po nekaj tednih le odgovorili, da so kot lastniki Linetech aircraft maintenance in Adrie Tehnike spremenili ime v Avia Prime, in sicer izključno iz marketinških razlogov. »Lastniki se niso spremenili, še naprej gre za povsem zaseben kapital. Vsi člani uprave so ostali na enakem položaju,« so zatrdili. Dodali so, da v skladu z napovedmi ob nakupu AAT razvijajo komplementarni blagovni znamki Linetech in Adria Tehnika na trgu storitev vzdrževanja in servisiranja letal.

Novo ime, star naslov

Pojasnilo o marketinških razlogih je zanimivo, saj je Avia Prime prav tako poljska družba, ustanovljena 29. aprila 2014, naslov pa si deli z družbo Linetech aircraft maintenance. Enak ima tudi spletni naslov, torej kot posebna blagovna znamka ne nastopa. Šef Avie Prime je Piotr Jacek Kaczor, ki je tudi predsednik uprave Linetecha in prvi nadzornik AAT.

Tratnjek Čehova nam je prejšnji mesec povedala, da ni seznanjena s tem, da bi bila članica uprave Avie Prime, in tudi zdaj o tem menda ne ve nič. Kot je dejala, je od 1. januarja 2016 glavna direktorica za komercialo Linetech holdinga. Naslovila nas je na službo za odnose z javnostjo pri Linetech holdingu.

Nefinančne zaveze

V SDH, zanimivo, odgovorov glede Avie Prime nismo dobili. V uredništvu pa razpolagamo z dokumenti, iz katerih izhaja, da je kupec Linetech holding za AAT odštel 5,4 milijona evrov, kar vključuje tudi 3,4 milijona evrov posojila, ki sta ga družbi leta 2012 odobrila SDH in Aerodrom Ljubljana. Uradno je podatek o kupnini sicer skrivnost.

Kupo-prodajna pogodba je vsebovala tudi nefinančne zaveze, med katerimi pa menda ni obvez glede menjave lastništva. Po naših informacijah se je kupec zavezal, da bo spoštoval delovno, okoljsko in drugo zakonodajo, sklenjene kolektivne pogodbe in da bo komuniciranje v družbi še naprej potekalo v slovenskem jeziku. Po pogodbi naj bi tudi 18 mesecev od prodaje v Sloveniji ohranil sedež družbe in ključne funkcije, obdržal »razumsko« raven zaposlenosti, nadaljeval socialni dialog z zaposlenimi, ohranjal dobre odnose z vsemi deležniki, izboljšal učinkovitost, rast in finančno zdravje družbe ter ji zagotovil dodatna znanja.

Skrivnostna irska ponudba

Prodaja Adrie Tehnike je v javnosti dvigovala prah tudi zato, ker zaposlenim ni uspelo z njihovo ponudbo za odkup družbe. V uredništvu smo pridobili dokument, iz katerega izhaja, da je za nakup prispelo pet zavezujočih ponudb. Največ, pet milijonov evrov, je sprva ponujal Dublin Aerospace, ponudba Linetecha je bila s 4,6 milijona druga, tretjo najvišjo pa so dali zaposleni – 4,5 milijona evrov. Kaj se je torej zgodilo z najboljšo ponudbo in zakaj ni bila izbrana?

Ne v SDH ne v Dublin Aerospaceu nismo dobili odgovora. Iz SDH so nam sporočili, da so skupaj z Aerodromom Ljubljana vodili konkurenčen in transparenten postopek prodaje s ciljem maksimiranja kupnine. »Prodajalca sta si prizadevala, da bi Adria Airways Tehnika, d. d., dobila lastnika, ki bo podpiral njeno rast in nadaljnji razvoj ter ohranil njene ključne funkcije v Sloveniji. Na podlagi konkurenčnega prodajnega postopka je bila za kupca izbrana družba Linetech holding iz Poljske, ki je na koncu dala najboljšo ponudbo,« so zapisali in potrdili, da je kupec prevzel tudi posojilne pogodbe družbe. Nefinančnih zavez ne komentirajo, saj da so poslovna skrivnost.